Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Wij hebben een tracvision M5 (45 cm) sat ontvanger (op een schip) waar wij in Denia (Spanje) Astra 1 kunnen ontvangen. nu dat alles naar astra 3 verhuist heb ik gezien dat je minstens een schotel van 60 cm nodig hebt. ik ben zinnens deze te laten veranderen. echter veel groter dan 60 cm is echter niet mogelijk.

Echter de fabrikant beweert zelf dat je met 100 cm niet tot half Spanje (Denia) komt Zie onder

Heeft iemand hier ervaring mee alvorens ik duizenden euro's moet uitgeven.

Europe/Middle East Coverage: Astra 3B - 23 SE

Europe%20Thor%202%200911.jpg?w=550&h=550

Marine Products

Key Antenna Size Products EIRP key_orange.gif?w=15&h=15&as=1 1 m (41.5")  TracVision HD11 42 dBW key_green.gif?h=15&w=15&as=1 81 cm (32")  TracVision TV8
and all other 81 cm (32") KVH antennas 43-44 dBW key_purple.gif?h=15&w=15&as=1 60 cm (24")  TracVision TV6
and all other 60 cm (24") KVH antennas, excluding the TracVision HD7 46-47 dBW key_red.gif?h=15&w=15&as=1 45 cm (18")  TracVision TV5
and all other 45 cm (18") KVH antennas 48-49 dBW key_yellow.gif?h=15&w=15&as=1 37 cm (14.5") TracVision TV3
and all other 37 cm (14.5") KVH antennas 50 dBW

Geplaatst: (aangepast)

Beste xinix3

Welkom op dit forum.

Nou die footprint heeft weinig met de footprint van de Astra 3B te maken. Deze geeft aan dat je met een 37cm schotel tot in het noorden van Skandinavië de Astra 23,5 kan ontvangen. Zelfs met een schotel van 2 meter kun je in het noorden van Skandinavië de Astra 23,5 niet ontvangen, zie de officiele footprint van SES Astra: https://sat.ses.com/webservice/images/7408887

Maar er staat toch in de footprint die je stuurt dat het de Thor is?

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Hoe die Thor erbij komt weet ik niet. Dit is op de officiële site van tracvision hun footprint van Astra 3B.

Ik bevind mij altijd ter hoogte van denia & Ibiza net op de rand waar de officiële footprint van SES Astra 60 cm aanbeveelt. Dus ik veronderstel dat dit voldoende moet zijn om ontvangst te genereren.

Omdat dit een volledig automatisch systeem is (een schip beweegt altijd) heb ik niet de problematiek van het afstellen waar andere leden mee geconfronteerd worden. Ik moet enkel maar garantie krijgen dat het werkt. Dit moet ik krijgen van een "Spaanse monteur". Ik krijg al schrik

Geplaatst:

Als je op de kaart klikt die je geplaatst hebt, staat er toch dit: Europe 20Thor 202 200911.jpg. Dus de footprint van de Thor en niet van de Astra 3B.

Nu geeft SES wel aan dat je in Denia & Ibiza maar een 60cm-schotel nodig hebt maar dat is nu juist het verwarrende aan die footprints. Er staat helemaal niet bij voor welke transponderspecificaties en het maakt een hemelsbreed verschil uit of je een zender wilt ontvangen met DVB-S, QPSK, 27.500, fec 3/4 met de zender RTL Télé Lëtzebuerg of DVB-S2, 8PSK, 27.500, fec 5/6 met de zender NGC Wild HD.

Ik ben toch bang dat je die laatste zender daar niet kunt ontvangen met een 60cm-schotel.

post-60869-0-17960800-1433918782_thumb.png

• 2 weken later...
Geplaatst:

Mijn ervaring is dat je met een KVH M5 alleen de sterkere transponders kan ontvangen in Nederland tijdens varen, in Spanje zal het alleen maar moeilijker gaan.

Belangrijk is dat je de juiste tracking frequentie's erin zet en ook de skew goed met de hand afstelt.

Groeten,

Adri

Geplaatst:

Hallo Xinix3,

Ben vorig jaar met onze boot tot aan de Middellandse zee geweest in La Grau du Roy en heb de KVH M5 geconfigureerd voor het volgen van Astra 1 en Astra 3. Werkt perfect. Zijn nu onderweg naar Bordeaux. Ik zou het eerst uitproberen door de M5 te configureren met de instellingen voor Astra 3. Werkt het OK, werkt het niet dan heb je Pech.

Groetjes Andries

Geplaatst:

Beste Abraham

Heeft hij dan geen problemen met de regionale TV-zenders die op dezelfde transponder zitten zoals TV Noord en TV Oost?

Sprietje, helemaal gelijk, punt gescoord. Het geldt voor alles op deze transponder volgens KVH.

Geplaatst:

Dan denk ik dat de besturingsunit niet met een SymbolRate van 29900 om kan gaan want de transponderspecificaties zijn:
Astra 23,5, 11914H, DVB-S2, 8PSK, SR 29900, fec 2/3

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen