Ga naar inhoud


Is het al zomers weer?


Sprietje

Aanbevolen berichten


Na lang zonder te hebben gezeten is er nu weer eens een gelegenheid om gebruik te maken van het internet hier in Horta op de Azoren. Ik lig hier met mijn zeilbootje en lees met stijgende verbazing het s'zomers weer item, en dat komt dan niet verder dan zonneschijn en temperatuur. Er zijn nog wat verwijzingen naar o.a middeleeuwen (korte ijstijd), wat er in de Engelse bodem werd gevonden en eenmalige temperatuur overeenkomsten. Jezus, is dat jullie perceptie van het begrip weer? Vrij vertaald, kunnen we buiten in de korte broek barbequen? De korte ijstijd begint aan het einde van de 15e eeuw, dat is dus hooguit late middeleeuwen. Onze beroemde winter-landschaps schilders laten dat zien met hun prachtige schilderijen, o.a. Hendrick Haverkamp, Pieter Brueghel de Jonge en Gijsbrecht Leytens. 16e eeuw!! Engeland heeft tropisch oerwoud gehad, vergeten dat het vaste land ooit een kontinent was, Pangaea? Niet denkbeeldig dat de UK in die tijd suptropisch was. Verdiep U eens echt in de meteorologie of ga eens naar buiten en zeil een grootcirkeltje om te kijken of er sowiezo "weer" is en hoe daar op te anticiperen! Het klimaat is een industrie ook zo'n complot theorie! Het weer is een industrie, bijv. in de luchtvaart. Met alle respect maar er staan weer heel wat stuurlui aan wal, begrijp me goed, daar ben ik niet tegen hoor integendeel, hier op het water heb ik daardoor zowat het rijk alleen.  :D :D

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je hebt het voordeel van een weidse blik, als je begrijpt wat ik bedoel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Na lang zonder te hebben gezeten is er nu weer eens een gelegenheid om gebruik te maken van het internet hier in Horta op de Azoren. 

Mooie beschrijving geef je hierboven. Deze historie mij bekend.

Het punt heden ten dage is echter, dat de menselijke factor m.b.t. het KLIMAAT (dus lange termijn en meetbare verbanden en gevolgen) bij de argumentatie wordt betrokken.  In de tijd die jij hierboven beschrijft, had de mens totaal geen invloed op het klimaat gezien de omvang wereldbevolking en de afwezigheid van de huidige stand der techniek en milieubelastende activiteiten.

 

Geniet van de natuur op de plek waar je zit. Je maakt menigeen jaloers!

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht mooi handig te zijn door met deze hitte mooi een klus in een patchruimte in te plannen.

Lekker koel met de airco aan dus deze jongen zou de dag wel lekker doorkomen.

 

Nou niets bleek minder waar, laten ze nu daar geen airco in de patchruimte hebben  :eek:

Voordeel was wel dat het 1 gelijkmatige temperatuur was, maar wel een die tegen de 38 graden aan zat  :crazy:

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen voor de sexs maakt IJzerbout een uitzondering.

Momenteel 22 graden en een bewolkte hemel, goed weer om klusjes die zijn blijven liggen vanwege de warmte weer op te pakken.

 

Onze slaapkamer heeft ook airconditioning. En dan is er altijd nog de Gulf of het strand ´s avonds. :D :D :sick:

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De Drs. heeft geschreven dat hij pas zondag weer begint met werken. :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...