Ga naar inhoud


Ervaring met Firefox


winwiz

Aanbevolen berichten

11244897_10206559952419239_1425621526840

 

Even zonder gekheid...  Hoe  is jullie ervaring met Firefox tegenwoordig?  De een zweert erbij de ander vindt het rampzalig.  

 

Ikzelf heb het ruim een jaar niet meer gebruikt omdat ik het niet echt stabiel vond en, in verhouding met Chrome, erg traag.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Firefox onder een windows 8.1 64 bits is een ware ramp, als je veel scrolled op bijv. Facebook gaat Firefox elke 5 a 6 seconden een korte tijd bevriezen tot je het afsluit en weer opnieuw opstart, ik ben van narigheid maar weer terug bij Chrome.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad zo dat Firefox de laatste maanden niet meer zo werkt als voorheen, alleen is de vraag waar de vertraging gezocht moet worden.

Zal het zo zijn dat de windows cache size te klein of wel te groot is of moet je het ergens anders zoeken en inderdaad bij het scrollen blijft Firefox wel eens "plakken" voor het weer verder wil gaan.

Dit is dus niet alleen in windows 8.1 maar ook in windows 7 en er zal wel weer een update komen om het bij te werken.

Hier op de computers heb ik de windows virtuele cache op 2,5 keer het geheugen ingesteld.

post-51681-0-24359500-1431582036.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tevreden ben ik er lang niet meer over, het is een geheugen vreter.

Het duurt vrij lang om sommige websites te openen, ondertussen een 2de pagina openen lukt ook voor geen meter meer.

Firefox blijft geregeld hangen

Loopt vast op webpagina’s waar veel foto’s op staan.

De combinatie van de flash player loopt niet soepel, bevriest 

Daarnaast heeft firefox duidelijk problemen met opslaan van bestanden, wanneer een andere map wordt gekozen dan de standaard downloadmap.

En zeer irritant vind ik dat mini menu dat nu verschijnt als ik op de rechtermuis_toets aanklik, dat zit constant in de weg.

Firefox sluit soms moeilijk af.

 

Nee het was ooit beter.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

100% eens dat Firefox vastloopt op de foto´s daarom haalde ik Facebook ook aan, maar het is niet alleen de foto´s ook de Videos vreten CPU.

 

En het freeze probleem zit al jaren in Firefox daarom kapte ik er een paar jaar geleden al mee, maar dacht het een paar maanden terug weer eens te proberen om uit te vinden dat het helaas niet verbeterd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben best wel tevreden. Firefox is inderdaad niet zo snel en gebruikt veel geheugen. Ik heb echter vaak een stuk of 10 tabbladen open en dat is geen probleem. Crashes heb ik niet en ik ben erg te spreken over de noscript plugin. Ik draai Windows 7 met 4GB geheugen en een i3 processor.

VU+ DUO 4K SE VTI 15.0.0 Philips 32PFL9604 Schotel 110 cm 2 X Inverto Black Ultra twin LNB's 19.2 en 23.5 2  Spaun Diseqc switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ik zweer er op... sinds die verbeterd werd en lekjes zijn opgelost

onder xp werkte ik er al tien jaar mee

onder linux sinds 2008 preferent wegens al mijn favorieten

onder windows 7 liever dan welke andere ook

onder apple OS gewoon vertrouwd en snel

 

maar op het werk voorheen was het na drie pagina's google afbeeldingen te hebben bekeken einde oufening voor firefox

waar dat nu weer aan gelegen heeft (zal wel avira zijn geweest lijkt me)

ciao

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik gebruik verschillende browsers, maar het meest gebruik ik firefox. Ik heb wel wat paranoide instellingen gedaan (cache verwijderen, cookies ook), en heb ghostery en privacy badger en noscript draaien. 20+ tabs op een amd x4 met 4 gig geheugen op windows 8.1 werkt prima hier.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik Firefox al jaren als default browser. Nu op Win7-64 zonder enig probleem.

 

Ook Chrome heb ik geïnstalleerd, maar zie nog geen noodzaak om om te schakelen. Maar altijd handig om een fallback anders dan Internet Explorer te hebben

 

Op de Android tablet is het een ander verhaal: daar is Chrome standaard. Eenmaal daaraan gewend blijkt Firefox een toch wel andere layout te geven, wat behoorlijk wennen is.

aangepast door Henk1

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruik verschillende browsers, maar het meest gebruik ik firefox. Ik heb wel wat paranoide instellingen gedaan (cache verwijderen, cookies ook), en heb ghostery en privacy badger en noscript draaien. 20+ tabs op een amd x4 met 4 gig geheugen op windows 8.1 werkt prima hier.

Ik heb met Windows 7 en 4GB ook niet echt grote problemen met Firefox maar op mijn quadcore amd Windows 8.1 64 met 8GB aan geheugen doet Firefox het helemaal niet goed, het is gewoon slecht geprogrammeerde software, Chrome doet het uitmuntend onder meer geheugen. IK heb Firefox nog wel geinstalleerd staan omdat ik soms een add-on nodig heb die Chrome niet heeft.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel informatief om de ervaringen te lezen.... Zoals ik in de vraag als TS al aangaf  De een zweert erbij de ander vindt het rampzalig. blijkt toch een beetje uit te komen.

 

Dingen die me opvallen:

  • Vertragingen met (veel) scrollen:  ook mijn ervaring
  • Geheugen vreter:  Ja, maar dat is juist prima. Je hebt geheugen om te gebruiken. De vraag is dus: wordt het wel efficiënt/effectief gebruikt. Nog even een tip als je niet zoveel geheugen hebt en gebruik maakt van de diskcache. Het heeft geen zin om hem groter te maken dan 1.5 x je intern geheugen. Je kunt hem sneller maken door hem een vaste waarde te geven en door hem op een andere plaats dan de bootschijf te zetten.
  • Veel plugins/addons:  Dit kan een groot voordeel zijn maar misschien juist ook een probleem?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb natuurlijk de safari vergeten te vermelden, in mijn bericht over mijn ervaringen boven.

Die draait goed op de apple maar zeker niet mijn favoriet.

 

Die ouwe kast op het werk was natuurlijk zelf al een probleem, ook met internet explorer.

 

Er zijn toch vaker zo populaire test rapportages in de PC-tijdschriften die worden meestal op gloednieuwe machines uitgevoerd en de vervuilingsgraad van diverse temporairies is beperkt.

Daar komt altijd de Internet explorer als beste uit de bus.

De beste is echter niet altijd de prettigste ;)

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...