Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo iedereen, 

Ik ga binnenkort een schotelantenne kopen en laten installeren om de franse zenders te kunnen ontvangen. Maar welke satellietontvanger moet ik hebben? Wat zou de prijs zijn voor  een apparaat met opnemen functie? Kan ik 2 tv's aansluiten op een ontvanger? En ook nog kan ik mijn Ziggo digitaal ontvanger houden en aansluiten op de satellietontvanger? Ik moet alles, alleen regelen en nooit eerder heb ik zulke apparatuur gehad! Dus ik heb alle hulp die ik kan krijgen nodig. Kan ik een goede satellietontvanger (nieuwe) kopen voor 150€ (tot 170€)?. Alvast bedankt voor uw reactie. Vriendelijke groet. 

aangepast door Michel
Gebruik een duidelijke titel a.u.b.

Geplaatst: (aangepast)

ik denk dat alle enigma2 ontvangers werken.met de juiste cam

ik denk aan een trippelsat ontvanger

en voor die prijs zit je wel ongeveer goed

aangepast door smetje limb.BE
  • Like 1

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

moet je wel eraan denken, als het heel specifiek voor franse zenders is OF die vrij te ontvangen zijn of gecodeerd

in het laatste geval moet je namelijk ook een abonnement voor die zenders nemen, hetgeen lastig kan zijn in het niet franse buitenland.

in sommige gevallen zijn zelfs enkel de huurboxen van de franse paytv provider bruikbaar

en voorts zijn er ook receivers waar je een combinatie van tuners in kunt plaatsen opdat je satelliet en ook kabel met een en hetzelfde apparaat kunt kijken. (zoals de Dreambox HD7020 of de VU+ Ultimo)

ciao

Dark & Long ,  Drift 2 Dark Train

Underworld

Geplaatst:

Bedankt voor je reactie en tips! 

Inderdaad sommige zenders zijn free to air! 

Ik wist dat niet ik ging mijn geld verspillen aan een onnodig abonnement card! 

Ik ga nu verder kijken of de Vu+ultimo en de Dreambox zijn wel wat voor mijn budget....

Geplaatst:

Je kan in elke grote Franse supermarkt voor 70 euro een noname ontvanger met kaart (39 maanden geldig) kopen. De wat betere hebben opname mogelijikheden. Je hebt dan alle belangrijke Franse zenders inclusied M6 etc.

Geplaatst:

TheFalconer jij bedoelt wellicht dit aanbod TNT SAT

en dat klopt die kun je met een reisje naar de Franse Supermarkt inderdaad redelijk goedkoop voor een jaar prepaid kopen

daar zitten de canalsat film zenders niet bij (dat moet men natuurlijk even bekijken)

ciao

Dark & Long ,  Drift 2 Dark Train

Underworld

Geplaatst:

Inderdaad, maar je kan ze ook van Organge, Wanadoo etc krijgen. Allemaal met hetzelfde aanbod aan TNT zenders natuurlijk. Overigens is die geldigheidduur een beetje vreemd. Ik heb er hier twee die ik al drie jaar gebruik terwijl er een jaar op de doos stond. Nu zie ik ze hier veel met drie jaar op de doos.

• Moderator
Geplaatst:

Vergeet Fransat niet als aanbieder, die bieden ook FTV oplossingen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Die kaart is 4 jaar geldig !

Hierbij nog een artikel hierover....

Pour des raisons de sécurité, votre carte TNTSAT a une durée de validité de 4 ans.

Vous êtes concerné uniquement si ce message s’affiche sur votre téléviseur :
« Votre carte TNTSAT va arriver à expiration.
Pour remplacer votre carte :
- Connectez-vous sur www.tntsat.tv
- Ou appelez le 0811 36 08 16 (prix d’un appel local)
Pour d’autres informations rapprochez vous de votre distributeur TNTSAT »

Le montant de la nouvelle carte TNTSAT est de seulement 15€ TTC, et le règlement s’effectue en ligne par carte bancaire via un paiement sécurisé. Les frais d'expédition sont inclus. La carte est envoyée sous 7 jours ouvrés et sera utilisable dès réception.

Votre décodeur TNTSAT restera compatible avec votre nouvelle carte TNTSAT et vous n’aurez pas besoin de changer de décodeur. De même, le service TNTSAT restera un service sans abonnement.

Pour vous remercier de votre fidélité, nous aurons le plaisir à l’occasion du renouvellement de votre carte de vous offrir 4 jours de découverte des chaînes CANAL+ gratuitement et sans engagement.

https://secure.tntsat.tv/deja-equipe-tnt-sat/renouveler-carte-tnt-sat.htm

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Geplaatst:

Ik kan die gewoon een 7 km verder aankopen in Frankrijk.

Wel schoteltje afstellen op de 5°W. :)

http://www.fransat.fr/

feedhunting , a crazy hobby !

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Geplaatst:

Bedankt voor alle de tips. 

Wat ik zoek, zijn de free to air franse zenders. Zonder abonnement dus. Er zijn alleen maar 3 of 4 (de zenders van de France télévision groupe). Minder apparatuur nodig. Ik hoef alle de tnt zenders niet te hebben. 

Ik zoek dus een satellietontvanger met opname (zonder internet connectie). 

Het is verbazende hoe de professioneel  slecht geïnformeerd zijn! 

4 professioneel gezien, 4 verschillende verhalen, iedereen wil geld verdienen, maar zonder enkele respect voor de klanten! 

Had Ziggo het enige frans zender niet weggehaald van hun pakket!! 

Maar ja, ik ga verder met mijn "onderzoek". 

Nogmaals bedankt mensen! 

Geplaatst:

Dan ben je aangewezen op de Eutelsat 5 West satelliet.

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

• Moderator
Geplaatst:

En kan je elke FTA ontvanger met PVR mogelijkheid gebruiken.

FTA op Eutelsat zijn alleen de SD zenders France 2,3,5 , France O en TV5 Monde, LCP, de vrijg is alleen hoe lang nog.

Fransat is geen betaal of abonnee keten, het is een FTV doorgifte van een wat groter Frans bouquet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ah , zullen nog enkele jaren meegaan hoor.

Fransen zijn heel chauvinistisch die kijken enkel naar de Franstalige zenders ( met inbegrip van de regionale ) uitsluitend via de 5°W of via DVB-T . Vooral dit laatste is erg populair , je ontvangt in bijna iedere regio alles FTA ( SD en HD ) , ontzettend veel zendmasten. Enkel een satellietliefhebber kijkt via satelliet naar buitenlandse zenders.

Wel noteren TF1 ontvang je enkel FTA via 9°E ( TF1 Suisse ) of via DVB-T.

feedhunting , a crazy hobby !

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen