Ga naar inhoud


Software problem (groen scherm)


prohopper

Aanbevolen berichten

als je met openpli wil blijven werken wel.Er zijn ook andere images.Flashen kan je gewoon door de zip file op een usb stick te extrakten (ontzippen naar stick).Dan in usb steken en box herstarten met schakelaar.Bij vraag updaten gewoon knopje achter klepje indrukken en de box zal updaten.Er gaat dan een wereld voor je open met veel mogelijkheden.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn beide VU plussen werken vlekkeloos op VTI 8.2.1

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks. Ik veronderstel dat de meeste gebruikers voor de OpenPLi kiezen - omdat je bij de meeste (web)winkels alleen die keuze hebt - maar zie nu ook VTI en las ergens anders iets over ATV. Zit hier een wezenlijk verschil tussen of is het gewoon een persoonlijke keuze?

Link naar reactie
Delen op andere sites

persoonlijke keuze.Ik heb ze allen geprobeerd en vind openvix de leukste en heeft massa's ontwikkeling.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net met de ontvanger onder de arm naar de winkel gegaan en het probleem uitgelegd. De verkoper vertelde me de nieuwste versie erop te zullen zetten - ik heb er naast gestaan - en inderdaad was er een paar minuten later weer gewoon beeld te zien. Ik ga me inderdaad op dit forum inlezen over het zelf installeren van een image; ben daar als newbe nog even te schijterig voor. Bedankt weer zover met het meedenken en het geven van adviezen.

 

Even een laatste vraagje: Waar haal ik een recente image vandaan? Gewoon via openpli.org?

Hier kun je de image downloaden.

http://openpli.org/download/vu+/vuduo2/

 

via de afstandbediening menu/informatie kun je zien hoe oud de software is.

als het software is ouder dan 21-3-2015 kun je gewoon via de afstandbediening een update doen, menu/instellimgen/software update.

Als het image ouder als 21-3-2015 kun je beter opnieuw flashen omdat er toen zoveel onderhuids gewijzigd is dat het mmet een update niet meer goed komt.

Voordat je opnieuw gaat flashen je instellingen opslaan via de plugin autobackup in het menu van autobackup autoinstall aanvinken, autobackup kan op HDD of USB stick, dan heb je na flashen je instellingen en plugins helemaal automatisch weer terug.

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry, zie er een vreselijke fout instaan:

 

via de afstandbediening menu/informatie kun je zien hoe oud de software is.

als het software is ouder dan 21-3-2015 kun je gewoon via de afstandbediening een update doen, menu/instellingen/software update.

 

Moet zijn:

via de afstandbediening menu/informatie kun je zien hoe oud de software is.

als het software is LATER/JONGER dan 21-3-2015 kun je gewoon via de afstandbediening een update doen, menu/instellingen/software update.

 

Ouder dan 21-3-2015 beter nieuw flashen

aangepast door metoo

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag weer een vastloper met groen scherm, net toen ik wilde gaan checken hoe oud de software was, dus vandaag maar zelf eens poging gewaagd de boel te flashen naar de nieuwste versie van OpenPLi en wat denken jullie? Het is me nog gelukt ook, haha. Het was achteraf gezien erg simpel zelfs.

 

Als ik voorheen de receiver opstartte met de OpenPLi-versie van de sat-shop, lijkt het eerste scherm net een ansichtkaart; allemaal kleine fotootjes van winterse tafereeltje; bomen met sneeuw bedenkt en bergen met besneeuwde toppen. De versie die ik er zojuist op heb gezet, is het eerste scherm een foto van een boom, gemaakt in de lente of zomer. Daaruit blijkt maar weer hoe oud de versie van de sat-shop was.

 

Ikke weer blij, want de boel draait weer en ik weet de volgende keer wat te doen. Bedankt mensen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi zo.

fijn dat het nu gelukt is en gezien je opmerking over het image uit de winkel... je kunt beter maar gelijk een verse variant erop zetten

 

Want als je zo'n mooie nieuwe box hebt en hij crasht telkens wegens verkeerde software erop heb je geen plezier aan die aanwinst

dat die winkeliers dat niet willen begrijpen en hem niet gewoon ORIGINEEL laten

Je zult flashen toch moeten leren.

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is niets mis met PLI, maar ik had wel problemen met het netwerk zoals het delen van een harddisk. Bij VTI gaat het bij mij een stuk probleemlozer.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blij dat je tuner het weer doet!

 

Persoonlijk werk ik weer het liefst met VTi, maar in principe is het een kwestie van uitproberen. Zeker nu je nog niet lang met de tuner werkt en je dus nog wat experimenteert is het leuk om een paar images een tijdje te proberen. Probeer elke week bijvoorbeeld eens een andere.

 

Een maal tevreden dan wissel je niet gauw meer merk ik zelf. Zo ben ik dus vastgeroest in VTi.

Life is bitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben je nieuw weet je een en ander nog niet

 

ben je vaker hier aan het lezen, weet je dat er constant wijzigingen komen voor uw image (dus ook verbeteringen)

 

ben je hier 1 maal per jaar hier, zul je de thema's moeten vinden waarbij we kunnen helpen ( dus een duidelijke titel is heel belangrijk )

 

niet zo iets als: de VU+ van mijn zus doet het beter als de mijne, hoezo?

 

Bij problemen die niet evident zijn, is mijn hulp eerder flash opnieuw het laatste nieuwe image en ga niet dagen lang zoeken naar waarom.

 

Principieel blijven HARDDISC gegevens en FILM onaangetast tijdens flashen.

Enkel je Kanalenlijst, skin en plugins verdwijnen.

Is eigenlijk geen ramp en bij echt nieuwe versies ook aan te bevelen met een schone lei te beginnen

 

lei_01.jpg

 

Even een Algemene Hint;

Als je nieuw bent met deze Enigma2 receivers ( dus ook de VU+ ) , zorg dat je als allereerste actie ook weet hoe je met de PC via het netwerk, aan die Enigma2 Receiver geraakt > hoe verbindt je de VU+ in je Netwerk <

 

Want een groen scherm, dus crash, laat op de harddisc een crashlog achter, die in veel gevallen opheldering kan geven, hoezo de receiver gecrashed is.

Dus ben je verbonden met je VU+ en PC kun je die Crashlog vinden op de hoofdmap van /hdd en die als bijlage voor vragen beschikbaar stellen op de fora.

 

(het topic kan met een epiloog anderen ook altijd helpen, ook nadat het de vraagsteller prohopper geholpen heeft)

Hier is dat:

Flash altijd je net gekochte Enigma2 Receiver met het laatste stabiele Image, ook als men u stellig beweert in de winkel, ja dat is erop!

 

ciao ciao

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Vu+ ontvangers zijn gewoon hele betrouwbare werkpaarden.

En zoals andere users aanbevelen moet je je met je image bezighouden en je erin verdiepen.

Pas dan leer je de mogelijkheden pas goed kennen, kun je hem helemaal "naar je hand" zetten en alles eruit halen wat erin zit.

Stel de ontvanger zo in dat ie automatisch een melding geeft dat er een update is, dan heb je de keuze om te updaten of niet.

Speel wat met de skin´s, Picons en de plugins..het netwerk...je kunt er veel tijd insteken.

Hou ook dit forum in de gaten...er zijn altijd wel tips en truuks te vinden.

OpenPli is zeker niet slecht. Ik heb na lange tijd Vti gebruikt te hebben voor de lol eens omgeschakeld naar OpenPli maar een paar dagen later toch weer terug naar VTi. Dit is echter mijn persoonlijke mening en die wil ik niemand opdringen.

Ik begrijp ook niet dat winkels die ontvangers niet orgineel laten en er maar kwakkeloos één of andere versie van OpenPli op zetten alsof dat het enigste nonplusultra is.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...