Ga naar inhoud


KPN maakt Digitenne weer duurder


Sprietje

Aanbevolen berichten

KPN heeft een prijsverhoging van het tv-product Digitenne aangekondigd. Vanaf 1 juli gaat het Digitenne-abonnement veertien euro per maand kosten.

Door de aangekondigde prijswijziging is Digitenne in zeven jaar tijd twee keer zo duur geworden. KPN zette Digitenne in 2007 met een prijs van €6,50 in de markt. KPN hanteerde deze lage prijs – die onder de marktprijs lag – om een groter marktaandeel te krijgen. Een jaar later werd de prijs tot €6,95 verhoogd. De huidige prijs van Digitenne is €12,50 per maand. Deze wordt op 1 juli naar veertien euro verhoogd. KPN geeft aan dat het aantal mensen dat Digitenne gebruikt minder is geworden. Hierdoor is de aanbieders – volgens eigen zeggen – genoodzaakt de koster per gebruiker te verhogen.

Dit staat te lezen in Totaal TV.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Totdat het kantelpunt voor de KPN is bereikt. Dan gaat Digitenne óf helemaal weg of wordt tot FTA NPO1, NPO2 en NPO3. De rest van de kanalen zullen gewoon verdwijnen. DVB-T is voor NL als vervanging van analoog. De luxe van extra zenders i.c.m. Codering is hier veel te duur....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niemand, heeft ook geen zin straks, want wie is er straks nog in staat om evt DVB-T te ontvangen, het wordt netjes de nek om gedraaid, door iedereen over te laten stappen, de kastjes zijn dan al lang afgevoerd.

 

Ja maar hoor ik dan, is niet van toepassing, maak op alle andere platforms NPO 1 2 en 3 vrij beschikbaar en het probleem wat opgeworpen wordt is opgelost, iedereen is dan instaat om die te ontvangen.

 

DVB T is einde oefening.

 

De recreatie is hiermee het grootste slachtoffer.

aangepast door henkvd1
Link naar reactie
Delen op andere sites

henkvd1 schrijft:

"De recreatie is hiermee het grootste slachtoffer."

Ook ik ga nu toch wel heel ernstig twijfelen of Digitenne nog lang zal bestaan en inderdaad op de campings en recreatieparken waar de gasten geen kabelaansluiting hebben, is het op dit moment het eenvoudigste en goedkoopste om een abonnement op Digitenne te nemen.  Ik denk dat CanalDigitaal er straks garen bij spint als Digitenne gaat verdwijnen want dan zullen vele toch voor de schotel kiezen met het recreatie-abonnement.
KPN heeft contractueel de verplichting Digitenne tot 2017 te verzorgen.
Het andere alternatief is natuurlijk internet maar ja de snelheid daarvan is ook niet altijd toereikend.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee jaar geleden heb ik ervaren wat LTE al deed op het platteland van Oost Duitsland.\

Als ik zie hoe het DVB-T2 het in menig ander Europees land vergaat, zie ik er in Nederland niet veel toekomst in met die paar (meest provinciaal opgestelde) zendmasten met beperkt bereik.  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Totaal TV is het volgende te lezen:

KPN wil klanten van Digitenne naar Interactieve TV migreren

KPN voert een actief beleid om de huidige Digitenne-klantenbase naar Interactieve TV te laten overstappen. Interactieve TV biedt meer zenders en mogelijkheden.

Waar Digitenne bij het aanbieden van tv-zenders onder de grens van dertig zenders blijkt steken, biedt KPN bij Interactieve TV in het basispakket twee keer zoveel zenders. Daarnaast zijn bij Interactieve TV interactieve tv-diensten als Programma Gemist en Begin Gemist beschikbaar. Bij de aankondiging van prijsverhoging van het Digitenne-abonnement – dat op 1 juli met €1,50 naar veertien euro per maand wordt verhoogd – biedt KPN actief Interactieve TV als vervanging voor Digitenne aan. Bij gebruik van Digitenne voor recreatiedoeleinden wordt op de mogelijkheid van buitenhuis gebruik van de mobiele streamingdienst Interactieve TV Online gewezen. Hiervoor heeft men dan wel een draadloze wifi-internetverbinding nodig. Het gebruik van deze dienst met mobiel internet kan wel, maar is zeer prijzig in verband met te verbruiken mobiele data.
Digitenne duurder dan Interactieve TV

Na de prijsverhoging op 1 juli wordt Digitenne duurder dan het basispakket van Interactieve TV. De klant moet voor Interactieve TV echter maandelijks meer betalen omdat de noodzakelijke internetverbinding ook bij KPN afgenomen moet worden. Daarnaast komt KPN later dit jaar met een nieuwe interactieve dienst die de naam Play van KPN krijgt. Hiermee kan men via internet zonder abonnement op een lineaire tv-dienst live naar de belangrijkste tv-zenders kijken. Ook is er een aanbod van films en series die zonder meerkosten bekeken kunnen worden. KPN heeft al een landelijk dekkend 4G-netwerk in Nederland operationeel. Op termijn zou Play van KPN door het telecombedrijf als optie voor Digitenne naar voren geschoven kunnen worden. De huidige uitzendlicentie van Digitenne loopt op 31 januari 2017 af. Later dit jaar wordt duidelijk hoe de toekomst voor digitale ethertelevisie in Nederland na de huidige licentieperiode eruit gaat zien.


Opmerking van Sprietje:
Het einde van Digitenne komt steeds dichterbij.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is een investering in een dure DVB-T antenne nutteloos !!

Wil ik toch nog DVB-T overwegen , een bierblik-antenne is de investering wel waard :)

Tja , ik kan hier NL - TV ontvangen via de ether , dus ....

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik zeg (wederom) edpnet, is nog steeds €9,95 per maand.
Extra smartcards (max. 2 extra) zijn daar ook nog steeds tegen eenmalig €20,34 verkrijgbaar zonder die idiote verplichting om een extra ontvanger of insteekkaart te moeten huren.
Daarnaast zijn er ook nog steeds mogelijkheden bij Tele2, Online en Stipte maar dan i.c.m. internet.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

welke tuners gebruikt edpnet, en werkt hun smartcards in mijn thompson of samsung twin tuner?

 

mvg. kevbin

 

Pin me er niet aan vast, maar waarschijnlijk werken ze alleen op de boxen zoals vermeld op bijgevoegde lijst. De Samsungs dus niet. Thompson weet ik niet, welk type is dat?

Informatie deels afkomstig van dvbt4all.

Software versies DVB-T ontvangers.zip

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...