Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Door onverklaarbare redenen kon ik geen cifs mount meer maken naar mijn CH3SNAS. Vreemd, want het heeft jaren gewerkt op mijn ET8000 en exact dezelfde instellingen in automounts.xml werken wel op een Dreambox met Openpli 2.1 (op de ET8000 draait Openpli 4, vandaag nog bijgewerkt)

De enigma2 log zegt...

[AutoMount.py] CheckMountPointFinished None None
[AutoMount.py] U/MOUNTCMD---> mount -t cifs -o rw,noatime,noserverino,iocharset=utf8,username=******,password=******* '//xxx.xxx.xxx.xxx/volume_1' '/media/net/media1'
[ePopen] command: mount -t cifs -o rw,noatime,noserverino,iocharset=utf8,username=*******,password=******* '//xxx.xxx.xxx.xxx/volume_1' '/media/net/media1'
<  1105.617091> [eConsoleAppContainer] Starting /bin/sh
[AutoMount.py] CheckMountPointFinished unc name specified twice, ignoring second
mount error(13): Permission denied
Refer to the mount.cifs(8) manual page (e.g.man mount.cifs)
unc name specified twice, ignoring second
mount: mounting //192.168.1.177/volume_1 on /media/net/media1 failed: Permission denied
32
[AutoMount.py] U/MOUNTCMD---> mount -t cifs -o rw,noatime,noserverino,iocharset=utf8,username=******,password=******** '//xxx.xxx.xxx.xxx/volume_2' '/media/net/media2'
[ePopen] command: mount -t cifs -o rw,noatime,noserverino,iocharset=utf8,username=******,password=****** '//xxx.xxx.xxx.xxx/volume_2' '/media/net/media2'
<  1105.758197> [eConsoleAppContainer] Starting /bin/sh
<  1105.759255> [eMainloop::processOneEvent] unhandled POLLERR/HUP/NVAL for fd 59(16)
[AutoMount.py] CheckMountPointFinished unc name specified twice, ignoring second
unc name specified twice, ignoring second
mount: mounting //192.168.1.177/volume_2 on /media/net/media2 failed: Permission denied
32

Een cifs mount naar mijn Synology werkte nog wel.

Ik heb de box uitgezet en weer gestart, heb de routers/switches herstart, heb de NAS herstart. Heb andere gebruiker geprobeerd en nog steeds vertikt Openpli 4 het waar het in Openpli 2 wel werkt.

Schijbaar is er in de laatste versies van Openpli 4 wat veranderd. De uiteindelijke oplossing?

OPLOSSING/FIX

In automounts.xml heb ik de onderstaande wijzigingen doorgevoerd

<options>rw</options>

moet worden

<options>rw,sec=ntlm</options>

De complete automounts.xml wordt dan 

<?xml version="1.0" ?>
<mountmanager>
<cifs>
 <mount>
  <active>True</active>
  <hdd_replacement>False</hdd_replacement>
<ip>xxx.xxx.xxx.xxx</ip>
  <sharename>ch3snas</sharename>
  <sharedir>volume_1</sharedir>
<options>rw,sec=ntlm</options>
  <username>********</username>
  <password>******</password>
 </mount>
</cifs>
<cifs>
 <mount>
  <active>True</active>
  <hdd_replacement>False</hdd_replacement>
  <ip>xxx.xxx.xxx.xxx</ip>
  <sharename>synology</sharename>
  <sharedir>volume1</sharedir>
  <options>rw</options>
  <username>******</username>
  <password>******</password>
 </mount>
</cifs>
</mountmanager>

(voor de DS214 werkt het nog steeds zonder de toevoeging sec=ntlm)

Hopelijk kan iemand hier zijn voordeel uithalen als hij of zij ook tegen dit probleem aanloopt.

aangepast door Hotzenwalder
  • Like 1

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

• 1 maand later...

Geplaatst:

Dank voor deze fix.

Na een upgrade naar pli4 werkte de mount naar mijn Synology NAS (DS211) met geen mogelijkheid meer. Vreemd genoeg op de Xtrend et4000 wel en op de et9000 niet. Met wat commando's direct in de box lukte het wel nfs te mounten maar geen CIFS.

Na aanpassing van de options werkt het weer.

Deze post had dus voordeel..!

et9000, et7000, et4000, et5000, Synology NAS.19, 23, 28E en 5W, Multiswitch 17/8+TNT antenne. CD, TNTSat en Fransat kaart.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...