Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds een van de laatste updates heb ik het geluid niet in orde meer. Daarvoor is me dit nooit opgevallen.

Situatie: vu+ aangesloten op een stereo installatie met kwaliteitsbedrading, draaiend met VTi 8.2.1.

Het geluid klinkt alsof er een automatische volume regeling overheen gaat. Dit is zeer irritant luisteren want bij harde passages gaat het volume omlaag, bij zachte passages omhoog. Zelfs sport is niet meer om aan te horen, zodra er meer achtergrond geluid is gaat het commentaar zachter.

Zowel stereo als DD5.1 zenders, geen verschil.

Ik heb in het audio menu zo'n beetje alle instellingen die mogelijk zijn geprobeerd, maar alles heeft hetzelfde resultaat.

Je zou denken dat de AVL uit moet staan maar dan heb ik geen signaal.

Wie kan mij helpen?

Life is bitter.

Geplaatst: (aangepast)

zo heb ik het eens getest,

ik merk bij beide instellingen geen verschil, maar ik gebruik dan wel de AV-receiver per hdmi

kort vraagje aanvullend

welke VU+

via TV of via AVR

post-30989-0-59696700-1432197156.jpg

post-30989-0-61302800-1432197258.jpg

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Heb ik iets gemist?.

Heb de laatste software van VTi, maar bij mij ontbreekt:

automatische volume leveling en multichannel PCM in de

plaatjes.

De Duo is rechtstreeks aangesloten op de versterker

middels glasvezel kabel.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

De pijltjes toets er op los gelaten,

van links naar rechts, van boven naar onder,

geen! resultaat.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

dus onder de audio toets zie jij deze optionele instellingen niet die ik in een screenshot weergegeven heb?

dat kan enkel een model verschil betreffen want op de Ultimo en DUO2 in bruikleen gegeven zie ik die zoals mijn Solo2...

kun je een een screenshot maken wat er dan wel zichtbaar is

is overigens HDMI-CEC ingeschakeld?

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

dat ontbreekt ook in mijn audio instellingen

3D surround ontbreekt ook PCM multichannel en automatische volumeregeling ontbreekt hier ik heb geen HDMI cec ingeschakeld

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

• Moderator
Geplaatst:

die opties ontbreken op een ultimo en duo omdat de hardware van de nieuwe generatie anders is. Dat heeft niets met hdmi-cec te maken. Ik meen dat dolby HD wel werkt op solo2/duo2 maar niet op de vroegere modellen ook om die reden.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

wat about AVL want daar ging het giant2000 om

voor die anderen :

Ik ben sinds vrijdag (18-07-2014) bezitter van de VU+ duo2 en werk met VTI.

van Giant2000

het kan me, ontschoten zijn of AVL ook al op een ouder model mogelijk was.... (de Ultimo)

nog nooit had ik geluidproblemen van dien aard

maar daar ging het de vraagsteller ook niet om

hij heeft net zo'n moderne als ikzelf

ik kan geen irritante geluiden op AVR alsook TV met of zonder AVL ingeschakeld ontdekken

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

AVL is hier niet aanwezig op mijn vu ultimo

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst:

Ik heb mijn vu ultimo rechtstreeks via HDMI aangesloten op mijn versterker en nee ik heb nergens problemen mee

Geplaatst:

dus onder de audio toets zie jij deze optionele instellingen niet die ik in een screenshot weergegeven heb?

dat kan enkel een model verschil betreffen want op de Ultimo en DUO2 in bruikleen gegeven zie ik die zoals mijn Solo2...

kun je een een screenshot maken wat er dan wel zichtbaar is

is overigens HDMI-CEC ingeschakeld?

HDMI EDID check in- of uitgeschakeld, maakt geen verschil.

Zoals al gezegd, mijn geluid gaat gelijk van de ontvanger naar de versterker middels glasvezel.

Hier het screenshot:

screenshot_2015-05-21_18-29-00.bmp

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...