Ga naar inhoud

Installatie schotel voor ontvangst TVV in Paderne, Portugal (Algarve)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Deze zomer zou ik iemand gaan helpen met de installatie van een schotel in zijn buitenverblijf in Portugal voor ontvangst van TV Vlaanderen.  Gezien zowat alle Vlaamse posten tegenwoordig op de 23.5 satelliet vertoeven lijkt het me dan ook evident om de schotel daar op uit te richten.  Enig idee of Astra 3 daar goed te ontvangen is ?  Kan ik gewoon werken met een duo-lnb (19.2 - 23.5) en een Triax 78 of lijkt dat veel te klein voor ontvangst ?  Schotel ?  Losse lnb's ?  Hoe krijg je deze dan perfect afgesteld in de lnb-houders ?

Bedankt voor jullie support !

Geplaatst: (aangepast)

In de Algarve adviseer ik je toch minimaal een schotel van 100cm breed. Beter is nog een schotel van 120cm breed om ook probleemloos de zenders Eurosport HD en NGC Wild HD te kunnen ontvangen.
Wil je die schotel in de Algarve aanschaffen of wil je die uit België meenemen?
Let op dat het in de Algarve dikwijls hard waait en dat je een zeer stevige mast en schotel moet hebben anders staat de schotel constant heen er weer te schudden waardoor de ontvangst flink achteruit loopt.
Wie had laast ook al weer de Visiosat SMC 120 daar aan de Algarve geplaatst. Ik kan het draadje zo snel even niet vinden.

aangepast door Sprietje

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...