Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik lees hier op de site dat de betere lnb's met regenkapjes zijn. 

De mijne zijn in elk geval allebij zonder. 

Dien je de aansluiting nog af te plakken om eventuele waterinfiltratie in de kabel te voorkomen? Of maakt dit allemaal niet uit?

Heb voor één toestel tape gebruikt, maar deze komt uiteraard na verloop van tijd los en heb deze verwijderd en nu zonder gelaten...

Wie heeft advies hierover?

Bij voorbaat dank.

Geplaatst:

Volgens mij zijn er veel meer lnb's die wel een regenkapje hebben dan geen.
Helaas staat het nagenoeg nooit vermeld in een instructie in het doosje waar de lnb in zit. Daarom weten veel mensen niet dat je na het monteren van de F-connectors het kapje omlaag moet trekken om te voorkomen dat regenwater is de coax kan lopen.
In dit instructiefilmpje demonstreren ze het regenkapje vanaf 1:20 minuut, zie:
http://www.uzmantv.com/canak-antene-coklu-lnb-nasil-kurulur
Het toch nog afplakken van de F-connectors lijkt me een overbodige zaak.

Sommige merken maken gebruik van rubber tules zoals o.a. ALPS.

Geplaatst:

@hanky panky

Ik heb hier ook 4 LNB's van Inverto waar je een regenkapje van naar beneden kan trekken.

Maar heb ook nog wat "  oudere" LNB's in gebruik.

Ik gebruik altijd zelfvulkaniserende tape van Scotch 3M.

Deze laten nooit meer los en moet je om deze weer te verwijderen los snijden.

Dus adviseer ik altijd deze " tape" te gebruiken.

Gast zonnestorm
Geplaatst:

Bij de LNB's van Inverto trek je de regenkapjes inderdaad naar beneden.

Ik heb vroeger een tijdje ook zelf- vulkaniserende tape gebruikt voor een waterdichte afdichting van de F-connectors

Ze dichten prima af en ze laten inderdaad nooit meer los, zoals satcor 64 schrijft en dat is nu net het probleem !

Als je ze toch los moet halen is het een drama van de eerste orde, is mijn ervaring.

Daarom ben ik ook overtgestapt naar soepele rubberen tules.

Deze tules schuif je eerst over de coaxkabel en daarna bevestig je de f-connector op de kabel.

Vervolgens schuif je de tule helemaal naar boven tot aan de bovenzijde van de f-connector met de aansluiting naar de LNB.

Volkomen waterdicht en je kunt de tules, als dat nodig is, ook weer terugschuiven.

Geplaatst:

Bij de monoblocken tref je bijna geen beschermkapjes aan. De Maximum heeft dat wel.
Hier wat afbeeldingen van regenbeschermingen voor de F-connetors. ALPS heeft voor de Quad en Quattro zelfs een rubber afscherming voor vier coaxkabels.

post-60869-0-96120000-1432108701.jpg

post-60869-0-04989400-1432108836_thumb.jpg

post-60869-0-04287100-1432108912.jpg

post-60869-0-82288500-1432108952.jpg

post-60869-0-75163600-1432108990.jpg

post-60869-0-35713100-1432109038_thumb.jpg

post-60869-0-12468600-1432109082.png

Gast zonnestorm
Geplaatst:

Het zijn weer heel mooie afbeeldingen, sprietje, zoals gewoonlijk.

Het aardige van de gewone soepele rubberen tules is , dat ze bijna op elke LNB-passen, die geen regenbescherming voor de F-connectors heeft.

Ik was mijn regenbescherming van de alps single lnb kwijt en heb de rubberen tule gewoon over de f-connector geschoven

en het sluit uitstekend af; bij de megasat multifeed lnb zit ook een regenbescherming , maar als je die kwijt bent kun je hier ook prima met een soepele rubber( tule) afscherming volstaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...