Ga naar inhoud


Gigabit probleem solo2


linuxcobra

Aanbevolen berichten

  • Moderator

nou, zonder netwerk wordt dat een uitdaging.

 

Ik heb geen idee of je ergens met je afstandsbediening in een shell terecht kan komen om dat bestandje even te verwijderen. Even nadenkend zou je kunnen proberen om de opname bekijken toets te drukken en dan bladeren totdat je op / staat, en dan naar /etc/network/if-pre-up.d bladeren en dat bestandje verwijderen. Hopelijk kan je zover omhoog bladeren.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

die disk eruit halen heeft geen zin /etc staat echt in je flash. Je hoeft die recordings niet veilig te stellen, als je opnieuw flasht wordt alleen je root filesystem opnieuw gevuld, je harddisk wordt niet geformatteerd.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonski,

Om misverstanden te vermijden, nog even verduidelijken, dus ik maak een usb klaar om te flashen.

 

Het "blokkerende" bestandje wordt gewist tijdens flashen en dan heb ik terug de situatie van voor de aanmaak "set 100mb", al wat ik dan moet doen is opnieuw set100mb op de vu plaatsen. En mijn netwerk zou terug moeten werken

 

Sorry dat ik het nog eens extra vraag,....maar liever zeker voor ik de zaak helemaal naar de knoppen help.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het scriptje stond waar?

 

In vti staat in /etc/network een folder if-pre-up.d, daar kan je scripts in zetten die uitgevoerd worden voordat de netwerk interface wordt gestart.

dat scriptje wordt dus tijdens een flash met een /etc overschreven en bestaat niet meer

 

ofwel je gaat via de backupsuite heel specifiek dat script backuppen (zoals je ook voor de settings en plugins doet) en dan kun je bij een nieuwe flash er zeker van zijn dat dit script na een herstart opgenomen wordt

 

omdat het op een andere locatie in de mappen van de VU+ staat, zal het niet als persoonlijke scripts worden gebackupped

dus heel specifiek de expert backup instellingen aangaan a.u.b.

 

ciao

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zoals ik al eerder schreef, je kan op de opname bekijken knop drukken, dan krijg je een overzicht wat in /hdd/movie staat. Druk dan op de gele toets, gevolgd door 3 (Internal Flash). Blader dan naar /etc/network/if-pre-up.d en ga op set100mb staan. Rode toets drukken om te verwijderen.

 

Net even geprobeerd met mijn Ultimo waar pli op draait, en zo kan je dat bestandje weggooien.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

en die hele folder weggooien, wil dat wel? scheelt je het ding flashen en alle instellingen weer terugzetten..

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou wel gelukt hebben denk ik, maar ik wist niet of het mocht.

Ondertussen geflasht, en ja, terug op netwerk. De switch zit er voorlopig terug tussen en dus gaat hij naar 100mbps.

Ik laat dit even zo tot ik een afdoend script heb om autoneg en snelheid te regelen van de kaart

 

Aan iedereen een dikke merci voor de hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo iedereen,

 

Ik was dus nog steeds aan het worstelen met het probleem (tot nu toe liet ik tussen de experimenten in de 100Mbps switch zitten om te kunnen blijven kijken op de tweede box).

 

En gisteren een onorthodoxe oplossing gevonden tijdens het herstellen van een netwerkkabel,...gezien de gigabitverbinding de 8 draden gebruikt en de 100mbps slechts 4 heb ik van een kabeltje het 8ste kabeltje doorgeknipt en dit ingeplugd. Daarna zowel router als vu gereboot, via telnet eth speed getest en ja...hij staat op 100Mbps.

 

Wou het even ter info doorgeven, is niet de meest elegante oplossing, maar het werkt wel.

 

Indien iemand ooit een scriptje vindt die bij reboot blijft werken, dan mag je het natuurlijk altijd doorgeven,

maar ondertussen kan mijn tip mss hulp bieden aan diegenen die ook dit probleem hebben.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...