Ga naar inhoud


Legaal Ziggo i.c.m. Dreambox?


patman75

Aanbevolen berichten

@alias haha,

 

 

En dan hebben we het nog over de oude irdeto kaarten, nagra kan zowiezo niet

 

Nieuwe leden kunnen alleen nog een ABO afsluiten door gebruik te maken van hun nieuwe Nagra ontvangers zonder kaart.

In deze ontvangers kun je geen kaart stoppen, deze Nagra codering zit verwerkt in de ontvanger zelf.

Bij UPC was dit al langer in gebruik.

 

Komt tijd komt r... , gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

tja dat is duidelijke taal van een kenner

beste Zilverster,

daarmee is enigma2 ook volledig uitgesloten voor toekomstige Ziggo/upc abonnenten.

 

dat was aangekondigt en te verwachten

een gesloten box en geen vrijheid inzake receiverkeuze

ik heb het zelf verkondigd in 2014

en het is dus later ingevoerd dan ik had voorspeld (ja vrouw holle)

ik had de lente voorspeld :cry:

aangepast door Tonskidutch

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch,

 

 

ik heb het zelf verkondigd in 2014

 

Tja, er zijn glazen bollen en bronnen, die kunnen beide breekbaar zijn en moet je dus voorzichtig behandelen ........

 

Maar volgens de geruchten zijn de eerste XX.000 klanten al weg en dat alleen nog maar bij de overgang.

De tijd zal het leren, over 3 jaar ziet de wereld er weer heel anders uit, gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziggo kaarten kan je zolang het nog duurt kopen vanaf ca 10 euro, dit is een aflopende zaak.

 

Vorige week nog 4 aangeschaft en deze bij diverse familie leden aangevuld tot de max 3 kaarten per ABBO.

Registreren was nog steeds mogelijk, waarschijnlijk ook zolang het duurt.

aangepast door henkvd1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nog een Ziggo Irdeto kaartje hebt kun je deze gebruiken. De CAID is dan 0604 en de Smartcard mag niet te oud zijn...

 

Overigens kunnen Ziggo abonnee's wel Irdeto smartcards aanvragen, maar je moet wel in het oude Ziggo gebied wonen. Dit in verband met Irdeto boxen die mensen nog gebruiken en zij mogen tot 3 kaarten bezitten op 1 abonnement. Ze vragen er wel de hoofdprijs voor. €65 per kaart...

Beide kaartjes zijn zoals op je foto. Irdeto dus. Code die erop staat is voor beide TZ2SP.SC1001. Zal even zoeken of ik achterhalen dan het die genoemde "0604" is of iets anders.

 

Als ik het verder zo lees dan denk ik dat ik wel wat meer rond ga snuffelen op Tweakers en Marktplaats voor een 2e hands Humax bijvoorbeeld.

Of toch een Chineesje importeren waarvan ik de risico's gelezen heb.

Zit er niet op te wachten om bijvoorbeeld 200 euro uit te geven om dan vervolgens over een paar maanden hem weg te kunnen gooien, mocht Ziggo met zijn monopolie positie inderdaad besluiten het niet meer te ondersteunen.

Op een zijspoor speelt ook glasvezel nog mee. Provincie Drenthe heeft een zak geld beschikbaar gesteld dus wie weet over een jaartje in ons dorpje ook glasvezel. Reggefiber had zo'n haast niet meer dus hoop is nu daarop. Er lopen ook hier diverse bewoners en gemeente initiatieven maar kan ook zomaar nog jaren duren. Met glasvezel heb ik ook weer andere kastjes nodig tenzij we via PC's op de TV's ga kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de handel zijn nog steeds Ziggo irdeto-ontvangers , Ziggo irdeto-modules en Ziggo irdeto-smartcards te koop.

Verder hebben reeds miljoenen ziggo klanten eigen irdeto-apparatuur ter waarde van honderden miljoenen euro.

Nieuwe klanten die geen horizonpakket nemen krijgen een irdeto-box van Ziggo in bruikleen.

Dat gaat logischerwijze nog jarenlang gebruikt en ondersteund worden door Ziggo.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Samen met die Irdeto kaartjes (TZ2SP.SC1001) heb ik zo te zien ook nog een pcmcia kaartje nodig. Die zit vast in de Cisco en Humax dus kan ik niet gebruiken.

Ik heb nog een @SMiT Irdeto CI+ liggen. Er staat DVB number 5877 op. Serienummer hier neerzetten weet ik niet of dat verstandig is dus laat ik even weg.
Kan ik die @SMiT gebruiken?
Is dat een eerder genoemde compatible "0604"?

@youriy, heb je denk ik ook wel gelijk in. Ziggo kan moeilijk eisen dat honderden klanten in oud Ziggo gebied verplicht een nieuwe Horizon box aanschaffen. Zit ik toch voorlopig nog wel safe als ik een Linux box koop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Het mooie van die Irdeto kaartjes is dat je juist *niet* die CI+ interface nodig hebt!!! In een Linux Enigma2 heb je slechts de Ziggo kaart nodig en een softcam.. Diie CI+ zijn voor TV's die Ziggo gecertificeerd zijn. CI+ wil je niet hebben gezien de grappen die ze ermee uit kunnen halen. Zo kunnen ze middels de CI+ blokkeren dat je een programma kunt opnemen, de reclame niet kunt overslaan etc. Etc..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

De DM8000 kun je zeker kopen, maar dan moet je eel errst een DVB-C tuner bijplaatsen. Het was ooit de top bak die je kon hebben! Alles in die bak (mits origineel) was van perfecte kwaliteit. Maar dieze doos is nu achterhaald qua techniek (niet qua kwaliteit). En ligt behoorlijk aan de prijs. Is niet bepaald een budget ontvanger. Als je hem voor een leuke prijs kunt overnemen én je wil dit budget voor een ontvanger uitgeven zou ik het zeker doen. Als je gaat voor hedentendaagse techniek zou ik voor dat geld gaan voor een ET10000 of een VU+ Duo2 omdat deze op OpenPli draaien. Deze heeft een prima kabelscan en draaien op 1300Mhz CPU. De DM8000 'slechts' op 450Mhz...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@alias haha,

 

 

Nieuwe leden kunnen alleen nog een ABO afsluiten door gebruik te maken van hun nieuwe Nagra ontvangers zonder kaart.

In deze ontvangers kun je geen kaart stoppen, deze Nagra codering zit verwerkt in de ontvanger zelf.

Bij UPC was dit al langer in gebruik.

 

Komt tijd komt r... , gr.

 

 

Zilverster.

 

 

Alleen de horizon box werkt zonder kaart, oude boxen(cisco dvr) of ci+ werkt gewoon nog met kaart, alleen is die kaart gepaired met de box/module dus schiet je er nog niets mee op of je moet de boxkey kunnen achterhalen.

aangepast door wapper
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen de horizon box werkt zonder kaart, oude boxen(cisco dvr) of ci+ werkt gewoon nog met kaart, alleen is die kaart gepaired met de box/module dus schiet je er nog niets mee op of je moet de boxkey kunnen achterhalen.

Welke pairing moet ik dan rekening mee houden bij keuze van een box?

 

Vorige week nog heb ik de Ziggo smartcard uit de Cisco in die SMiT pcmcia gebruikt namelijk. Die deed het gewoon al moest ik die SMiT wel eerst automatisch laten updaten voordat hij de (nieuwe?) encryptie snapte. Zonder die update deden enkel NL1, 2 en 3 het (FTA?).

Omdat de TV traaaag is met Guide en zenders wisselen gebruiken we de Cisco weer en die terugplaatsen ging ook zonder enige activatie en/of pairing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Irdeto kaarten uit het oude ziggo gebied zijn niet gepaired.

Nagra kaarten uit het oude upc gebied zijn altijd gepaired. Kun je alleen wat mee met provider settop boxen.

 

Na de samenvoeging kan in zowel oude ziggo als oude upc gebied gebruikt gemaakt worden van nagra en irdeto kaarten met dit verschil dat de provider klanten uit oude upc gebied geen irdeto kaarten laat gebruiken dan wel activeren.

Nieuwe klanten in zowel oude upc als oude ziggo gebied krijgen tegenwoordig de Horizon box aangeboden. Die werkt op de nagra codering en is gepaired. Er zit geen kaart in die je als gebruiker eruit kunt pakken en vervolgens zou kunnen gebruiken in een willekeurige box.

Als je in oude upc gebied een settop box hebt met een kaart heb je daar toch nog niets aan in een willekeurige andere box omdat deze kaarten gepaired worden met de settop box. Er zijn geen niet provider geleverde boxen waar je deze nagra kaarten in kunt gebruiken omdat deze niet door de provider gepaired kunnen worden.

Sommige doorgewinterde experts kunnen de pairingkey achterhalen waardoor je toch een nagra kaart kunt gebruiken met linux/engima gebaseerde ontvangers naar eigen keuze. Maar dat is naar ik begrepen heb niet eenvoudig, van de provider box moet de chip gedesoldeerd worden en met speciale hardware uitgelezen en geanalyseerd worden.

In Zwitserland is Unity Media al bezig met de uitrol van de opvolger van deze nagra kaarten die de beveiliging nog wat verder opschroeft.

Ga er maar vanuit dat de open irdeto techniek van het oude Ziggogebied binnen een aantal jaren uitgefaseerd zal zijn en de nagra codering van het oude upcgebied zal binnen enkele jaren vervangen worden door een nog beter beveiligde modernere versie waar dan ook alle klanten uit oude ziggogebied gebruik van moeten maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...