Eduard07 Geplaatst: 17 mei 2015 Geplaatst: 17 mei 2015 (aangepast) hoe wil je dat anders doen als je als klant eerst zo'n kaart dient aan te schaffen a 79,- en dan ook nog eens activatiekosten berekent? Tuurlijk willen zie die kaartjes graag terug, maar daar heb je als klant wel zelf voor betaald. Als die kaartjes gratis waren verstrekt aan abonnees dan zou ik het normaal vinden dat ze ze terug willen, maar gezien het hoge bedrag wat de abonnee heeft moeten neertellen om zo'n kaart te krijgen zou ik hem zeker niet terug sturen aan canal digitaal, tenzij je dat bedrag dan terug gestort krijgt. Maar daar zie en lees ik niets over. Vreemde zaak... Sterker nog: bij overname (met of zonder lopend abonnement) werd/wordt CD er zelfs beter van, omdat verdere klandizie in de meeste gevallen verzekerd was. Inderdaad zal het verhaal bij bruikleen anders liggen. Daar kan ik in komen. 17 mei 2015 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
a33 Geplaatst: 17 mei 2015 Geplaatst: 17 mei 2015 Misschien is het ook gewoon een milieubewuste actie van CD? Hergebruiken van kaartjes, die anders bij het vuilnis komen? Ik zie regelmatig op vlooienmarkten oude DVB-S ontvangers, met nog een kaart erin. Omdat die oude ontvangers nauwelijks verkocht worden, laat de bestemming van die kaartjes zich ook raden.... Zelf ontving ik ook een reeds gebruikte oranje kaart, met zelfs de spinnepoepjes er nog op aan de voorkant ; ter (gratis!) vervanging van mijn zwarte settopbox-kaart. Prima milieubewust! De zwarte kaart hoefde ik niet terug te sturen, tenminste daar heb ik geen bericht over ontvangen. Maar je kan je oude kaart natuurlijk ook zelf te gelde maken... groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
Johan45 Geplaatst: 17 mei 2015 Geplaatst: 17 mei 2015 Als het al zo een nobel streven zou zijn, het milieu sparen, zou CanalDigitaal dit dan niet vermelden in hun schrijven.? Iemand zijn eigendom opeisen kan gewoon niet zonder daar en uitleg aan te geven van het hoe en waarom. Vult u rustig aan !!!
a33 Geplaatst: 17 mei 2015 Geplaatst: 17 mei 2015 Als het al zo een nobel streven zou zijn, het milieu sparen, zou CanalDigitaal dit dan niet vermelden in hun schrijven.? Ja, dat is een goed punt. Het gebrek aan uitleg doet hen geen goed! Groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
Sprietje Geplaatst: 20 mei 2015 Geplaatst: 20 mei 2015 Zou het misschien iets te maken kunnen hebben met de licentierechten van het Mediaguard3-coderingssysteem dat CanalDigitaal hiervoor maandelijks moet betalen voor alle kaarten die ooit verkocht zijn?Nu zou je kunnen denken dat CanalDigitaal voor het Mediaguard3-coderingssysteem alleen hoeft te betalen voor de kaarten die in gebruik zijn maar tja, hoe weet Mediaguard hoeveel abonnementen CanalDigitaal heeft lopen. Daar doen ze al jaren heel geheimzinnig over.Dat neemt niet weg dat ze zeker je zelf duur gekocht eigendom niet terug kunnen eisen.
Kabeltje87 Geplaatst: 20 mei 2015 Geplaatst: 20 mei 2015 Zou het misschien iets te maken kunnen hebben met de licentierechten van het Mediaguard3-coderingssysteem dat CanalDigitaal hiervoor maandelijks moet betalen voor alle kaarten die ooit verkocht zijn? Nu zou je kunnen denken dat CanalDigitaal voor het Mediaguard3-coderingssysteem alleen hoeft te betalen voor de kaarten die in gebruik zijn maar tja, hoe weet Mediaguard hoeveel abonnementen CanalDigitaal heeft lopen. Daar doen ze al jaren heel geheimzinnig over. Dat neemt niet weg dat ze zeker je zelf duur gekocht eigendom niet terug kunnen eisen. Als CD moet betalen voor alle kaarten die ooit verkocht zijn, dan hebben ze daar een waardeloze prutser van een inkoper, of ze hebben zich laten rollen door de commerciele jongens/meisjes van Kudelski. Willy ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
Sprietje Geplaatst: 20 mei 2015 Geplaatst: 20 mei 2015 (aangepast) Ik heb het natuurlijk alleen over Mediaguard-3, niet meer over de verouderde Irdeto-1 en Mediaguard-1 en 2. 20 mei 2015 aangepast door Sprietje
Gast Mimisiku Geplaatst: 20 mei 2015 Geplaatst: 20 mei 2015 Heb dit ook voorgehad na augustus 2014. Had keurig maanden tevoren bericht gehad dat kaartnummer xxxx na augustus geen beeld meer zou geven. Ook aantal malen aanbiedingen gehad om een abo op die kaart te zetten. Nooit op gereageerd.. In december bericht gekregen om de kaart te retourneren. Heb ze keurig gemailed dat in zelf voor die kaart €79,- en €19,95 activatie betaald heb. Rekeningafschrift gestuurd met begeleidend schrijven of ze mij dan even €79 willen overmaken. Dan en dan alleen kregen ze mijn kaart. Nooit meer iets van vernomen...
Eduard07 Geplaatst: 20 mei 2015 Geplaatst: 20 mei 2015 (aangepast) Smartcard CD overnemen: http://www.canaldigitaal.nl/uploadedfiles/content/others/formulier-smartcard-overname.pdf 20 mei 2015 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Moderator ceesv Geplaatst: 20 mei 2015 Moderator Geplaatst: 20 mei 2015 Ik ga ook mee met Sprietjes veronderstelling. Ik betaalde vroeger ook per DVD een fee aan een hele rits van octrooihouders, variërend van Dolby tot de MPEG groep. Dat zal voor Canaldigitaal niet anders zijn. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Johan45 Geplaatst: 20 mei 2015 Geplaatst: 20 mei 2015 Vroeg jij ook de DVD terug.? Vult u rustig aan !!!
Moderator ceesv Geplaatst: 20 mei 2015 Moderator Geplaatst: 20 mei 2015 Ja, niet verkochte DVD's kon je via een gecertificeerd bedrijf laten vernietigen en met het rapport kon je daarna betaalde rechten, zoals de BUMA/STEMRA/GEMA vergoeding terug claimen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Johan45 Geplaatst: 20 mei 2015 Geplaatst: 20 mei 2015 Ja, van niet verkochte Dvd's, dat lijkt me niet meer dan logies. Hier gaat het over verkochte 2e hands kaarten waar een stevige prijs door de eigenaar voor betaald is. Totaal niet vergelijkbaar dus. Daarbij waar praten we over per kaart. De kosten van terug vorderen zijn waarschijnlijk tien keer of meer dan het te winnen bedrag voor CanalDigitaal. Vult u rustig aan !!!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen