Ga naar inhoud


Is het al zomers weer?


Sprietje

Aanbevolen berichten

Storm heeft aardig huisgehouden in Alkmaar

In de Alkmaarse wijk Daalmeer is een dak van een flat gewaaid ook in en om onze stad vele bomen omgewaaid.

11704873_856906874402830_494846802206355

 

1 - 2 - 3 - 4 Heleboel.
11751448_1159589537391204_61480586469391

 

Gat geslagen in het bos bij het Hoefplan.
11707519_847202028705503_173640550579661

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier in het zuiden zojuist heftige regenbui temperatuur nog maar 12  graden gisteren nog 28 graden wanneer komt de sneeuw ?

 

Dat zou morgen kunnen zijn als het weer 16 graden kouder word.  :D

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja als wandelaars nu wordt geadviseerd om niet in het bos te wandelen vanwege de kans om afgebroken takken e.d., dan kun je inderdaad je auto maar het beste onder een grote boom zetten. Dan heb je tenminste de meeste kans dat die door takken of omgewaaide bomen verpletterd wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan zegt frank maar iedere uur (misschien een opgenomen mp3 bestand) om geen auto's onder een boom te plaatsen.

Maar ja, een storm, een boom, en een goede omnium verzekering, is de ideale combinatie, als je een nieuwe wilt, omdat je de oude beu bent  :grin: .

In de U.K. maken ze daar een sport van, als je TF laat mocht geloven. (nee niet gekeken, maar mijn kameraad die een omnium heeft, en wel meer wilde weten daarover vertelde me het).

En ja, zou bij op de hoofdzaak niet meer letten. sinds lang haalde ik hier binnen maar 20°C, terwijl mijn kennis in Spanje op hetzelfde uur 38° zag staan op een thermometer in de schaduw.

Misschien tijd om de ski latten en slee's op te poetsen wie weet  :D  :lol:  ;) .

Reden edit: was vergeten te posten hoe het zomers (hum herfstweer) vandaag was.

aangepast door sattv4iedereen

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Spanje wordt er dacht ik van een hittegolf gesproken als het twee dagen warmer is dan 32 graden. Ik kan me de afgelopen twee maanden niet heugen dat de temperatuur onder de 32 graden is geweest, wel dik over de 40 graden vlak aan zee. En regen is er al helemaal niet gevallen. Sinds maart nog geen druppel. Op het land is al zoveel dood gegaan.
Bij veel mensen is het zwembad al weken oververhit. Temperaturen van het water 33-34 graden. Niet echt meer om af te koelen. Omdat mijn zwembad gemiddeld 180cm diep is, komt de temperatuur gelukkig niet boven de 30 graden waardoor je nog steeds lekker afkoelt. We zijn volgens de weerprofeten al aan de derde hittegolf toe. De tweede duurde maar liefst 14 dagen. Nou daar hebben ze in Nederland nog nooit van gehoord.
 

post-60869-0-20302900-1437858980.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nederland heeft vandaag een nieuw record.

Windkracht 10 met windstoten van 121 km.

Zelfs de Kite surfers dropen af. 

 

Nederland beleeft zaterdag de zwaarte julistorm sinds het begin van de metingen in 1901. Dat had ook veel gevolgen voor het verkeer. Omgevallen bomen versperden wegen en het treinverkeer heeft in een groot deel van de Randstad plat gelegen.

 

 

 

zie ook. http://www.nu.nl/binnenland/4095312/schade-en-slachtoffers-zomerstorm.html

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Spanje wordt er dacht ik van een hittegolf gesproken als het twee dagen warmer is dan 32 graden. Ik kan me de afgelopen twee maanden niet heugen dat de temperatuur onder de 32 graden is geweest, wel dik over de 40 graden vlak aan zee. En regen is er al helemaal niet gevallen. Sinds maart nog geen druppel. Op het land is al zoveel dood gegaan.

Bij veel mensen is het zwembad al weken oververhit. Temperaturen van het water 33-34 graden. Niet echt meer om af te koelen. Omdat mijn zwembad gemiddeld 180cm diep is, komt de temperatuur gelukkig niet boven de 30 graden waardoor je nog steeds lekker afkoelt. We zijn volgens de weerprofeten al aan de derde hittegolf toe. De tweede duurde maar liefst 14 dagen. Nou daar hebben ze in Nederland nog nooit van gehoord.

 

 

Hmmm.....dan is er bij mij sprake van een hittegolf gedurende het hele jaar....hahahaha..... :D :D

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Spanje wordt er dacht ik van een hittegolf gesproken als het twee dagen warmer is dan 32 graden. Ik kan me de afgelopen twee maanden niet heugen dat de temperatuur onder de 32 graden is geweest, wel dik over de 40 graden vlak aan zee. En regen is er al helemaal niet gevallen. Sinds maart nog geen druppel. Op het land is al zoveel dood gegaan.

Bij veel mensen is het zwembad al weken oververhit. Temperaturen van het water 33-34 graden. Niet echt meer om af te koelen. Omdat mijn zwembad gemiddeld 180cm diep is, komt de temperatuur gelukkig niet boven de 30 graden waardoor je nog steeds lekker afkoelt. We zijn volgens de weerprofeten al aan de derde hittegolf toe. De tweede duurde maar liefst 14 dagen. Nou daar hebben ze in Nederland nog nooit van gehoord.

 

Moet er niet aan denken hou dat weer maar lekker in spanje.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier het dakje, als je dat zo kunt noemen, van de buren over mijn schotel heen gegaan en in mijn tuin terecht gekoemn.

Nu dus geen ontvangst meer wat wel te begrijpen is, op zicht weinig aan de schotel te zien maar van beide geen signaal meer.

 

 

post-51681-0-14594200-1437888251_thumb.jpg

post-51681-0-96419600-1437888261_thumb.jpg

post-51681-0-58292500-1437888273_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...