Ga naar inhoud


stofzuigers met ca. 800 Watt hetzelfde rendement als >2.000 W?


hansputters

Aanbevolen berichten


  • Reacties 75
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Straks zijn er stofzuigers van max 800 watt op de markt (wat volgens Brussel voldoende moet zijn voor een goede stofzuiger). Dan moeten producenten iets anders gaan verzinnen om te concurreren met elkaar.

 

Lijkt me niet zo moeilijk nl. gewoon een stofzuiger produceren die wel alle stof en het zand uit het tapijt ed. opzuigt.

Daarnaast een stofzuiger die geen enorme pokke herrie maakt, niet zo'n sta in de weg is en makkelijk mee te werken is.

Krijgt een leverancier dat voor elkaar dan heeft hij zo ongeveer elke concurrent al verslagen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog nooit zoveel heren over stofzuigers horen praten als hier. Even een foto posten omtrent de situatie waarin volgens mij de meeste deelnemers/heren in verkeren!

 

Ik denk inderdaad dat ik de stofzuiger per week vaker in de hand heb dan de vrouw.

Niet dat ik thuis nu de gehele dag met dat ding in de hand sta om stof te zuigen, maar ik ben groot gebracht met "als je rommel maakt dan ruim je dat ook weer op"

Dus als ik bij een klant een gat boor, een plafond openmaak enz. en daarbij ontstaat rommel dan wordt de stofzuiger er even bij gepakt om de rommel weer op te zuigen en alles netjes achter te laten.

En omdat ik heel wat verschillende stofzuigers in de hand krijg en dus ook het verschil merk is mijn ervaring dat een ketelstofzuiger toch vaak het beste werkt en heb je een onbekend merk dan maken ze vaak een enorme herrie maar zuigen ze voor geen meter.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog nooit zoveel heren over stofzuigers horen praten als hier. Even een foto posten omtrent de situatie waarin volgens mij de meeste deelnemers/heren in verkeren!

Voor klussen heb ik altijd onderstaande stofzuiger en daar is een extra lange slang bij van 4 meter om bij het boren gelijk de stof af te kunnen zuigen.

Tevens kan je ongehinderd binnen schuren en met dat ding aangesloten heb je minder stof en zo zijn er meer dingen op te noemen, zoals het kunnen schoonblazen van de filter met een compressor.

post-51681-0-70221700-1432059201.jpg

post-51681-0-00159400-1432059212.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroegah ... had je handstofzuigers. Werkte ook best aardig, geen herrie en geen stroomverbruik ;)

Vroegah .. gingen verkopers wel eens lang de deuren om huis-aan-huis stofzuigers te verkopen.

 

Scheen ook op het Drenthsche Platteland wel te gebeuren..

 

"Mevrouw, mag ik even binnenkomen. Wil u een hele bijzondere vinding demonstreren."

 

"Maarreh.."

 

"Niks ervan. Let maar es op. Ik strooi hier flink wat zaagsel door de kamer." 

 

"Maarreh."  

 

"Ziezo. Let nou maar es op. Waar is hier een stopcontact.?"

 

"Hebben we hier nog niet!"

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n ding bedoel je kiekkiek

Ja, die verrolden het huisstof alleen maar, en lieten korrels liggen.

Je kon er hooguit mee onder het tapijt vegen.

Bij ons stond die al snel definitief in de bergkast.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, maar is wel vergane glorie. Leuk voor het grovere vuil, maar voor nu hooguit een museumstuk ;)

Ze zijn nog steeds te koop hoor, zelfs elektrisch (oplaadbaar).

Ik denk dat menig oma-tje daar gebruik van maakt.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor klussen heb ik altijd onderstaande stofzuiger en daar is een extra lange slang bij van 4 meter om bij het boren gelijk de stof af te kunnen zuigen.

Tevens kan je ongehinderd binnen schuren en met dat ding aangesloten heb je minder stof en zo zijn er meer dingen op te noemen, zoals het kunnen schoonblazen van de filter met een compressor.

Die Kärcher heb ik ook gehad. Ook al zo´n waardeloos ding.

En hoop klote herrie...zo erg dat mijn oren nu nog suizen en de zuigkracht zeer teleurstellend.

Ik gebruikte hem om de brandkamer van mijn olie-brander schoon te zuigen.

Goedkope slangen, buizen en andere attributen.

 

Oh ja..en waar je dat ding ook achter je aan trok bij het zuigen...hij moest en zou omvallen. Omdat het zwaartepunt veel te hoog ligt.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoek je een goed werkende, degelijke stofzuiger dan zoek eens naar een ketelmodel met een lachende gezicht erop.

Zowel met mannelijk als vrouwelijke naam (He...) te koop.

 

Deze word veel door schoonmaakbedrijven gebruikt en komt bij een test van de consumentenbond goed uit de test.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n karcher achtig iets is handig als je moet verbouwen oid.

Gebruik je dan een standaard stofzuiger dan kun je hem na de bouw weggooien en zo'n ketelzuiger gaat ook nog wel een paar verbouwingen meer mee.

Ik heb zelf nog een FAM de aquavac 1000 (is toch niet meer te koop dus kan ook geen reclame zijn)

Nu ongeveer 30 jaar oud en gaat elke verbouwing weer mee, oké je moet geluidsdempers op als je hem gebruikt maar denk dat er al menig kruiwagen vol cement, zand, bouwstof, houtkrullen en wat dan ook mee opgezogen is.

Daarnaast ook wel een half zwembad aan water en daar heeft hij denk ik wel het meest van te verduren gehad.

Maar ach even met een spuitbus WD 40 in de zuigmond spuiten en de lagers worden weer wat gesmeerd en hij maakt ook meteen weer een stuk minder lawaai.

 

Privé gebruik ik ook een ketelzuiger uit de professionele sector (niet met zo'n lachend gezichtje en ook niet eentje die steeds omvalt) en ja ze maken wat meer lawaai (hoort ons dove konijn toch niets van) maar zuigen nog wel zo goed, kunnen beter tegen een stootje en gaan hier gemiddeld ook veel langer mee.

En gaat er iets stuk dan bestel ik na 10 jaar ook nog gewoon weer een nieuw wieltje oid.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Merknamen mag je gewoon noemen, zolang je maar niet vertelt bij welke winkel je die stofzuiger koopt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Kärcher heb ik ook gehad. Ook al zo´n waardeloos ding.

En hoop klote herrie...zo erg dat mijn oren nu nog suizen en de zuigkracht zeer teleurstellend.

Ik gebruikte hem om de brandkamer van mijn olie-brander schoon te zuigen.

Goedkope slangen, buizen en andere attributen.

 

Oh ja..en waar je dat ding ook achter je aan trok bij het zuigen...hij moest en zou omvallen. Omdat het zwaartepunt veel te hoog ligt.

Voorheen een makita gahad en ook een nilfisk maar dat was roversgoed en die waren dus ook zomaar verdwenen.

En bij de nilfisk was het probleen dat als hij dan eindelijk eens omviel er nieuwe sluitklemmen op moesten, dit waardeloze ding wat ik nu heb stuterd dan niet eens terug maar blijft (tot op heden) nog wel heel.

Het grootste nadeel ervan is de veel te korte kabel welke ik dus ook gelijk vervangen heb anders moest je er een kabel haspel aan vast maken.

Maar wat leuk is om te lezen dat ik dus niet de enige ben die zo een "onding" gekocht heeft en zelfs nog steeds gebruik.

O, ik zal niemand aanraden deze ook te kopen maar in verband met de levensduur en de overlevingskansen na het omvallen is het een overweging waard mede gezien nadat je er ook een stinkende beroette brandkamer van een oliebrander mee kan schoonzuigen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...