Ga naar inhoud


Is het al zomers weer?


Sprietje

Aanbevolen berichten


Vooruitzichten NEDERLAND 29-06 > 04-07- 2015

Zonnig weer met temperaturen die oplopen naar tropische waarden.

Aan het einde van de week een kleine kans op een onweersbui.

 

Ma Di Wo Do Vr Za Zonneschijn (%) 50 70 80 80 70 60

 

Neerslagkans (%) 20 10 10 20 20 10

 

Neerslaghoeveelheid (mm) 0 0 0 0 0 0

 

Minimumtemperatuur (°C) 14 11 15/16 18/20 18/20 19/21

 

Middagtemperatuur (°C) 23 24/25 28/30 31/32 29/32 32/35

 

Windrichting W O O ZO ZO ZO Windkracht (bft) 3 2 3 3 3 3

 

Morgen even een Airco halen,

 

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is prima nu uit te houden met 35 graden uit de zon in de wind en volgende week komen er nog minimaal 5 graden bij.

Het land bij ons is vorige week geëgd. Als je er nu op probeert te lopen zak je 20cm in het mulle zand en na 2 stappen ben je je schoenen kwijt. Die moet je dan uitgraven want die zitten ergens diep onder het zand. Dit is nog veel erger dan duinzand want hier is het stofzand wel 10 keer fijner dan duinzand.

 

Sprietert...je gaat me toch niet vertellen dat het daar bij jou warmer is dan bij mij hè...? :mad: :mad: :D

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

zwemmen is niet gezond bij tropische temperaturen in tropische omgevingen

" De beet van de minuscule irukandjikwal kan dodelijk zijn."

 

beestje is nog geen 2 milimeter groot

 

bron elsevier en menig TV documentaire

 

geef die dochter een swimmsuite

School - live at the Pavillion Paris

Supertramp 1979

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is in Spanje gewoonweg te warm voor de tijd van het jaar, wij zijn met de honden vanmorgen om 07:00 naar het park gegaan en om 09:00 terug gegaan om ons op te sluiten in het huis met alle ramen potdicht en de rolluiken dicht tot het na 22:00 eindelijk weer koel genoeg is om de boel open te zetten, 40 graden gemeten zo rond 15:50 in de schaduw en geen wind te bekennen.

 

Nee dat is niet lekker te noemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk het wel te kunnen overleven want de hoogste temperatuur die ik heb meegemaakt is 45 graden in Sidi Boumoussa. :grin:

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is in Spanje gewoonweg te warm voor de tijd van het jaar, wij zijn met de honden vanmorgen om 07:00 naar het park gegaan en om 09:00 terug gegaan om ons op te sluiten in het huis met alle ramen potdicht en de rolluiken dicht tot het na 22:00 eindelijk weer koel genoeg is om de boel open te zetten, 40 graden gemeten zo rond 15:50 in de schaduw en geen wind te bekennen.

 

Nee dat is niet lekker te noemen.

 

Ik zie trouwens niet in dat we de hele dag in het pikkedonker gaan zitten met de rolladen dicht. Trouwens, rolladen heb je hier niet, de huizen zijn zo gebouwd dat direkte zonne-instraling praktisch niet mogelijk is met dikke muren en hoge plafonds.

Verder als we buiten willen zitten gaan de terras-deuren open en de airco laten we op full power blazen zodat er genoeg koele lucht uit de woonkamer komt. Dat doen we dan ´s avonds na zonsondergang. We hebben hier iedere dag temperaturen van dik in de 40°C. We passen onze levensstijl aan door vroeg op te staan...duidelijk voor zonsopgang en eten na zonsondergang, luchtige katoen kleding, veel douchen, etc. En ook het zwembad is een verkoeling want dat koelen we af tot zover het gaat...over het algemeen net onder de 30 °C. De zee is nu op een temperatuur dat het ook maar een warm soepje is...toch is het ´s morgens best lekker. Je hoeft je niet af te drogen en door het drogen ervaar je het ook als koel.

Dan drinken we veel verkoelende drankjes zoals "Lemon Mint". Dat is heerlijk verkoelend en ook nog gezond.

 

Dat we de terrasdeuren open laten staan is natuurlijk een hoop energie verspilling maar bij koude avonden zie ik in Europa veel van die gas branders op terrasen staan en precies zoveel energie verspillen maar dan in omgekeerde richting.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is echt niet pikkedonker hier aangezien niet alle ramen een rolluik hebben, door de boel dicht te gooien houden we het rond de 28.4c in huis. Het is allemaal nog te doen voor nu.

 

En ik drink graag Tonic als het erg heet is omdat ik te veel Lemon niet zo lekker vind.

 

Nu even kijken of ons ontbijtje al klaar is!

 

post-32875-0-61553000-1435649479.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor jullie arme stakkers daar in Nederland en Belgie heeft Drs. IJzerbout een tipje om wat te verfrissen tijdens het hittegolfje.

 

Ik drink erg graag lemon-mint juice.....dat is werkelijk verfrissend!

 

Hier het recept en een foto: http://www.google.de/imgres?imgurl=http://2.bp.blogspot.com/_Y9fEWs0C0qQ/Sgq2R-M6ZbI/AAAAAAAAEAc/lDyh9zeuYoY/s400/mint%2Band%2Blime%2B1.bmp.jpg&imgrefurl=http://www.salkkaaram.com/2009/05/mint-and-lemon-juice-green-cool-drink.html&h=400&w=260&tbnid=8jqaHuZq01ZcGM:&zoom=1&tbnh=91&tbnw=59&usg=__NQHugPoKUbR76Mi9ZIHVm87J6S4=&docid=UUv-imhPej28sM&client=ubuntu

 

post-52831-0-48991600-1435735326.jpg

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...