KristofV Geplaatst: 16 mei 2015 Geplaatst: 16 mei 2015 Sinds enkele dagen hebben wij problemen met onze satelliet. Door een onoplettende tractor werd onze satelliet deels verschoven. Deze hangt er nu twee jaar en de eerste installatie ging redelijk eenvoudig. Nu proberen wij inmiddels al twee dagen om opnieuw ontvangst te krijgen, maar dit tevergeefs. Het probleem is dat het niveau en de kwaliteit bij het instellen steeds heel erg schommelt. Deze gaat het ene moment naar 80% om dan enkele seconden later weer naar 19 % te gaan. Kent iemand dit probleem? Of kan er schade zijn aan de antenne? Hier zie ik op het eerste zicht wel niets abnormaals aan. Ik vind ook dat de satelliet redelijk 'horizontaal' hangt. Volgens de handleiding zou hij hoger gericht moeten staan, maar als we dit uitvoeren, krijgen we maximaal 14% ontvangst. Alvast bedankt
ben klever Geplaatst: 16 mei 2015 Geplaatst: 16 mei 2015 (aangepast) Beste KristofV, Welkom op dit forum. Je spreekt over satelliet maar je bedoeld waarschijnlijk de schotel. Willen we je kunnen helpen hebben we iets meer gegevens nodig. 1. Welke schotel heb je 2. Welke LNB zit hierop gemonteerd. Als je een foto van de voorzijde zou kunnen maken dan is het beter in te schatten. Als er een tractor er tegen aan is gereden staat je schotel zeker niet goed meer. 16 mei 2015 aangepast door ben klever TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E
astro iris Geplaatst: 16 mei 2015 Geplaatst: 16 mei 2015 Tractor tegen aangereden,schotel zal waarschijnlijk ook een deuk hebben. De schotel zou te horizontaal gericht zijn wat duid dat de arm misschien ook een duw heeft gekregen. ik zou nog vragen om je locatie te vermelden, dan kan men hier op het forum de juiste graden van de schotel berekenen en zoals ben klever vraagt een foto graag.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen