Ga naar inhoud

Schlumberger ReflexUSB Smartcard reader te gebruiken voor OSCAM?

Aanbevolen berichten

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Heb van mijn werk een oude Schlumberger ReflexUSB reader gekregen. Deze doet het uiteraard onder Windows prima. Maar kan ik deze ook inzetten als reader voor OSCAM? Het apparaatje draait op een Motorola SC300 chip..

Extra vraag: Hoe kan ik de gemounte devices op naam zien in mijn Dreambox? Kan met lsusb wel info krijgen maar ik wil graag de betreffende devicenaam zien

Interne lezers zijn sc0 en sc1. De smargo (toen hij het nog deed) was smartreader+. M.a.w. stel dat deze cardreader benut kan worden (qua Linux driver). Hoe spreek ik hem dan aan in OSCam bij device=????????

• Moderator
Geplaatst:

googlend kom ik tegen dat die dingen pcsc compliant devices zouden moeten zijn. Je moet dus een oscam gebruiken of zelf compileren die pcsc support heeft. Ik heb echter geen idee of de emv standaard die die readers gebruiken ook gebruikt kan worden voor smartcards, ding is gemaakt voor credit cards meen ik.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Ga het proberen.. Het zou een gewone iso-7816 compatibel ding moeten. Dus waarschijnlijk alleen op 3.58 Mhz.. Ga eens kijken... Gaat mij meer om de herkenning in Linux...

• Moderator
Geplaatst:

je hebt hoe dan ook pcsc tools nodig. Als ik op mijn linux bakkie zoek naar pcsc krijg ik een hele berg met tools, doe ik dat op mijn vuduo2 dan blijft het heel stil...

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Ik heb hem aangesloten op de DM8000. Via lsusb krijg ik wel een nieuw device te zien

Bus 001 Device 004: ID 04E6:2004

Aanspreken via reader als pcsc werkt niet... Klaarblijkelijk geen driver

Geplaatst:

Een tijdje geleden, wilde ik voor mij een onbekende reader EZUSB (ez100,merk onbekend) uitproberen.

Onder Win7 gaat alles goed.

Daarna had ik een router voorzien van Openwrt (met oscam), om zo de reader enigzins aan de praat te krijgen. Ik ben een leek,

en gaf het kort daarna op. Misschien heb jij zo'n router.

(....bij mij ging het ook puur om de herkenning)

Geplaatst:

Ik heb een Omnikey 3221 en die werkt ook als pcsc reader.

Op mijn Linux server moest ik dan drivers installeren volgens bijgevoegde tutorial.

Adding Omnikey Cardman 3121 USB to Ubuntu or Debian.pdf

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Ik heb hem ook aan de praat gekregen. Diverse pakketten geinstalleerd op de XP1000 maar dan even in OpenATV 4.2. Pcsclite en oscam met pcsc support. Installatie voor Ziggo was een probleem. Deze lezer werkt alleen op 3.58Mhz en de Ziggo kaart leest hij er niet mee. Oudere smartcards geprobeerd en die leest hij prima.. Leuk om te zien dat het wel werkt. Heb maar weer een good-old Smargo gekocht.. Werkt als een zonnetje...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...