Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gisteren een hele middag bezig geweest om de flashexpander VTI 8.2.2 te installeren op de Uno. (vanwege ruimtegebrek updates)

Alle overbodige ballast al deleted.

Alles in orde leek het, usb stick geformatteerd in ext.2 (lege stick) gemount etc.(vele keren).

Flasexpander installed.

Uno vraagt iedere keer: flashexpander niet actief. Activeren?

Dan op ok gedrukt.

Vervolgens wordt het flashgeheugen gekopieerd, althans dat werd weergegeven in een popup.

Na een aantal minuten een paars scherm met veel info en na een aantal seconden : mislukt. Automatische opstart.

Na ...tig keren lukte het dan toch. (vreemd)

Mijn vraag is nu: hoe kan ik controleren of de flashexpander werkt???

Ook een swapfile op de stick aangemaakt, hoe kan ik dat controleren of deze werkt?

VTi info geeft wel aan dat er een swap op staat, maar staat op 0.

Nog een vraagje aub, wat kan ik het beste op de stick zetten v.w.b. EPG data etc.?

Vriendelijk dank bij voorbaat.

Geplaatst:

paars scherm

is een enigma crash die zou normaal te vinden moeten zijn op de hdd als zogenaamde crashlog met datum en uur / tijdstip

daar kan men misschien iets uit opmaken,

misschien is je AtilaHD pro nog niet ervoor ingestelt

ga naar VTI

ga naar Atile HD

expert instellen

en dan ook

klik geel  => AtileHD pro

kijk even de voorlaatste moet je ook aanvinken

laat ik wel zeggen ik weet niet of die flash extender nog in de vti 8.2.2 ge-support wordt

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Ok Tonski, dank je, zal straks eens even kijken.

Als de flash expander niet meer werkt, wilt dat dan zeggen dat ik geen updates meer kan uitvoeren.

Immers, de Uno zegt bij nieuwe updates dat er te weinig flash geheugen is en dat er grote schade kan ontstaan bij verder gaan.

Kan ik misschien e.e.a draadloos iets doen met filezilla of ubuntu om de Uno uptodate te houden?

• Moderator
Geplaatst:

ik heb ook een uno, en ik heb eigenlijk nog geen problemen gehad met updaten. Wel heb ik de hbbtv en wifi en usb drivers met vtizero eraf gehaald omdat die toch niet gebruikt worden en alle talen zijn ook verwijderd. Tot nog toe gaat dat goed.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Wiz,

Heb ook e.e.a verwijderd met zero.

Wat zijn de gevolgen als ik wifi en usb drivers verwijder?

Ik kan nu met Filezilla draadloos e.e.a doen. Is dit dan niet meer mogelijk of heeft dit er niets mee te maken?

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Als je de WiFi bestanden wist heb je geen draadloze verbinding meer. Wat wel kan is niet gebruikte drivers wissen..dus als WiFi driver werkt, kun je de niet gebruikte wissen..

• Moderator
Geplaatst:

poeh, ik heb eigenlijk geen idee hoe vtizero daar mee omgaat. Als je geen usb tuners gebruikt kan je de usb tuner drivers gewoon deinstalleren, dat scheelt weer wat ruimte.  Wat voor een wifi ding gebruik je nu met je Uno dan?

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Wiz,

Met Filezilla op mijn pc heb ik een wireless verbinding met de Uno waar een HDD aanhangt.

Is wel makkelijk om e.e.a. te organiseren op de schijf, opgenomen programma's etc. Waarschijnlijk wel ouderwets, wellicht zijn er andere methodes?

Overigens kan ik het crashlog op de hdd niet vinden. Weet iemand waar dit hoort te staan?

Geplaatst: (aangepast)

als je al op de VU+ UNO komt middels file nogwat zilla of via de webbrowser op uw PC dan staat de crashlog direct onder /hdd

maar in geval van rare usb sisks disc kun je ook kijken onder /media/usb

als je niet fatsoenlijk kunt updaten " online " dan doe je toch een flash met usb stick!

vooraf maak je enkele backups via de backupsuite

en na installatie van 8.2.2 plaats je die backups terug

als wifi sowieso een probleem is, dan leg je tijdelijk een LAN kabel naar je router

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst: (aangepast)

Geen crashlog te vinden Tonski.

Merci voor de tip.

Maakt het al of niet aanwezig zijn van een swapfile nog wat uit, indien de flashexpander niet werkt?

Jammer dat men de flashexpander eraf heeft gehaald, zou toch makkelijk zijn bij zo een klein flashgeheugen..

aangepast door Portuuno
Geplaatst:

nu ja, een voorstander van de trukendoos ben ik ook niet maar het heeft immers tot nog toe goed gewerkt

dus is enkel de vraag hoe dat weer te herstellen valt

ik zou direct om tijd te besparen een backup maken van de settings en dan verse Image flashen

nadien settings terug

en dan pas de flash expander uit de mouw toveren

er is overigens ook de pluginmover ipk van 22 juni 2014, die de meesten op DUO en SOLO gebruiken wegens het spaars geheugen.

maar dat is enkel opdat je weet er zijn meer mogelijkheden

dus gewoon opnieuw opzetten

en als het effe kan check ook wat er allemaal op de huidige usb stick staat

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...