Ga naar inhoud


leesvoer voor totale beginner?


wijnands

Aanbevolen berichten

Dan ben ik benieuwd naar wat jou voorstel zou zijn Jurgen ;)

Geen, want voor die eisen die TS stelde kun je rond de € 300,= niets kopen.

Misschien in de 2e handse markt maar zelf dan is het nog een hele heis.

De enige optie zou zijn, zoals al is voorgesteld, de bruikleen optie van CD gebruiken maar daar hangen weer consequenties aan die je wellicht ook niet wilt.

Maar goed, TS heeft inmiddels ook al begrepen dat het voor dat bedrag niet haalbaar is.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Waar je die 1500euro ineens vandaan haalt is ook maar helemaal de vraag?

 

Waar een bepaalde belg z'n installaties koopt weet ik niet maar;

 

Met harddisk 1 TerraByte en 2 dvb-s insteek tuners kost een VU+ DUO2 > 419 euro

of

die kleinere SOLO2 met vaste 2 vaste tuners kost > 350 euro

Klaar.

 

Wij hebben echt geen 1500 euro over voor die suffe zooi op TV

als ik het omreken zijn m'n tv kosten per maand 19,50 euro in het all in one pakket van KPN.

daar hoort het prachtige radio aanbod natuurlijk ook bij

 

Satelliet TV was jaren de allergoedkoopste manier om over de grens TV te kunnen kijken.

 

En als je niet een ongelooflijke film OF sport fanaat bent is het nog steeds de goedkoopste manier van TV kijken.

 

Als je overigens zoals boven werd opgemerkt een TV hebt met een DVB-S2 tuner ingebouwd heb je enkel een wokkie nodig.

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met alleen een schotel (wokkie) aangesloten op je TV krijg je alleen BVN als Nederlands talige zender.

Wil je meer Nederlandse zenders zal je toch aan een Common Interface moeten van CanalDigitaal met de nodige abonnement kosten uiteraard.

Goedkoop is CanalDigitaal alleen nog van naam uit het verleden.

Alleen met de hardware troep van de satelliet provider lijkt het goedkoop kijken.

Helaas krijg je dan wel een pak ellende gratis bij.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe ik aan 1500 € kom ?

Zo moeilijk is dat niet, ik heb voor mijn Dreambox 8000 nog de hoofdprijs betaald, 999 €.

Dit was toen mijn bewuste keuze, dat zou ik er vandaag niet meer aan geven.

Je moet alles durven rekenen, het is niet alleen de ontvanger, ook schotel en de montage daarvan, die ophangbeugels hier hebben me meer gekost dan me lief was, er hangen nu 10 lnb's (twin) in de schotel, aangesloten op diseqcs, daar gaat ook wat kabel inzitten en montage materiaal (press connectors) dat tikt aardig aan.

Men koopt dan een HDD voor in de box voor opnames, later wil men uitbreiden met een NAS want er zijn zat films van internet te plukken, die afspeelbaar zijn op de dreambox, de volgende stap is het netwerk uitbreiden enz...

Dat zijn logische stappen, dingen die groeien, gespreid over jaren komt men aan een aardig bedrag voor die hobby.  

 

ik ben ook begonnen met de gedachte van het mag niet veel kosten, met een een triax schoteltje met 1 lnb en rits decoders waarin een vrij prijzige ci module moest.

Uiteindelijk koste die goedkope oplossing me bakken meer dan de aankoop van een dreambox, en ik had nog niks degelijks.

Dat moet de Topic starter eens voor ogen houden, kabel kan dan goedkoop lijken, uiteindelijk zal hij meer betalen aan huur en abo dan wij en lang geen baas over wat en hoe hij kan kijken.

Goedkoop mag best, zolang de basis degelijk en betrouwbaar is.

Geld zal het altijd kosten.

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

en dan nog met de duurste box die er ooit gemaakt werd

 

Voor die keus stond ik 5 jaar geleden ook, of de peperdure DM8000 of een DM500HD. Het werd de laatste, puur vanwege de prijs. Toen was er volgens mij niet eens VU. Als ik nu zou kiezen dan zou het een VU+ DUO2 worden. Dreambox is en blijft duur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Off topic:

de aankoop was 5 jaar geleden 1 februari 2010 van mijn VU+ DUO voor mijn verjaardag

en werkte meteen als een dreambox dus :huh:

 

On Topic:

het gaat mij niet om dat merk of type

maar je vindt altijd alternatieven voor een leuke prijs

>het gaat erover of je satellietTV kunt bekostigen met een wokje aan gevel of op dak<

 

Je moet niet denken dat je effe 4 satelliet posities voor nop aan de receiver middels coax kunt knopen

dat is overigens volledig appels en peren t.o.v. die ziggo zendertlijst

 

Met de 19,2 Oost als satelliet-positie heb je ook met de goedkoopste Satelliet uitrusting uit de Bouwmarkt voor minder dan 125 euro als setje die elke TV zal voeden wegens het 1op1 principe.

Dito geldt als je enkel 28,2 Oost wilt ontvangen... betreffende de FTA zenders die je daar kunt vinden.

 

extreem oneerlijk wordt het als je van Ziggo komt en BBC 1 t/m BBC 4 wilt vangen

bij ziggo heb je maar 2

BBC 1  TV Standaard  61 (952)  Ja  
BBC 2  TV Standaard  62 (953)  Ja

 

ergo we vergelijken niet eerlijk

als we meer willen ontvangen zullen we meer moeten uitgeven

zo was het en zo blijft het

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vergelijken niet eerlijk is in deze bestrijd ik.

Als beginnend satelliet kijker kijk je wat de provider je te bieden heeft in zijn pakket en tegen welke prijs.

Daarnaast gebruik je ook internet, anders kon je hier geen 36250 berichten plaatsen.

Een 3 in1pakket valt altijd in het voordeel van de concurrenten uit van CanalDigitaal.

Al is het alleen maar door de kwaliteit van het internet dat de concurrentie kan bieden ben je bij de concurrentie beter uit.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja maar

als die ziggo opzegt

is toch gelijk ook internet opgezegd en dus een andere provider noodzakelijk

 

welk pakket wijnands nu bij Ziggo heeft en wat hij ervoor betaald met of zonder internet en telefoon is ONBEKEND

hij is echter ontevreden

 

oneerlijk is het als je plots stelt ik wil nu echter ook meer

dus meer dan de ziggo zenders is een extra satelliet positie op de schotel ( op zijn minst )

dan wordt het iets duurder, dat is mijn stelling

over all in one bij CanalDIGITAAL zijn we het eens

Hij kan natuurlijk ook bij ziggo blijven en toch een schotel met FTA receivertje nemen... niemand let hem.

aangepast door Tonskidutch

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen,

 

Ik heb nu kabel van Ziggo maar dat begint me steeds meer te irriteren.  Ik ben me nu aan het orienteren op alternatieven. Een ding wat ik overweeg is een schotel te (laten) plaatsen

 

Wie kan me in de richting van wat goed leesvoer voor beginners sturen? Ik moet echt bij het begin beginnen met inlezen, heb er totaal geen verstand van.  Ik weet wel wat ik ongeveer zou willen

- nederlandse commerciele zenders

- BBC  1 t/m 4

- 2 tv's in 2 verschillende kamers onafhankelijk van elkaar kunnen kijken

- bij 1 tv ook een harddisk recorder

 

Dus, betrouwbare sites zijn heel welkom

 

Meneer wijnands wil twee Tv's in twee verschillend kamers onafhankelijk van elkaar bekijken.

Daar zijn twee volwaardige hoofd abonnementen voor nodig dus twee keer hetzelfde abonnement en daarnaast ook nog eens twee keer de extra abonnementen zoals HBO of Film1 Sport1 en Fox Sport Eredivisie Live ...

De tweede en derde kaart voor € 4,50 is geen optie, daar krijg je geen HD zenders mee volgens veel gebruikers hier op het board.

Wil je volwaardig met een tweede en derde tv kijken met één abonnement heb je Linux ontvangers nodig of een SmartWi of Cloone+ en hiervoor ben je ook weer een extra € 100,- kwijt.

 

Of meneer wijnands neemt een tweede kaart bij zijn hoofd abonnement voor € 4,50 en kijkt beperkt.

CanalDigitaal is niet concurrent als je meerdere tv's in huis wil hebben. 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om toch ergens rond die 300 euro uit te komen kan TS het natuurlijk ook heel anders aanpakken.

 

Voor de woonkamer een eenvoudige HD ontvanger (SAB?), met een USB aansluiting voor een externe hardeschijf. Buiten een schotel met triplesat LNB voor Astra 1, 2 en 3. Voor de slaapkamer Digitenne ontvanger. Nog twee abonnementen en je bent klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om toch ergens rond die 300 euro uit te komen kan TS het natuurlijk ook heel anders aanpakken.

 

Voor de woonkamer een eenvoudige HD ontvanger (SAB?), met een USB aansluiting voor een externe hardeschijf. Buiten een schotel met triplesat LNB voor Astra 1, 2 en 3. Voor de slaapkamer Digitenne ontvanger. Nog twee abonnementen en je bent klaar.

wat is een SAB?

 

Ik heb overigens bij Ziggo een basis tv abbonement. Internet en telefonie zit bij XS4ALL en dat zit daar prima.

 

De tweede tv is een klein schermpje, die hoeft echt geen HD te hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...