Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een probleem met een protek 9750HD. Ik heb een schotel met 4 koppen (Astra 19,2° Astra 23,5° Astra 28,2° en hotbird 13°) aangesloten via een diseqc (X4 waarvan voorlopig 2 in gebruik heb).Sinds kort een Clone+ voor mijn abonnement van tvv naar meerdere decoders te sturen. Hij vind alle kanalen en ik heb een goed signaal. De meeste TV Vlaanderen kanalen decodeert hij gewoon goed. Maar sommige kanalen die wel in mijn abonnement zitten vind hij wel terug maar decodeert hij niet.

Het gaat voornamelijk over de muziekkanalen MTV en VH1. Wat mij  opvalt is dat die kanalen niet onder M7 group staan in de lijst met providers maar in een map MTV networks. De kanalen in de lijst M7 krijg ik wel te zien. Ik vermoed dat dit de oorzaak kan zijn? Aan de clone+ ligt het niet want ook met de kaart van TVV rechtstreeks in de protek geeft hetzelfde probleem. Aan de installatie is ook geen probleem want als ik dezelfde kabel aansluit aan mijn samsung tv krijg ik deze kanalen wel te zien. Kan iemand mij hierbij helpen? 

Geplaatst:

Welke frequenties en van welke satelliet heb je de MTV kanalen ingescand?

En als je vier LNB's hebt en een 4-voudige DiSEqC-switch hebt waarom zijn er dan maar twee satellieten in gebruik?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst: (aangepast)

Het antwoord van de Fabrikant Protek is als volgt:

The smart card reader of Protek 9750/9760 HD is not designed to work with
TV Vlaanderen smart cards because we are having no license for
the encryption system.

Je hebt dus een niet goedgekeurde ontvanger voor Tv Vlaanderen, dit gaat dus nooit goed werken.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Geplaatst:

Welke frequenties en van welke satelliet heb je de MTV kanalen ingescand?

En als je vier LNB's hebt en een 4-voudige DiSEqC-switch hebt waarom zijn er dan maar twee satellieten in gebruik?

Ik heb alle satellieten volledig laten scannen en deze heeft hij gevonden:

VH1 19,2°E 11739V  Dit zou de juiste moeten zijn volgens de lijst van TVV of die hier onder.

VH1. 19,2°E 11739V

VH1 13°E 11075V

VH1 13°E 12169H

VH1 28,2°E 11895V

Geen van deze werkt.

VH1 classic 19,2E 11739V

VH1 classic. 19,2E 11739V

Een van deze is ook de goeie maar toch werken ze niet

Voor de MTV's heb ik er teveel om op te noemen maar geen enkele werkt en de juiste zit er zeker tussen volgens de lijst van TVV

En over mijn installatie ben ik misschien niet duidelijk geweest. Ik gebruik wel degelijk 4 koppen en ik ontvang alle 4 de satellieten. Deze koppen hebben elk 4 uitgangen. Voorlopig zijn er van elk 2 in gebruik en verboden met 2 verschillende DiSEqC switches voor 2 decoders maar het is de bedoeling dat er binnenkort nog 2 switches bijkomen voor nog 2 decoders.

Geplaatst:

Het antwoord van de Fabrikant Protek is als volgt:

The smart card reader of Protek 9750/9760 HD is not designed to work with

TV Vlaanderen smart cards because we are having no license for

the encryption system.

Je hebt dus een niet goedgekeurde ontvanger voor Tv Vlaanderen, dit gaat dus nooit goed werken.

Je hebt gelijk Tripleboy met de originele image herkend hij de kaart niet van TVV. Maar ik gebruik de image Boris T en die herkend de kaart wel en de meeste kanalen worden goed gedecodeerd zonder problemen. Dus begrijp ik niet waarom de muziekkanalen er niet door willen komen.

Die protek is eigenlijk een miskoop geweest. Via de Boris T image kon ik in het begin via een internetverbinding gratis kanalen decoderen (ja ik weet het illegaal) maar die ondersteuning is gestopt en ik kreeg steeds minder en minder kanalen en nu al lang niets meer. Dus wil ik nu toch nog gebruik kunnen maken van deze toch wel prijzige decoder op een legale manier. Ja ik had beter mijn geld aan een andere goeie decoder gegeven maar ja nu zit ik er mee en probeer het beste ervan te maken.

Ik heb alle satellieten volledig laten scannen en deze heeft hij gevonden:

VH1 19,2°E 11739V Dit zou de juiste moeten zijn volgens de lijst van TVV of die hier onder.

VH1. 19,2°E 11739V

VH1 13°E 11075V

VH1 13°E 12169H

VH1 28,2°E 11895V

Geen van deze werkt.

VH1 classic 19,2E 11739V

VH1 classic. 19,2E 11739V

Een van deze is ook de goeie maar toch werken ze niet

Voor de MTV's heb ik er teveel om op te noemen maar geen enkele werkt en de juiste zit er zeker tussen volgens de lijst van TVV

En over mijn installatie ben ik misschien niet duidelijk geweest. Ik gebruik wel degelijk 4 koppen en ik ontvang alle 4 de satellieten. Deze koppen hebben elk 4 uitgangen. Voorlopig zijn er van elk 2 in gebruik en verboden met 2 verschillende DiSEqC switches voor 2 decoders maar het is de bedoeling dat er binnenkort nog 2 switches bijkomen voor nog 2 decoders.

Duidelijk wat betreft de LNB's.

Je hebt neem ik aan minimaal het Basic abonnement van TVV?

Dan behoor je in te scannen:

MTV NL: 23.5°E 12128V

MTV Music 24: 19.2°E 11973V

MTV Dance, MTV Rocks, MTV Hits, VH1 en VH1 Classic: 19.2°E 11739V

Heb je verder echt ALLE zenders uit je pakket?

Zie: http://www.tv-vlaanderen.be/uploadedFiles/Prospect/Klantenservice/Downloads/Zenderlijst_TV_VLAANDEREN.pdf

aangepast door Alex1970

VU+ Duo
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Duidelijk wat betreft de LNB's.

Je hebt neem ik aan minimaal het Basic abonnement van TVV?

Dan behoor je in te scannen:

MTV NL: 23.5°E 12128V

MTV Music 24: 19.2°E 11973V

MTV Dance, MTV Rocks, MTV Hits, VH1 en VH1 Classic: 19.2°E 11739V

Heb je verder echt ALLE zenders uit je pakket?

Zie: http://www.tv-vlaanderen.be/uploadedFiles/Prospect/Klantenservice/Downloads/Zenderlijst_TV_VLAANDEREN.pdf

Ik heb de frequenties die je doorgeeft opnieuw gescand. Hij vind al deze kanalen wel maar ze werken nog steeds niet.

Ik ben alle TV betaalzenders uit mijn abonnement afgegaan. Deze heb ik gevonden maar doen het niet:

MTV Music 24 19,2E 11973V

MTV Dance 19,2E 11739V

MTV Rocks 19,2E 11739V

MTV Hits 19,2E 11739V

VH1 19,2E 11739V

VH1 Classic 19,2E 11739V

Mezzo  19,2E 11856V

France 2 19,2E 11856V

Motors TV 19?2E 12581V

Omroep zeeland 23,5E 11914H

Omroep Brabant 23,5E 11914H

Test CA 23,5E 11739V

(MTV NL werkt wel!)

Deze vind ik niet terug in mijn lijst:

Natgeo HD23,5E 12129V

Classica HD 23,5E 12032H

Geen idee waarom ik ze niet kan vinden.

Al de rest werkt normaal. Ik begrijp er niets van ik zie geen enkel verband. Moet ik de radiokanalen ook testen?

aangepast door Glassie
Geplaatst:

Nou, als van die Boris geen updates meer binnenkrijgt is dat ook al vlug over and out.

Updates krijg ik al lang niet meer maar de decoder werkt wel nog.

Geplaatst:

Nou schiet mij maar lek, ik snap het ook niet meer.
Als je dus op de door jouw genoemde frequenties wel (voldoende) ontvangst hebt (blijkbaar, anders kan je de kanalen niet inscannen lijkt me) zouden deze net zo goed gedecodeerd moeten worden.

Wat betreft de niet gevonden kanalen, heb je wel de andere zenders van dezelfde frequenties?
Dus bijv. JIM, Ketnet enz. bij NatGeo en AutoMotorSport HD bij Classica HD?

VU+ Duo

Nou schiet mij maar lek, ik snap het ook niet meer.

Als je dus op de door jouw genoemde frequenties wel (voldoende) ontvangst hebt (blijkbaar, anders kan je de kanalen niet inscannen lijkt me) zouden deze net zo goed gedecodeerd moeten worden.

Wat betreft de niet gevonden kanalen, heb je wel de andere zenders van dezelfde frequenties?

Dus bijv. JIM, Ketnet enz. bij NatGeo en AutoMotorSport HD bij Classica HD?

Ja JIM kan ik zien, ketnet en AutoMotorsport HD ook,  NatGeo en classica HD heb ik tot nu toe niet gevonden. 

aangepast door Glassie
Geplaatst:

Je zit met verouderde firmware van Boris die het betreffende toestel al een poosje niet meer ondersteunt, je kan nog duizend keren scannen en van alles wat proberen, de enige conclusie is dat je Protek nu dus end of life is.

De originele firmware werkt niet voor CD/TVV, en de alternatieve versie word niet meer bijgewerkt, je zoekt je de pleuris voor iets wat geen toekomst meer heeft.

Dat word uitkijken naar een degelijke ontvanger voor de Benelux kanalen.

Hier staat ook een 9760 weg te rotten, hopeloos geval geworden, ook de dealer kan er niets meer mee.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Geplaatst:

Dat zijn de risico's van zulke merken, het 1ste jaar gaat het meestal nog goed,

Er komen enkele software updates, indien er bugs inzitten.

Dan komen ze met een nieuwer type uit, en de ondersteuning valt weg.

Zulke merken ontwerpen niks zelf, maar kiezen een moederbordje, een behuizing, alles wordt samengesteld in een assemblagebedrijfje daar word een logo opgeplakt, software erop en ze hebben een nieuwe ontvanger.

Daar worden er enkele duizenden van gemaakt en per containerschip verstuurd naar Europa.

Dat is big business, geen wonder dat de ondersteuning nadien zo goed als onbestaande is.

The key to happiness. Stay away from idiots

Oké ik stop dan maar met zoeken het is toch hopeloos. Jammer dat het net de muziekkanalen zijn. Ik zal dan maar eens beginnen uitkijken naar een andere. Wat raden jullie mij aan? Een HDD hoeft er niet in voor mij als ik kan opnemen via usb is dat goed en 1 tuner is voldoende.

aangepast door Glassie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen