Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Weer eens een nieuwe db aangeschaft (500HD) omdat mijn vorige dood is gegaan :(. Nu wil ik er openpli opzetten maar dat wil hij niet doen met bootloader 80, ik kan via de browser niets uploaden. Ook de bootloader 84 wil hij via de browser niet uploaden. Vroeger (toen de kistjes van heineken nog geel waren :)) heb ik dat via dreamup gedaan, maar ook dat lukt me niet meer, ik kan dat hele programma niet installeren, hij geeft aan dat ik geen poorten heb.

Kortom, wie kan mij een tip geven om de secondbootloader 84 op een goede manier op de db te zetten?

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Een originele DM500HD v1 is afgeleverd met bootloader 84, de DM500HD met bootloader 88. Mij.n DM800HD-SE v2 zit zelfs op bootloader 89. Dit is (waarschijnlijk) een clone...

Geplaatst:

Ik weet niet waar jij dat vandaan haalt Mimisiku, dit is mijn 3e originele dreambox, en ik heb er nog nooit bootloader 84 op gehad. Overigens is dat mijn vraag ook niet.

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Dan heb je geen originele.. Simpel als dat. Heb al jaren dreamboxen in gebruik. Allemaal geleverd via de officiele dealer met DMM images inclusief Genuine Dreambox plugin.. De DM500HD V1 is afgeleverd met bootloader 84. Lager is nooit geleverd.. De DM500HD V2 is geleverd met bootloader 88. Kijk maar na bij Dream-Multimedia...

Geplaatst: (aangepast)

ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag, ik wil graag verder. Het is geen kloon, komt van *****, zou beetje dom zijn als ze kloons zouden verkopen.

aangepast door ceesv
Geen verwijzingen naar satelliet winkels plaatsen.
Gast Mimisiku
Geplaatst:

Hier een foto van mijn DM500HD V1 uit 2013...

post-31054-0-44725400-1433011407_thumb.jpg

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Het is niet dat ik je niet wil helpen.. Ik reageer op het feit dat bootloader 80 in deze boxen bij dream niet geleverd werd. Vandaar de foto..

Updaten is doodsimpel en staat ook op de dream site vermeld. Je moet eerst de VCP software bij dream downloaden en installeren. Vervolgens stel je de geïnstalleerde VCP in op een vrije COM poort in je PC of laptop. Ga naar het configuratiescherm en selecteer de zojuist geïnstalleerde COM poort. Stel deze in op Hardware Flow Control en gebruik 115200,8,N,1 als parameter. Bewaar dit en herstart de PC voor de zekerheid. Je kunt nu via een USB A naar mini-USB kabel je box verbinden en flashen met DreamUp...

Geplaatst:

Gelukkig, wat hulp :-). Dit van mij is van 2010 en echt bootloader 80, gisteren binnengekregen van ******. Ik heb die vcp driver geinstalleerd, maar hierna kom ik niet verder, ik heb geen com poort oid, gebruik windows 8. Ik zie bij apparaatbeheer niets staat.

Gast Mimisiku

Net bij ------- gekeken. Deze levert sinds 2013 de DM500HD V2 met bootloader 88. Dus als je nu beweert anno 2015 een nieuwe DM500HD bij hun gekocht hebt met bootloader 80???

aangepast door ceesv
geen verwijzingen naar satelliet winkelsl plaatsen
Geplaatst:

Aaah... kom op mimisiku... Ze hebben zowel de v1 als de v2, ik heb bewust de v1 genomen omdat daar openpli op kan....  Ik zou je echt dankbaar zijn als je me zou kunnen helpen...

1 x RECDRE-027 | Dreambox DM500 C/T V1 HD Hybrid PVR HDTV Receiver
Schwarz |  Steuersatz: 19% | Einzelpreis: 229,00 € | Gesamtpreis:
229,00 € | Verfügbarkeit: Auf Lager, sofort Lieferbar
Zwischensumme: 229,00 €
Versand per DHL Versand: 14,90 €

Total (inklusive MwSt.): 243,90 €

---------------------------------------------------------------
© Zahlungsart: Bezahlen mit Amazon

• Moderator
Geplaatst:

Verwijzingen naar waar je een ontvanger hebt gekocht zijn op sat4all niet toegestaan.

Lees onze regels nog eens door.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Ik durf het niet te zeggen, maar dream heeft nooit een DM500HD met Hybride tuner geleverd... Wel kon je kiezen tussen een s een C.

Welke image stond daar op dat je hem uit de doos haalde? Als je in de buurt van Haarlem woont wil ik je best even helpen.

Geplaatst:

Ja, dat snapte ik ook al niet, ik heb 1 keer onbewust een kloon gekocht voor het geld van een originele, ik pas nu echt wel op.... Het is volgens mij geen hybride, ik kom uit de buurt van Zwolle, dus das nog wel een eindje weg. Ik heb die driver geinstalleerd, maar ik kom niet verder, hij zegt nog steeds dat hij geen poorten ziet, dus dreamup wil helemaal niet starten. Er staat gewoon een originele image op (enigma 1 volgens mij) maar ik wil openpli, maar dat lukt niet via browser, daar heb ik dus die 84 voor nodig, wat ook niet via de browser wil...

oeps... even die berichten weghalen waar ik hem heb gekocht, mag dus niet :(... Sorry...

edit: is al weggehaald, nogmaals excuses

aangepast door JPiet
Geplaatst:

Ik heb in het verleden ook een originele DM500HD gehad met DVB-C/T hybride tuner (de LG-tuner), is jaren geleden dus was een V1 en ben er ook vrij zeker van dat dit een originele was.

@Jpiet, de COM-poort verschijnt pas zodra de Dreambox met de USB kabel aan de computer is verbonden. De Dreambox hoeft dan nog niet aan te staan. Achter de USB-service poort in de Dreambox zit een USB-to-serial converter.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...