Ga naar inhoud


Advies gevraagd


Wicre

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Wij willen overstappen naar de schotel voor de FTA-kanalen van de BBC/iTV. Wat er daarnaast nog meer mee naar binnen komt is mooi meegenomen :)

We willen een HD-ontvanger erbij die 1 kanaal kan opnemen terwijl we een andere kijken. We zijn van die gekke mensen die maar 1 tv hebben.

 

Er is alleen te veel keus en we hebben geen idee waar we allemaal op moeten letten. Mijn kennis gaat echt niet verder dan 'we hebben een schotel van 90cm nodig, een schotelkop en een ontvanger'...

 

Waar moeten we op letten, zodat we spullen kopen die bovenstaande kunnen, zonder nodeloos dure hightech functies waar je wel voor betaalt maar vervolgens nooit gebruikt?

 

Schoonvader had het trouwens 'over een kastje waarmee je via internet schotelzenders kunt ontvangen', maar aangezien Google niet echt hulpvaardig is op dit vlak vraag ik me af of dit legaal is? Als er legale manieren zijn om FTA-zenders via internet te ontvangen, hoor ik het graag (ben er alleen bang voor dat het oorverdovend stil zal blijven :P )

 

Alvast bedankt voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Via internet schotelzenders ontvangen is wat vaag...

 

1. Eigen schotel + Eigen ontvanger + Internet is meestal WAN Sharing en is zo illegaal als de neten..

2. IPTV kastje + Internet + Schotelzenders van Premium kanalen + €10 p/m abbo is WAN Sharing en geloof het of niet wéér zo illegaal als de neten..

 

Zaken die wel legaal zijn zijn zaken als NetFlix, Videoland e.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik ging ervanuit dat het illegaal was, maar had een beetje hoop dat er wel iets legaals bedacht was voor FTA. Gaat me eigenlijk voornamelijk om CBeebies van de BBC. Zou graag voor die zender willen betalen maar dat mag niet van de BBC. Keuzes zijn illegaal via inetrnet of legaal via de schotel. In beide gevallen verdienen ze er niets aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je woonachtig in de Benelux of omgeving ? Zo ja is een schotel van 90cm (breedte) eigenlijk al niet nodig voor het ontvangen van de BBC's en ITV's. met een Triax 64 of 78 heb je ruime reserves. Voor wat de tuner keuze betreft laat ik het aan andere forum over.... 

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, bedoel Forumleden.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik ging ervanuit dat het illegaal was, maar had een beetje hoop dat er wel iets legaals bedacht was voor FTA. Gaat me eigenlijk voornamelijk om CBeebies van de BBC. Zou graag voor die zender willen betalen maar dat mag niet van de BBC. Keuzes zijn illegaal via inetrnet of legaal via de schotel. In beide gevallen verdienen ze er niets aan.

De fta ( free to air ) zenders kun je zonder meer ontvangen en ook zien. Wat betreft betaalzenders ligt dit uiteraard anders, dan moet je een abonnement erop afsluiten. En dat kan in heel veel gevallen alleen maar via een bankrekening en woonadres in het betreffende land.

Dus de fta zenders ontvangen en ook bekijken, van welk land dan ook, is helemaal legaal.

 

In jouw geval gaat het om fta engelse zenders op de astra 28.2 ( daar zitten bijna alle engelsse zenders op, fta en ook de betaalde ).

Bij het ene kanaal zien en de andere opnemen, zul je moeten kiezen voor een twin HD Tuner ( heeft twee tuners aan board ), maar ook twee coax kabels richting schotel en een twin LNB gemonteerd op je schotel, welke uitgericht is op de astra 2 ( 28.2 / 28.5 ).

 

Wil je ook bijvoorbeeld de beelden binnen huis ook streamen naar een pc / laptop / tablet / iphone / ipad via jouw wifi toegang, dan zijn de twin HD linux ontvangers zeker een optie. Wil je gewoon opnemen en kijken, dan is een standaard twin HD tuner voldoende. Echter een canal digitaal gecertificeerde HD ontvanger is in jouw geval geen goede keuze. Bij een canal digitaal gecertificeerde ontvanger zit je vast aan de zenderlijst van canal digitaal. En die is in de meeste gevallen niet aan te passen.

 

Twin linux HD ontvangers heb je in merken:

 

Xtrend / VU + / dreambox / gigableu

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het bekijken van (i.e.g.) de Britse FTA via de satelliet is weliswaar legaal, maar meer omdat ze niet kunnen voorkomen dat het gebeurt dan dat het echt de bedoeling is dat wij gratis kunnen meegenieten van BBC-programma's. In feb 2014 hebben ze het signaal nog veranderd zodat het meer gericht werd op het VK en het bereik in Europa slechter werd. De iPlayer van de BBC zit achter een enorme geoblockmuur. De Britse omroepen zijn verplicht om zoveel mogelijk te voorkomen dat er van buiten het VK naar de zenders gekeken kan worden en daarom vraag ik me af hoe legaal het bekijken van BBC/ITV via iPTV is. Ik ben nl. een paar van die kastjes tegengekomen die claimen legaal te zijn omdat ze alleen FTA-zenders aanbieden. Maar gevoelsmatig klopt die beredenering niet :confused:

 

Ik kan in elk geval weer wat verder zoeken met je tips, bedankt! Enige waar ik nu nog tegen aanhik is de vraag hoe je de kabels je huis binnenkrijgt? Gat in je dak boren, ofzo? Of een gat in de muur boren? Het lijkt mij minder gedoe om de kabels via de buitenkant van de muur naar beneden te geleiden en op de begane grond naar binnen te leiden, dan op zolder naar binnen te brengen en de kabels het hele huis door te moeten trekken. Maar kunnen de coax-kabels het buitenleven wel aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou een schotelantenne op het dak moeten gemonteerd worden - Vrij zicht naar 28° oost (vanaf het zuiden bekeken) + vrij zicht +/- 25° naar boven volstaat - Dus eerst die zaken bekijken/locatie bepalen met behulp van "Dishpointer.com" bijv.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst de beste plaats bepalen, waar de schotel kan staan en ook goed de astra 28.2 kan ontvangen. Via de Android app satellite AR kun je vrij gemakkelijk bepalen, dat je vrij zicht hebt op astra 28.2 . Er mag geen enkele boom of struik of gebouw het zicht hinderen. Gebruik goede coaxiale kabel. En ook goede f connectors. En goede coax kabel kan wel tegen weersinvloeden.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had in eerste instantie gedacht dat ie op het dak moest ivm enorm hoge bomen in de tuin van de buren, maar het lijkt erop dat hij net naast de bomen gericht moet worden, dus dat zou wel wat schelen.

 

Ben er per ongeluk achtergekomen dat onze tv (Philips 46PFL9707S/12) een ingebouwde tuner heeft.

•DVB-S/S2 QPSK, signaalsnelheid: 2 - 45 Msymbol, SCPC en
MCPC
•Standaardinstellingen voor satellieten: Astra (19,2° O), Astra
(23,5° O), Astra (28,2° O), Hotbird (13,0° O), TürkSat
(42,0° O)
•Ondersteuning voor Astra HD+
•LNB: DiSEqC 1.0, ondersteuning voor 1 tot 4 LNB's,
polariteitselectie: 14/18V, bandselectie: 22 kHz, toonburstmodus, LNB-vermogen maximaal 300 mA

 

Dat lijkt me een single tuner en de EPG van Philips is verschrikkelijk. Het zou me echter mogelijk moeten lijken om de ingebouwde tuner te gebruiken voor opnemen en een goedkope singel tuner aan te schaffen voor het live kijken? Wel een omslachtige oplossing, maar als het me een paar honderd euro scheelt voor een ontvanger, ben ik bereid de moeite te nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...