Ga naar inhoud


Wat beinvloed een goede ontvangst?


murcia5

Aanbevolen berichten

heb een basic set TV Vlaanderen voor de Vlaamse zenders.

10 dagen terug in Spanje ( zuid Alicante) en had heel veel moeite om Astra3 op 23.5 te vinden.

Dit is ondertussen gelukt, maar soms valt het signaal weg? Ik weet dat bij hevige regen niets doorkomt.

De laatste 3 dagen werkte het perfect. Kan bewolking een rol spelen? is dat kleine schoteltje goed onder alle omstandigheden?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

In Vlaanderen, waar het voor verkocht wordt wel, in Spanje zal je een grotere schotel nodig hebben voor de Astra 3 satelliet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja beste murcia5, om de Astra 23,5 te ontvangen is een schotel van 60cm echt te klein. Hoe groot die dan wel moet zijn hangt af waar je schotel staat. Je hebt het over Zuid Alicante maar je heet murcia dus ik neem aan dat het ergens in Murcia is. Gelieve wel de plaats aan te geven waar de schotel staat.
Een duo-lnb van TV Vlaanderen of CanalDigitaal is voor een grotere schotel daar zonder meer al ongeschikt.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn hond noemt Mars, maar woont wel degelijk hier op aarde.

Pilar de la horadada is de plaats, zoals ik al zij meestal goed, maar vandaag(6/6/2015) valt voortdurend weg, de weers omstandig heden lijken op die van gisteren.

level =76% Quality=71%

de schotel staat op mijn dak, we zitten hier op 180m boven de waterspiegel..

Als deze ongeschikt is voor een goede ontvangst, wat is dan wel goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn hond noemt Mars, maar woont wel degelijk hier op aarde.

Pilar de la horadada is de plaats, zoals ik al zij meestal goed, maar vandaag(6/6/2015) valt voortdurend weg, de weers omstandig heden lijken op die van gisteren.

level =76% Quality=71%

de schotel staat op mijn dak, we zitten hier op 180m boven de waterspiegel..

Als deze ongeschikt is voor een goede ontvangst, wat is dan wel goed?

Het heeft geen enkel belang of de schotel op je dak staat of dat je 180m boven zeespiegel zit, je moet vooral vrij zicht hebben op de satelliet. In jou geval heeft het hoogstwaarschijnlijk te maken met de reserve dat je nog hebt met een te kleine schotel. Het is heel logisch dat er verschil is in ontvangst tussen één-canvas en de andere Vlaamse zenders, die zitten op verschillende transponders. Bovendien zijn de ene horizontaal gepolariseerd en de andere verticaal. Kijk eens hoe je ontvangst is op de 11914H en op 12129V. Als ook daar verschil is , misschien ook eens LNB controleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste murcia5

Hoe warmer het weer, des te meer ontvangstproblemen je krijgt bij zwakke ontvangst met een te kleine schotel.
Ook maakt het verschil of de transponder horizontaal of verticaal gepolariseerd is en ook de foutcorrectie van de transponder bepaald of je een zender wel of niet (goed) kunt ontvangen.
Het hangt een beetje van je pakket af of je ook zenders met weinig foutcorrectie kunt ontvangen zoals NGC Wild HD en ook dat bepaald de grootte van de schotel.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste murcia5

 

Hoe warmer het weer, des te meer ontvangstproblemen je krijgt bij zwakke ontvangst met een te kleine schotel.

Ook maakt het verschil of de transponder horizontaal of verticaal gepolariseerd is en ook de foutcorrectie van de transponder bepaald of je een zender wel of niet (goed) kunt ontvangen.

Het hangt een beetje van je pakket af of je ook zenders met weinig foutcorrectie kunt ontvangen zoals NGC Wild HD en ook dat bepaald de grootte van de schotel.

 

 

Nee dat maakt geen verschil uit, tenzij de horizontale of vertikale transponder vanuit de satelliet een verschillende veldsterkte of andere footprint heeft.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat maakt geen verschil uit, tenzij de horizontale of vertikale transponder vanuit de satelliet een verschillende veldsterkte of andere footprint heeft.

Zoals vroeger reeds eens gezegd heb ik nog steeds een schotel tijdelijk achter een raam staan. het is een 78cm schotel en gericht op Astra 23.5. En Sprietje heeft gelijk hoor, als het echt warm is, zoals de laatste dagen, heb ik op de zwakste transponders licht kwaliteitsverlies en dit vooral op enkele horizontale gepolariseerde transponders, zoals 11836H en11875H, echter niet op de 11914H,12187H en 12109H.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal dan wel te maken hebben met het mogelijk polariserende effect van glas al dan niet met instralend zonlicht door dezelfde ruit.

Ook presteert een LNC bij lage temperaturen beter dan bij hoge.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, die duo-lnb van TV Vlaanderen daar kun je niets mee.
Als je een schotel neemt van 80cm breed en ongeveer 88cm hoog, dan kun je daar een duo-lnb op zetten voor een 80cm-schotel. Daarvan staan de koppen ongeveer 53mm uit elkaar h.o.h. maar in Spanje hebben ze schotels in allerlei f/D varianten van 0,5 tot 0,68 en dan kan ik geen garantie geven dat het goed zal passen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...