omecor Geplaatst: 29 mei 2015 Geplaatst: 29 mei 2015 Heeft niet ieder digitale tv zender de optie om meerdere audiostreams te gebruiken zoals Eurosport voor verschillende talen en een optie om ondertiteling aan of uit te zetten? Samsung smart tv met sat tuner.
Sprietje Geplaatst: 29 mei 2015 Geplaatst: 29 mei 2015 Beste omecorWelkom op dit forum.Nee dat hoeft niet. Er zijn genoeg zenders waar je helemaal geen keuze hebt in audiotaal of ondertiteling. Dat kun je zien als je de juiste knoppen van je afstandsbediening gebruikt.Het is maar waar de provider voor kiest die de zender uitzendt.
astro iris Geplaatst: 29 mei 2015 Geplaatst: 29 mei 2015 Inderdaad, bvb Eurosport 2 Duitsland heeft 2 audio streams Nederlands en Duits, het is eender wat je instelt , het blijft Duits. Voor ondertiteling , krijg je op veel zenders de melding "niet beschikbaar"
Sprietje Geplaatst: 29 mei 2015 Geplaatst: 29 mei 2015 Neem nou de regionale zenders en BVN. Daar kun je niet kiezen voor welke audiotaal en ook niet voor ondertiteling.
omecor Geplaatst: 30 mei 2015 Auteur Geplaatst: 30 mei 2015 Beste Spriet, lieve Iris, Dank voor de reactie, maar dat was op een vraag die ik niet heb gesteld. Lees de vraag nog eens goed als je wilt. Samsung smart tv met sat tuner.
Moderator ceesv Geplaatst: 30 mei 2015 Moderator Geplaatst: 30 mei 2015 Heeft niet ieder digitale tv zender de optie om meerdere audiostreams te gebruiken zoals Eurosport voor verschillende talen en een optie om ondertiteling aan of uit te zetten? J,a wanneer Eurosport dat kan, kan ook elke andere digitale tv zender datzelfde doen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
omecor Geplaatst: 30 mei 2015 Auteur Geplaatst: 30 mei 2015 Dat vermoedde ik al, het is opvallend hoe weinig daar gebruik van word gemaakt. Er zijn zenders zoals MotorsTV die doodleuk twee talen door elkaar laat horen engels /frans in dat geval. Mijn grootste wens zou zijn als ik commentaar bij wedstrijden kon uitschakelen of het originele commentaar kon horen enz. enz. Lelijke ondertitels wegklikken, ook mooi toch? Samsung smart tv met sat tuner.
Moderator ceesv Geplaatst: 30 mei 2015 Moderator Geplaatst: 30 mei 2015 Dat kan toch, dat bepaal je zelf. Alleen die vraag heb je niet gesteld. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 30 mei 2015 Geplaatst: 30 mei 2015 Beste omecorIk geef wel degelijk het juiste antwoord op je vaag want ik schreef:"Het is maar waar de provider voor kiest die de zender uitzendt"De provider bepaald dus of ze het nodig vinden om meerdere talen of ondertitelingen beschikbaar te stellen.Zou je bijv. bij de regionalen nog willen kiezen voor ook de keus Nederlands gesproken of in dialect en misschien ook nog in Nederlands ondertiteld?Het kan allemaal maar dat wordt een kostbare aangelegenheid voor de noodlijdende zenders.
Moderator ceesv Geplaatst: 30 mei 2015 Moderator Geplaatst: 30 mei 2015 En wanneer ze meerdere talen tegelijk uitzenden doen ze dat niet op een kanaal. Wanneer jij meerdere talen door elkaar hoort zal de oorzaak bij de instelling van je ontvanger liggen. DVB ondertiteling kan je zelf aan of uitzetten. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
sattv4iedereen Geplaatst: 30 mei 2015 Geplaatst: 30 mei 2015 Misschien bedoelt t.s., dat die zender het audio kanaal dubt, zoals ook bij Duitse. Dan heb je wel eens, dat het origineel in de achtergrond te horen is, maar dat er iemand anders over spreekt. Enkele jaren geleden, toen mijn kameraad een kaartje had voor Poolse tv, was dit daar zeer erg. En het ergste was, dat de ganse tijd dezelfde stem te horen was. vreselijk. Als ze de ondertiteling meesturen via het dvb subtitel protocol, kan je dit uitzetten. Doen ze het anders zoals bvb vitaya, dan kan het niet. Daar ondertitelen ze zelfs perfect verstaanbare programma's Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Tonskidutch Geplaatst: 5 juni 2015 Geplaatst: 5 juni 2015 (aangepast) soms heb je veel keuze soms minder dat bepaald de zender zelf wegens licenties TV5monde Europa heeft er meerdere ' s avonds heb ik wel een de dutch dvb-subs aan 5 juni 2015 aangepast door Tonskidutch Dark & Long , Drift 2 Dark Train Underworld
omecor Geplaatst: 6 juni 2015 Auteur Geplaatst: 6 juni 2015 Dank je Tonskidutch, er zijn inderdaad meerdere zenders die ondertiteling of audiostreams instelbaar geven. Het commentaar van Sprietje slaat volgens mij nergens op wanneer hij zegt dat de provider uitmaakt wat er in dat geval word doorgegeven, CD is slechts een doorgeefluik voor wat de zender aanbiedt toch? Dat er in Duitsland over het algemeen films worden nagesynchroniseerd zal wel een licentiekwestie zijn. Wel eens Eddy Murphy duits horen spreken, je gelooft je oren niet. Of ondertitels ook met licentieverplichtingen te maken hebben waag ik te betwijfelen. Samsung smart tv met sat tuner.
omecor Geplaatst: 6 juni 2015 Auteur Geplaatst: 6 juni 2015 Quote van ceesv: En wanneer ze meerdere talen tegelijk uitzenden doen ze dat niet op een kanaal. Wanneer jij meerdere talen door elkaar hoort zal de oorzaak bij de instelling van je ontvanger liggen. Beste ceesv, MotorsTV kan niet beslissen wat de standaardtaal is voor hun programma's, soms is het Frans en soms is het Engels en soms is het Frans en Engels tegelijkertijd op 1 audiokanaal dus. Met name Graveyard Carz is daarom niet te genieten. =================================================================================================================== Quto van ceesv: DVB ondertiteling kan je zelf aan of uitzetten. Beste ceesv, Je meent het. Samsung smart tv met sat tuner.
theparasol Geplaatst: 6 juni 2015 Geplaatst: 6 juni 2015 Heeft niet ieder digitale tv zender de optie om meerdere audiostreams te gebruiken zoals Eurosport voor verschillende talen en een optie om ondertiteling aan of uit te zetten? Qua techniek is alles mogelijk. Als de programmamakers 15 audiotalen beschikbaar hebben en 15 ondertitels en ze hebben het er voor over om bij de providers wat meer te betalen voor doorgifte van al die smaakjes tegelijk dan kan dat. Voor de meeste pulp producties zoals "Graveyard Carz" is dit absoluut niet lonend. Daar is maar een audiokanaal en loopt het goedkoopste nasyncronisatie bedrijf gewoon dwars door de originele audio heen te brullen. Dat krijg je als het niks mag kosten! 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen