Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Beste forum gebruikers.

Vriend van me is in de gelukkige positie dat die in Spanje gaat wonen ( allicante ) en neem een huis over van een engelsman met een schotel daar van 1,50.

Nu gaat het hem erom dat ie 23,5 kan kijken, en ik denk dat deze schotel nu op de 28,2 omdat het engelse zijn de huidige eigenaar.

en het liefst wil die 19,2 en 23,5 kijken, maar gaat dit ooit werken met zo een schotel ??

of beter een advies geven dat ie een andere maat moet meenemen en andere koppen.

Ik

post-33910-0-35740500-1433788701_thumb.jpg

aangepast door Satfreaked

Satfreaked.

Geplaatst:

Beste Satfreaked

Nee, op deze primefocus schotel kun je de Astra 23,5 en niet bijplaatsen. Wat je wel kunt doen is een kleine schotel van bijv. 60 of 70cm er bij plaatsen voor de Astra 19,2.
Deze lnb heeft twee aansluitingen. Als je dat voor de Astra 19,2 dan ook doet en je neemt twee 2/1-diseqc-switches, dan werkt alles zoals het hoort.

Geplaatst:

Thanks voor je antwoord sprietje.

Voor de duidelijkheid kan je wel met bv een 78 cm schotel ( triax ) en een dubbelle kop erop wel de 23,5 en 19,2 pakken.

Het is in Allicante

Satfreaked.

Geplaatst:

Het gaat wel maar is aan de krappe kant. Een Triax 78 is maar een 70cm schotel. Je kunt beter een schotel van 80cm breed en 90cm hoog nemen. Dan komen de signalen 56mm van elkaar te liggen en heb je ook gegarandeerde ontvangst van de moeilijke zenders zoals NGC Wild HD en Eurosport HD.
Plaats daarop een Inverto 4,3 graden monoblock, de IDLB-TWNM22-MNO43-8PP, zie: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=253&cat=36
Hier staan de koppen 55mm van elkaar, dus past perfect.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...