Ga naar inhoud


Oscam in Caiway gebied (voormalig Ziggo-gebied)


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik zit met een probleem. Ik heb bij een maat van me die in een Caiway geboed woont Oscam geïnstalleerd op zijn Kodibuntu PC.

Ik heb zelf (wonend in een Ziggo gebied) dezelfde installatie. Bij mij werkt alles prima. Gecodeerde zenders worden netjes gedecodeerd.

Bij hem krijg ik telkens "no descrambler found".

 

Alle zenders komen netjes binnen als ik het juiste netwerk id geef (9004) in combinatie met de startfequentie 369000. Echter, de gecodeerde zenders werken niet.

 

Ik heb inmiddels de installatie meerdere keren uitgevoerd (omdat mijn maat er niet van overtuigd was dat het aan Caiway lag). Op een gegeven moment heb ik zijn PC fysiek verplaatst naar mijn huis en daar mijn configuratie ingevuld (netwerk 5555 en frequentie 474000). Dit werkte direct. Dit geeft mij aan dat ik ergens in de OSCAM configuratie een verwijzing naar Caiway moet maken of zo. Iemand ervaring hierin?

 

Hij heeft trouwens een Dreambox die wel gewoon werkt. Ik heb de config files meegestuurd.

oscam.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat je maat even een originele kaart aan moet schaffen.

Device = xxx.org,44444 klinkt niet bepaald als een lokale kaart of een share naar een server in zijn eigen huis...

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...