Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi,

Ik heb op mijn laptop zonealarm free geinstalleerd, en sinds die is geïinstalleerd, geeft teamviewer nu aan mijn contacten een opmerking dat er geen aktieve firewall is, terwijl dat wel zo is.

Kan dat zijn, dat teamviewer zonealarm niet kent als firewall, of is er meer aan de hand?

Het gaat over windows 7, maar die geeft daarover geen foutmelding.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Ik ken Zonealarm van een jaar of 12 geleden. Was toen een middenmoter qua efficientie.. Op een gegeven moment werd de kwaliteit minder en de hackers 'slimmer'. Zonealarm is toen van het toneel verdwenen.. Misschien ook omdat dezelfde functionaliteit werd ingebouwd bij de meeste providers en zelfs ook in de firmware van de modems.. Ook is er na 2000 een omslag gekomen in de tactiek van hackers. Er werd niet meer 'geport-scanned', maar de nadruk kwam te liggen bij malware en virussen. Zo hoefden ze niet aktief te zoeken. De geïnfecteerde klant meldde zichzelf wel aan bij de server van de hacker..

Ik heb het vertrouwen al heel lang geleden verloren in de kwaliteit van al die programma's. OS-en bevatten zoveel lekken dat het nieuw kopen van Anti-Virus en Malware programma's totaal nutteloos is gebleken.. Als je als voorzichtige gebruiker toch geinfecteerd wordt is het een nieuw virus wat je scanner nét even niet kent..

Ik gebruik voor internet een tablet en sla geen enkele belangrijke informatie op op die tablet. Zou hij besmet raken, dan gaat hij gewoon in de herstelstand.. Niets verloren. Internetten doe ik verder op geen enkele PC. Mocht ik iets willen hebben, dan slinger ik het in Dropbox. Kijk dan na 5 dagen op het werk of er een besmetting in zit. Komt hij daar door de test, zet ik het pas op de PC..

• Moderator
Geplaatst:

wel vertrouwen in de scanner van de zaak dan? Volgens mij kijkt teamviewer of je windows firewall actief is, en niet of je zonealarm of zo iets hebt draaien.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Gast Mimisiku
Geplaatst:

De zaak heeft een flink aantal PC's en werkt met proxies. De PC's worden remote gemonitored....

Geplaatst:

Ik ken Zonealarm van een jaar of 12 geleden. Was toen een middenmoter qua efficientie.. Op een gegeven moment werd de kwaliteit minder en de hackers 'slimmer'. Zonealarm is toen van het toneel verdwenen.. Misschien ook omdat dezelfde functionaliteit werd ingebouwd bij de meeste providers en zelfs ook in de firmware van de modems.. Ook is er na 2000 een omslag gekomen in de tactiek van hackers. Er werd niet meer 'geport-scanned', maar de nadruk kwam te liggen bij malware en virussen. Zo hoefden ze niet aktief te zoeken. De geïnfecteerde klant meldde zichzelf wel aan bij de server van de hacker..

Ik heb het vertrouwen al heel lang geleden verloren in de kwaliteit van al die programma's. OS-en bevatten zoveel lekken dat het nieuw kopen van Anti-Virus en Malware programma's totaal nutteloos is gebleken.. Als je als voorzichtige gebruiker toch geinfecteerd wordt is het een nieuw virus wat je scanner nét even niet kent..

Ik gebruik voor internet een tablet en sla geen enkele belangrijke informatie op op die tablet. Zou hij besmet raken, dan gaat hij gewoon in de herstelstand.. Niets verloren. Internetten doe ik verder op geen enkele PC. Mocht ik iets willen hebben, dan slinger ik het in Dropbox. Kijk dan na 5 dagen op het werk of er een besmetting in zit. Komt hij daar door de test, zet ik het pas op de PC..

Een up to date OS houdt 95% tegen van aanvallen en een goede virusscanner kan daar nog 2% aan toevoegen. Een beetje verstand gebruiken zorgt voor 2.999%.  100% veiligheid is een utopie en de scanners op de zaak hoeven niet beter te zijn dan een goede lokale scanner.

Een proxy is geen veiligheid op zich en wordt meestal gebruikt of te voorkomen dat je op niet werk gerelateerde sites komt

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Precies.. En daarom thuis geen PC meer aan het internet! Ga geen Virusscanner meer kopen en ook geen Anti-Malware software. Vertraagt je PC alleen maar en het blijkt dus geen afdoende beveiliging meer.. Ga daar dus geen geld meer aan uitgeven (wat ik jaren lang heb gedaan). Nu zet ik het op de zaak op de PC. Mocht daar een virus in zitten dan is daar met een week wel een update voor geweest. Scan hem na een week en als er dan niets mee aan de hand blijkt durf ik het mee naar huis te nemen... Tot nu geen enge dingen meegemaakt.. Heb overigens wel een tripple redundant backup in de vorm van 2 NAS-sen en een losse backup HDD in zo'n kassie...

Geplaatst:

Sorry hoor, maar ik krijg hier wel een aluminium hoedje geval van maar goed het is een keuze.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Mimisiku Is een hutje op de hei een optie?

ZoneAlarm Free Antivirus+Firewall werkt gewoon prima, het enige nadeel eraan is dat het nogal wat geheugen vreet, Dus niet aan te raden op PCs met wat minder geheugen.

En virussen krijgen daar moet je tegenwoordig moeite voor doen, iets downloaden wat niet door de beugel kan, of iets illegaals. Het komt niet zomaar op je PC. En ik ben het hier ook 100% eens met winwiz wat betrefd het systeem up to date houden want daar win je het meeste mee.

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Misschien hebben jullie voor een deel gelijk. Dat hele PC gebeuren vond ik vroeger machtig interessant. Nu kan het me eigenlijk niet echt meer boeien. Gebruik eigenlijk alleen nog de tablet. De PC's boven staan al jaren stof te vangen. En dat hutje op de hei ga ik binnenkort weer even bezoeken. Zonder tablet en zonder internet... Heerlijk de bossen in...

Geplaatst:

Ik heb ooit nog betaald voor antivirus, met alles er op en er aan.

Ondanks dat de meesten zeggen dat gratis antivirussen niet goed werken, en dan ook nog dat AVG slecht is, doe ik het toch.

Ik gebruik dus free zonealarm (halve week) free AVG (jaren) en malware bytes. Mijn pc's draaien meestal 2 jaren aan een stuk zonder hoge problemen. om de anderhalve maand haal ik dan adwcleaner en jrt erdoor.

Terwijl ik daarvoor niks betaal, moet ik zeer weinig een herinstallatie doen, terwijl bepaalden 10-tallen euro's betalen voor een geavanceerde antivirus met alle toeters en bellen, maar elke 3 maand weer met hun pc, aan de toonbank van de pc boer staat.

Zoals al veel gezegd, de fouten gebeuren veel tussen het toetsenbord en de mens.

Je weet maar al te goed, dat softonic vergif is, en dat als je zoekt, om iets langer gratis te gebruiken, je steevast van alles en nog wat binnenhaalt.

Beetje top offic, maar ik bericht dit na enkele post hier.

En ja ook android systemen (tablet en smartphone's) zijn niet meer veilig voor criminelen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...