Ga naar inhoud

Telesat S85 wil niet meer omhoog

Ga naar oplossing Opgelost door pensionada,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een Telesat S85 op mijn caravan en sta op dit moment op een camping in Griekenland. De installatie heeft al een week prima gefunctioneerd, maar nu:

Tijdens een onweer  (ik was toen weg) is de spanning weg geweest en is de schotel die aan stond vanzelf naar uit gegaan.

Als ik nu op de on/off knop druk begint alles normaal: alle lampjes gaan aan en dan weer uit, het display geeft ON aan en het lampje bij de gekozen satelliet gaat langzaam knipperen (5x). Op dat moment zou de schotel omhoog moeten gaan maar dat gebeurt niet (er is een geluid alsof hij wil starten maar dat is alles). Vervolgens gaat het lampje bij de gekozen satelliet een aantal keren snel knipperen en vervolgens gaat alles uit.

Deze situatie staat niet beschreven in het handboekje en ik heb geen idee wat ik zou kunnen doen.

Heel graag advies.

PS Ik heb eea niet zelf geïnstalleerd en ben ook zeker geen vakman.

Geplaatst:

Ja, dat is een mogelijkheid. Ik heb op die site gezien dat de enige agent in Griekenland in Thessaloníki zit; dat is ongeveer 650 km van mijn huidige locatie ....

Het is nu donker maar ik ga eerst morgen in het licht op het dak om te kijken of er is iets blokkeert of dat ik via een duwtje of zo het ding weer aan de praat kan krijgen. Als dat niet lukt dan inderdaad een mailtje naar de fabriek en misschien naar de Nederlandse leverancier.

(Ik hoopte op iemand die zou roepen: "dat probleem ken ik, dan moet je ....")

En anders dan maar geen TV.

Dank voor het meedenken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen