daddycool57 Geplaatst: 13 mei 2015 Geplaatst: 13 mei 2015 Ik wil een schotel plaatsen op een balcon. Om deze zo veel,mogelijk uit het zicht te plaatsen zou ik hem "omgekeerd" willen monteren. Ik heb hier op het forum al tekeningen/foto's van een dergelijke montage gezien maar kan deze middels de zoekfunctie niet meer terugvinden. Iemand een idee ? Groeten, Daddycool Als je vandaag je kop in het zand steekt, knars je morgen met je tanden.
smetje limb.BE Geplaatst: 13 mei 2015 Geplaatst: 13 mei 2015 Wat dacht je hier van. en beeld sprietje 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
Sprietje Geplaatst: 13 mei 2015 Geplaatst: 13 mei 2015 (aangepast) Ja, het beeld is natuurlijk ook op z'n kop maar dat is makkelijk op te lossen door je tv ondersteboven te zetten. :D Dat is met die platte schermen van tegenwoordig niet echt een probleem. 13 mei 2015 aangepast door Sprietje 1
Tonskidutch Geplaatst: 13 mei 2015 Geplaatst: 13 mei 2015 ja je wordt er na een tijd ook veel leniger van door te kijken onderstebovenliggend op de Fauteuil Moments In Love Art Of Noise
ronaldsl Geplaatst: 13 mei 2015 Geplaatst: 13 mei 2015 Jongens een serieuze vraag van Daddycool, al begrijp ik ook niet helemaal wat hij bedoeld met omgekeerd.
daddycool57 Geplaatst: 13 mei 2015 Auteur Geplaatst: 13 mei 2015 Bedankt allemaal; Sprietje had mijn vraag goed begrepen en voor ronaldsl "omgekeerd" = zoals op de foto van Sprietje... Ik zal de schotel zo proberen te plaatsen. Groeten, Daddycool Als je vandaag je kop in het zand steekt, knars je morgen met je tanden.
Sprietje Geplaatst: 13 mei 2015 Geplaatst: 13 mei 2015 Als je even aangeeft welke schotel dat je hebt en welke satelliet je in het midden wilt ontvangen, dan reken ik wel even uit onder welke hoek je de schotel moet plaatsen anders wordt het denk ik een hopeloos gezoek.
daddycool57 Geplaatst: 13 mei 2015 Auteur Geplaatst: 13 mei 2015 Lokale Spaanse offset schotel ( br. 80 en h. 85 cm.), A 1 & 3 middels duo/quad 4,3° LNB, A1 in de klem en dit alles niet zover bij U uit de buurt nl. Torrevieja. Alvast bedankt voor de moeite Sprieje en vriendelijke groeten, Daddycool Als je vandaag je kop in het zand steekt, knars je morgen met je tanden.
Sprietje Geplaatst: 13 mei 2015 Geplaatst: 13 mei 2015 Ohh, daar helemaal? En welke duo-lnb heb je precies? Is dat de TV Vlaandere duo-lnb voor een 60cm-schotel?Als ik er van uit mag gaan dat die schotel een offest heeft van 26 graden, dan moet die 25graden schuin liggen op de grond.Als die schotel dus 85cm hoog is, moet de aan de onderzijde die dan omhoog moet komen 36cm hoger liggen dan de bovenzijde van de schotel die op je balkon grond blijft liggen.Let wel op dat je belemmeringen hebt met de signaalontvangst, zie bijlage.
daddycool57 Geplaatst: 13 mei 2015 Auteur Geplaatst: 13 mei 2015 Idd. de Duo/quad LNB van TVV, moest het daar niet mee lukken om A1 & A3 te ontvangen dan houd ik het op alleen A3. Mvg. Daddycool Als je vandaag je kop in het zand steekt, knars je morgen met je tanden.
Sprietje Geplaatst: 13 mei 2015 Geplaatst: 13 mei 2015 Dat zal niet gaan lukken denk ik want de koppen moeten op die schotel 56mm van elkaar staan en op die lnb die je hebt is dat maar 38mm, een verschil van 18mm.Dan zul je toch een 4,3 graden duo-lnb moeten nemen voor een 80cm-schotel.
Coliseo Geplaatst: 9 oktober 2015 Geplaatst: 9 oktober 2015 Ik zit met een gelijkaardig probleem in Albir, Costa Blanca. Na enkele jaren heeft de syndicus gemerkt dat ik een schotel op het balkon bevestigd had en opeens moest die verwijderd worden "om de estetische waarde van het gebouw niet in het gedrang te brengen", zo niet gingen er sancties besproken worden in de jaarlijkse Algemene Vergadering. Het is een schotel een diameter van ongeveer een meter met een dubbele LNB Astra 1 en 3 (zie het kleine rode pijltje ongeveer in het midden van de eerste foto). De vraag is nu of het mij ook zou lukken om de schotel "omgekeerd" te plaatsen, zodat ze niet meer zichtbaar is van op de straat. Het gaat om het kijkplezier van oudere mensen op winteravonden, dat nu een beetje vergald is.
Sprietje Geplaatst: 9 oktober 2015 Geplaatst: 9 oktober 2015 Beste ColiseoJammer dat je er net een paar dagen te laat mee komt. Als je twee dagen geleden een plekje voor de schotel gezocht zou hebben, dan had je dat heel makkelijk met de zon kunnen doen. Je had dan een plek moeten kiezen zodat de schotel niet in de schaduw van een balustrade of balcon er boven kwam. Tja en omgekeerd monteren, dus bijna plat is prima te doen.Zie ook het onderwerp "sun outage".
reynaertdevos Geplaatst: 10 oktober 2015 Geplaatst: 10 oktober 2015 Ziehier mijn omgekeerde schotel, gericht naar Astra23.5, op mijn balkon in Alanya , Turkije, tijdens de sunoutage. Probleemloze ontvangst (behalve natuurlijk tijdens de outage). (De piedestal is nog voor verbetering vatbaar.)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen