Snapergeenholvan Geplaatst: 2 juni 2015 Geplaatst: 2 juni 2015 (aangepast) Dag schoteltechneuten, Hier een complete newbie in schotelland. Ik zit al een weekje of twee te klooien met mijn nieuwe schotelkop. Het verhaal: ik woon in frankrijk en heb de canaldigitaalreceiver van mijn ouders te leen gehad (oude type, dus geen hd zenders). Deze heeft bij mij goede ontvangst gehad. Aangezien deze receiver weer terug moest heb ik, toen ik een weekje in nederland was, een nieuwe receiver aangeschaft. Maar hiervoor was ook een nieuwe hd-kop nodig dus die er ook maar bij gekocht. De receiver is van het type: maximum 3 ° Monoblock Gold Class V-3 LNB (zie foto hieronder) Eenmaal thuis de nieuwe kop gemonteerd en gelijk beeld op de gewone zenders (niet hd), een teken dat de schotel al goed stond. Nog even gecontroleerd met een satfinder maar dit is inderdaad de goede positie. Nu heb ik begrepen dat ik, om ook de hd zenders te ontvangen, alleen nog maar de kop om zijn as hoef te draaien. Volgens de verkoopster moest ik de kop vooral met het rechterpootje bevestigen, maar hoe ik ook draai, geen beeld. Na wat gezoek op internet heb ik begrepen dat ik om het 23,5 pootje moet bevestigen, maar op de kop zelf staat niet genoteerd welk pootje 19,2 is, en welk pootje 23,5. Is het inderdaad de rechter? Ook begrepen dat de kop 7 graden gekanteld moet worden. 7 graden tov wat? Tov de horizontaallijn? Linksom? Rechtsom? Een foto van de huidige stand van zaken vind je hieronder. Momenteel heb ik dus beeld op de niet-hd zenders. Ontvangst van astra 1 is goed (niveau 76%, kwaliteit 81%), ontvangst van astra 3 is slecht (niveau 37%, kwaliteit 16%) Wie oh wie geeft mij de gouden tip in jip en janneke taal?? Mijn dank zal groot zijn! 2 juni 2015 aangepast door Snapergeenholvan
Sprietje Geplaatst: 2 juni 2015 Geplaatst: 2 juni 2015 Geweldig, wat een mooie naam: Snap er geen hol vanKijk eerst eens even via http://www.dishpointer.com/of het signaal van de Astra 23,5 wel langs het dak van het huis valt. Dus straat, huisnummer, plaats en Astra 23,5 invoeren, dan zover mogelijk inzoomen en dan de rode ballon plaatsen waar de schotel aan de gevel hangt.
Snapergeenholvan Geplaatst: 2 juni 2015 Auteur Geplaatst: 2 juni 2015 De lijn staat precies evenwijdig met de gevel
a33 Geplaatst: 2 juni 2015 Geplaatst: 2 juni 2015 De lijn staat precies evenwijdig met de gevel Dan vangt de dakrand waarschijnlijk het signaal op van ongeveer de helft van je schotel, voor de 23oost. Da's inderdaad een probleem; dan moet je op zoek naar een andere locatie voor je schotel met vrijer zicht... groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
Sprietje Geplaatst: 2 juni 2015 Geplaatst: 2 juni 2015 (aangepast) Tja Snapergeenholvan, dan zul je morgen de ultime test moeten doen met behulp van de stand van de zon of de schotel wel vrij zicht heeft op de Astra 23,5 satelliet. Als het morgen niet zonnig genoeg is dan overmorgen want dan is het wel helemaal zonnig waar je zit zie ik op de weersverwachting.Morgen om 12:58:55uur, staat de zon precies in de richting van de Astra 23,5 satelliet. De schotel mag dan niet meer in de schaduw van het overhangend dak staan, ook niet gedeeltelijk.Overmorgen is het om precies 12:59:18uur. Effu wachten, nog effu wachten, ja dit is precies de tijd! 2 juni 2015 aangepast door Sprietje
bartjep Geplaatst: 2 juni 2015 Geplaatst: 2 juni 2015 Het kunnen ook de bomen zijn , ik zit in hetzelfde schuitje , schotel staat wel dicht bij de grond . Astra 2 heb ik enkel in de winter . En met de felle wind van vandaag zie je snr ook dansen van 95% na 70 % en terug , ik mik dus door een kleine opening tussen bomen door . Voor mij zal binnen dit en paar jaar sat tv kijken voorbij zijn ( jammer genoeg ) .
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen