Gast Geplaatst: 7 oktober 2002 Geplaatst: 7 oktober 2002 Ik wil met virtual dub een programma van de tv capturen en later bewerken in premiere. Welke codec/compressie moet ik dan gebruiken? Als ik geen compressie toepas zijn de bestanden veel te groot, gebruik ik mpeg dan is de kwaliteit niet meer goed. Heeft iemand tips voor mij? Sven
Bart Geplaatst: 7 oktober 2002 Geplaatst: 7 oktober 2002 met mpeg2 compressie moet je prima kwaliteit kunnen capturen. Ligt waarschijnlijk aan instellingen zoals bitrate en capture beeld formaat dat de kwaliteit tegenvalt. Wanneer je iets als 6 mbit/s en bijvoorbeeld 512 x 384 beeldformaat neemt zou mpeg2 al heel goed moeten zijn. Nog beter is natuurlijk hogere bitrate en nog meer pixels (720 x 576). Tot slot ligt het er ook nog aan wat je met de opname wil doen. Voor echt nauwkeurige videobewerking is mpeg2 vaak niet zo handig. Wil je het daarentegen gewoon opnemen en terugzien op TV dan is mpeg2 goed bruikbaar. Als je PC het trekt is divx dan misschien een nog betere optie. Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs
remo Geplaatst: 11 oktober 2002 Geplaatst: 11 oktober 2002 kijk ook een op vcdhelper.com Hier is van alles te vinden op dit gebied Groeten Remo
Gast Geplaatst: 12 oktober 2002 Geplaatst: 12 oktober 2002 zet er maar de divx 5.01 of 5.02 codec op werkt perfect
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen