Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb het probleem dat ik geen mail kan verzenden met thunderbird  met mijn live email-adressen

g-mail werkt wel

 

ik heb de volgende instelling:

smtp server :smtp-outlook.com

en poort 587

 

klopt dit?


Geplaatst: (aangepast)

Moet smtp-mail.outlook.com zijn

De poort is wel goed. Mocht het toch niet werken via 587 kan je ook standaardpoort 25 gebruiken.

 

User: je outlook email adres

Wachtwoord: lijkt me logisch :-)

aangepast door Puch

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

ik heb het probleem dat ik geen mail kan verzenden met thunderbird  met mijn live email-adressen

g-mail werkt wel

 

ik heb de volgende instelling:

smtp server :smtp-outlook.com

en poort 587

 

klopt dit?

Thunderbird stelt dit gewoon foutloos zelf in, je hoeft alleen maar je naam, email en wachtwoord in te vullen en het werkt, net zelf gedaan en werkt probleemloos er vanuit gaande dat je wel de laatste versie Thunderbird gebruikt.

Geplaatst:

deze instellingen werken ook niet

het heeft wel altijd goed gewerkt tot een paar weken geleden.

miss iets mis gegaan met een update.

heb de laatste versie van thunderbird

Geplaatst:

Heb je ook authenticatie en TLS aanstaan?, dit komt uit de help van MS over hoe je email in te stellen:

 

  • Uitgaande (SMTP) server

    • Serveradres: smtp-mail.outlook.com

    • Poort 25 (of 587 als 25 is geblokkeerd)

    • Authenticatie: Ja

    • Versleutelde verbinding: TLS

  • Gebruikersnaam: jouw e-mailadres

  • Wachtwoord: jouw wachtwoord

Geplaatst:

deze instellingen werken ook niet

het heeft wel altijd goed gewerkt tot een paar weken geleden.

miss iets mis gegaan met een update.

heb de laatste versie van thunderbird

Er wordt al aangegeven over poort blokkades, misschien blokkeerd je provider sinds een aantal weken de poort die je voor je livemail gebruikt. En voor de auto configuratie van Thunderbird moet je wel online zijn aangezien Thunderbird hiervoor in een database kijkt voor de juiste instellingen.

 

Het lijkt me sterk dat er iets fout is gegaan met het updaten van Thunderbird.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...