Ga naar inhoud

Veel gelezen maar goede raad meer dan welkom Teleco Voyager Plus

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hello,

Ik heb hier op het forum al veel gelezen maar nog steeds met enkele vragen.

Sinds enige tijd hebben we een motorhome waar een Teleco Voyager Plus schotel op stond (85cm) met een Teleco TSR 2015 receiver.

De receiver kan ik verticaal klasseren begrijp ik daar het nog een analoge receiver is.

We willen in de MH wel TV kijken maar direct veel in investeren zijn we niet van plan.

Ik had mijn oog laten vallen op de Ferguson ARIVA 103 Mini receiver omdat die op 220 en 12V werkt en klein is en een kaart ingang heeft zodoende we eventueel later TVV of iets dergelijk kunnen aanschaffen

De schotel zou ik behouden maar ik vermoed dat de LNB ook best kan vervangen worden,...  maar welke LNB kan ik daar nu best opzetten?  Vermits de receiver maar 1 ingang heeft is het een SIngle neem ik aan.  Maar dan een Single duo of Single triple en indien de duo een 4:3 of 6

Waarschijnlijk allemaal simpele vragen maar door het zovele lezen blijven er toch vraagtekens

Alvast dank voor jullie goede raad.

Geplaatst:

Voor als eerst heb je nog geen andere LNB nodig ,daar er al  een universele LNB op zit ,of er een duo lnb op past kan ik zo niet zien,echter als je door Europa rijst met je mobile home zul je weinig profijt van hebben daar de afstand tussen de satt.onderling in elk land anders is.

Je zult de satposities handmatig moeten zoeken.

Geplaatst:

Beste longvilla

Welkom op dit forum.

Het betreft een schotel waarvan je de elevatie en de draairichting met de hand moet instellen, zie: http://www.support-telecogroup.com/telecogroup/teleco/en/products/sat-manual-antennas/VOYAGER-G3.asp

Bedenk dat de meeste satellietontvangers die op 12V werken heel vaak kapot gaan als je die op 12V aansluit. Zolang de accu niet wordt bijgeladen gaat alles goed maar als de motor draait, krijg je vaak 14V en dat draait de meeste receivers de nek om.
Je kunt dan twee dingen doen:
Of hem alleen op 230V gebruiken of een gestabiliseerde voeding van 12V ertussen zetten.
Waarom zou een nieuwe lnb noodzakelijk zijn?

Geplaatst:

Beste longvilla

Welkom op dit forum.

Het betreft een schotel waarvan je de elevatie en de draairichting met de hand moet instellen, zie: http://www.support-telecogroup.com/telecogroup/teleco/en/products/sat-manual-antennas/VOYAGER-G3.asp

Bedenk dat de meeste satellietontvangers die op 12V werken heel vaak kapot gaan als je die op 12V aansluit. Zolang de accu niet wordt bijgeladen gaat alles goed maar als de motor draait, krijg je vaak 14V en dat draait de meeste receivers de nek om.

Je kunt dan twee dingen doen:

Of hem alleen op 230V gebruiken of een gestabiliseerde voeding van 12V ertussen zetten.

Waarom zou een nieuwe lnb noodzakelijk zijn?

Er zit een gestabilliseerde voeding van 12V achter de leefbatterij zodoende het risico zoals je aanhaalt geminimalizeerd wordt en omdat we niet steeds 230V voor handen hebben (omdat we niet steeds op een camping staan) leek me een receiver die ook op 12V functioneerd het meest geschikt,...  maar ok, een gezonde bedenking rijker dus.

De schotel is idd met de hand in te stellen zoals de G3 maar ik neem aan dat ik een oudere versie heb.

Dus met de oude lnb kop moet ik dan ook nog ontvangen? 

Dan is de eerste stap de receiver. 12v en 230V of alleen 230V en dan via de omvormer, die er ook opzit van de motorbatterij, van 12V naar 230V  maar voor zover ik dat belezen heb, heb ik een trapsgewijze omvormer en geen sinusomvormer,...

Geplaatst: (aangepast)

Als er al een gestabiliseerde voeding achter de leefbatterij zit, dan zal het wel in orde zijn en kun je met een gerust hart een 12V ontvanger aansluiten.

Maar als je geen sinus omvormer hebt voor 230V, dan kun je er alleen maar gloeilampen aan hangen. Spaarlampen of electronische apparatuur gaan daar meestal kapot van.

aangepast door Sprietje

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen