Ga naar inhoud


leesvoer voor totale beginner?


wijnands

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

 

Ik heb nu kabel van Ziggo maar dat begint me steeds meer te irriteren.  Ik ben me nu aan het orienteren op alternatieven. Een ding wat ik overweeg is een schotel te (laten) plaatsen

 

Wie kan me in de richting van wat goed leesvoer voor beginners sturen? Ik moet echt bij het begin beginnen met inlezen, heb er totaal geen verstand van.  Ik weet wel wat ik ongeveer zou willen

- nederlandse commerciele zenders

- BBC  1 t/m 4

- 2 tv's in 2 verschillende kamers onafhankelijk van elkaar kunnen kijken

- bij 1 tv ook een harddisk recorder

 

Dus, betrouwbare sites zijn heel welkom

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

bij sat4all word je van alle kanten geholpen met je installatie ligt er gewoon aan wat je wil uitgeven en wat wil je er exact mee gaan doen er zijn zoveel mogelijkheden  en verschillende installatie's

1... hoe groot mag je schotel zijn?

2...welke satellieten wil je ontvangen?

3.. wat wil je ervoor uitgeven? ;) ;) ;) ;)

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat er veel mogelijkheden zijn was me ook al duidelijk. Bomen en bos enzo.

 

1. tja, goh, geen idee. Ding moet best wel hoog op het dak vermoed ik dus een centimeter of 60, 70 is wel de limiet denk ik anders vangt het wel heel veel wind.

2. ik heb werkelijk geen goed idee. Ik wil de gratis britse kanalen zoals BBC en ITV hebben en de nederlandse commerciele zenders.

3. ehh, weinig.  :). Als ik voor 300 klaar kan zijn zou dat mooi zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat budget zou voor alleen Astra 3 (23.5) en dus alleen de Nederlandse HD zenders nog wel kunnen lukken.

Maar dan zou je wel met (deels) 2e handse apparatuur genoegen moeten nemen.

 

Wil je dus ook Astra 2 ontvangen voor de BBC zenders dan wordt het een heel ander verhaal en zal het zeker niet lukken.

 

Ook is het nog van belang of jij bij die ontvanger met de gevraagde opnamemogelijkheid naar een zender wilt kijken en tegelijkertijd en andere zender wilt opnemen.

Zo ja, dan heb je ook nog een ontvanger met 2 tuners nodig plus natuurlijk nog een (externe) harddisk en dan kun je beter bij Ziggo blijven.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je die nederlandse commercielen wilt zien zul je toch bij canalDIGITAAL uitkomen

dan kun je het basisHDTV pakket nemen met een triplesat schotel en twinLNB

daarmee kun je de 19,2 de 23,5 en de 28,2 Oost satellieten vangen met je voorkeurzenders in HD

aangepast door Tonskidutch

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen,

 

Ik heb nu kabel van Ziggo maar dat begint me steeds meer te irriteren.  Ik ben me nu aan het orienteren op alternatieven. Een ding wat ik overweeg is een schotel te (laten) plaatsen

 

Wie kan me in de richting van wat goed leesvoer voor beginners sturen? Ik moet echt bij het begin beginnen met inlezen, heb er totaal geen verstand van.  Ik weet wel wat ik ongeveer zou willen

- nederlandse commerciele zenders

- BBC  1 t/m 4

- 2 tv's in 2 verschillende kamers onafhankelijk van elkaar kunnen kijken

- bij 1 tv ook een harddisk recorder

 

Dus, betrouwbare sites zijn heel welkom

Voor de beginner heb ik nog wat leesvoer/sat.tijdschriften,zie vraag en aanbod.geheel gratis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij hebt 4 aansluitingen nodig voor je wensen en dat kun je goed doen met een CanalDigitaal triple-lnb en een Triax 78 schotel om daarmee de Astra 19,2, 23,5 en 28,2 te ontvangen. Die koop je al voor €81 en een Triax 78 al voor €30,-.
Maar ja, dan nog twee ontvangers waarvan één met dubbele tuner, een losse HDD, twee CanalDigitaal smartcards, muurbeugel en coaxkabel.
Dat ga je niet redden voor €300,-
Dan moet je al gebruik gaan maken van bruikleen apparatuur maar dan zit je er wel meteen voor twee jaar aan vast. Bovendien krijg je alleen je eerste ontvanger maar in bruikleen. De tweede zul je toch gewoon moeten betalen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met zo een bruikleen setje van CanalDigitaal denk ik toch dat TS heimwee krijgt naar Ziggo.

Een M7 8141 kan je mee opnemen en kijken maar de software is buggy.. bovendien kan je niets met de opnames dan alleen met deze decoder bekijken.

Daarnaast krijg je een te kleine schotel geplaatst met te weinig regen reserve.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga als beginner kijken naar cd met de goedkoopste abbo met de 8141 box en met als extra de tripplesat brits aanbieding voor 49 euro en probeer als nieuwe klant een extra box met extra kaart los te peuteren met korting.

Moet er wel bij vermelden dat ik in het verleden alleen maar problemen heb gehad met de 8141 sat box...

 

op deze manier word ook nog gratis de schotel geplaatst

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Tsja, ik hoop dat het geen "van de regen in de drup" verhaal wordt.. Een beetje leuke twin tuner kost al gauw €200 en dat is nog ex schotel LNB's en accessoires als coax kabel, pluggen. Voor stabiele ontvangst is een 78cm schotel aan te raden. Voor de commerciëlen betaal je de hoofdprijs. Alleen de kaart + activatie zit al op €130 plus dat je daar 1 of 2 jaar aan vast zit mócht het toch niet bevallen. Persoonlijk zou ik absoluut niet gaan voor een M7 gecertificeerde ontvanger. Slechte software, alles dichtgetimmerd. Geen LAN en een USB waarmee je alleen kunt opnemen en afspelen. Bestanden zijn niet uitwisselbaar.

 

Wil je toch bij Canal Digitaal dan raad ik je aan om via dit board een kaart over te nemen. Vaak voor €20. Scheelt gauw €50. Let wel dat je de overname van de kaart regelt in bijzijn van de verkoper. Zo kom je niet voor verassingen te staan qua administratief uitgeschakelde kaarten. Die kaarten worden pas overgeschreven nadat de rekening + boete volledig is betaald! Deze kaarten vind je vaak goedkoop op MP. Niet aan beginnen. Laat je ook niet verleiden met praatjes als "het overnameformulier zit erbij". Die haal je gewoon van het internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een harddisk recorder :grin:

sorry, binnenpretje

 

sprietje maakt het wel duidelijker vind ik

tweemaal zo'n CanalDigitaal receiver kopen of huren tja

johan45 maakt ons ook weer attend op die M7 klootebox :grin:

mimisiku maakt je weer afhankelijk van de eerlijkheid van de verkoper voor tweedehands

 

maar zonder die nederlandse zooi ben je allang klaar voor dat budget

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat alles met het doel de overstap van Ziggo naar CanalDigitaal niet op een totale teleurstelling uit te laten draaien.

Veel CanalDigitaal gebruikers zij vanaf hier begonnen en nog meer zijn er na een teleurstellende ervaring weer vertrokken.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als uitgangs punt neem je het CanalDigitaal setje maar dan met een factor drie vermenigvuldigd kwa kwaliteit.

Dus geen schotel van 60 cm maar 78cm (of groter als dit mogelijk is)

De duo lnb van CanalDigitaal past dan niet meer goed, dus verval je in minimaal twee lnb's maar beter is 4 lnb's op je schotel.

De M7 decoders vallen zonder meer af, de enige decoder van M7 die kan opnemen en kijken heeft buggy software.

Je vervalt dus in een ander merk decoder, en zoveel merken zoveel meningen.

Meestal zie je dat gebruikers positief zijn over hun decoder. (zelf bij de M7 gebruikers zijn er die geen kwaad woord willen horen)

Die laatste verdenk ik er dan van niet geheel onpartijdig te zijn ...

 

Mijn voorkeur gaat naar een decoder met Linux software, waarvan de bekendste software van Pli afkomstig is.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...