OmePeter Geplaatst: 5 juni 2015 Auteur Geplaatst: 5 juni 2015 Laatste programma DCC gebruikt. Nu kan ik wel een usb stick mounten en formateren. Maar krijg de melding usb stick not found. Nu ben ik er bijna wie kan mij helpen? Ligt het aan de stick, aan het formateren?
Badeyah Geplaatst: 5 juni 2015 Geplaatst: 5 juni 2015 Zoiets moet je doen, via telnet, kijk eerst of de stick gemount is. fdisk /dev/sdb *Create .... partition (example) at the USB stick with n for new partition (hierbij bepaal je de grootte van de partitie, deel maar in tweeën) w for saving the partition *Format each partition *If you have e2 in flash then, mkfs.ext2 /dev/sdb1 -L ext2 mkfs.ext2 /dev/sdb2 -L ext2 mkfs.ext2 /dev/sdb3 -L ext2 mkfs.ext2 /dev/sdb4 -L ext2 Hierboven doe alleen de eerste 2 regels.( 2 partities) mount /dev/sdb1 /mnt/usb with FTP to /mnt/usb (hierbij ga je naar deze map, dan zie je map Lost+found) De HDMU-image.tar.gz moet je hier uploaden. Naam wat korter vd image. Telnet: cd /mnt/usb tar -vzxf HDMU-image.tar.gz sync cd / umount /dev/sdb1 exit telnet *Ik heb een copy and paste gedaan van een site, maar zo moet het eruit zien. Misschien heb ik iets over het hoofd gezien. Succes. Niet vergeten om te kijken of de basis goed is, maw je originele firmware. Die is even belangrijk voor het goed functioneren van je E2 image.
OmePeter Geplaatst: 6 juni 2015 Auteur Geplaatst: 6 juni 2015 Wanneer ik fdisk /dev/sdb invoer krijg ik de melding: unable to open /dev/dsb de usb stick wordt blijkbaar niet gezien. Met de zelfde stick heb ik echter wel een image er op gezet. Waarom ziet de box de stick niet?
Badeyah Geplaatst: 6 juni 2015 Geplaatst: 6 juni 2015 (aangepast) Kan zijn dat de stick niet goed is(dan moet je andere uitproberen), of deze wordt gezien als een harde schijf. Kijk gewoon met DCC ( of anders) en navigeer naar mnt/usb. Kijk of er bv je geflashde image ziet. Deze box werkt beter met een HD op sata. Voorkomt verwarring, vanwege timeshift enz. (...je kunt timeshift uitzetten, en tijdelijk uitproberen) Ik heb een link (hopelijk werkt dit) met een image voorzien van enkele mogelijkheden. De stick wordt geformateerd en gemount. http://www.sifteam.eu/downloads/decoders/ipbox/6209-092-13791-extended-910-usb.html 6 juni 2015 aangepast door Badeyah
OmePeter Geplaatst: 8 juni 2015 Auteur Geplaatst: 8 juni 2015 (aangepast) Die sata schijven geprobeerd. Box ziet deze ook niet. Ik ga er nu van uit dat de box hardware matig niet goed is. Gaat terug in de doos en terug in de kast. Iedereen hartelijk bedankt. Ik heb zeer veel geleerd. 8 juni 2015 aangepast door OmePeter
GNcontrol Geplaatst: 7 september 2015 Geplaatst: 7 september 2015 Er zijn zelfs recente Neutrino images voor deze boxen. Loopt prima, en met fastscan heb je ook zo een recente zenderlijst http://cuberevo-mini2.mbremer.de/FLASH/stm24/
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen