musz Geplaatst: 10 juni 2015 Geplaatst: 10 juni 2015 Hallo Allemaal, Mijn inverto black ultra quad is defect. Het product valt nog onder de garantie. Ik heb de lnb op een grote Duitse webshop gekocht. Deze webshop heeft onlangs zijn deuren gesloten. Via contact support op de inverto website heb ik mijn probleem aangekaart en om support gevraagd. Je krijgt dan netjes een bevestiging van de aanvraag. We would like to confirm that we have received your request for support and one of our support people will update you on its status in the coming 72 hours.If you have any concerns regarding this support request or other ones, please advise us by sending a message to: websupport@inverto.tv Het is nu een week geleden en heb nog niks vernomen van Inverto. Ik heb ze eergisteren nogmaals een e-mail gestuurd hierover. Helaas geen reactie. Is er iemand die ervaring heeft met de support van Inverto? Of zal er een flinke vertraging zijn bij het support team van Inverto? Groetjes, Musz
Gast Mimisiku Geplaatst: 11 juni 2015 Geplaatst: 11 juni 2015 Bij mij ging na een paar maanden ook een Inverto quad defect (hoge band uitgang 1 defect 12.722 bleek niet meer te ontvangen). Opgelost via mijn leverancier. Hij heeft hem na 2 maanden vervangen gekregen van Inverto. Duurt dus wel even....
musz Geplaatst: 11 juni 2015 Auteur Geplaatst: 11 juni 2015 @ Mimisiku, dat is inderdaad lang zeg. Het is denk ik gewoon een kwestie van testen en vervangen indien kapot. Soms kan het inderdaad lang duren. Ook fijn dat het via je leverancier/winkel kan. Ik kan nu alleen terrecht bij Inverto zelf. En die reageren niet eens..... Bij mij doen alle 4 de uitgangen niet. Ik krijg 0 % signaal. Dit gebeurde plotseling anderhalve week geleden.
Sprietje Geplaatst: 11 juni 2015 Geplaatst: 11 juni 2015 Staat er wel 13 of 18 volt voeding op de coaxkabel?
musz Geplaatst: 12 juni 2015 Auteur Geplaatst: 12 juni 2015 Thx, voor het meedenken. Ik ga het morgen nog eens allemaal doormeten.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 12 juni 2015 Geplaatst: 12 juni 2015 Jongens...waar lullen we over? Wat kost zo´n ding? 15-20 €uro..? Haal een nieuwe en flikker het oude ding gewoon weg. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Tonskidutch Geplaatst: 12 juni 2015 Geplaatst: 12 juni 2015 6 jaar garantie staat op de verpakking en op de kassabon ik zou de verspilling niet willen aanmoedigen, maar een RMA procedure is enkel een brief en het apparaat versturen, het zou kunnen zijn dat het versturen duurder is dan een nieuwe kopen gewoon doen Dark & Long , Drift 2 Dark Train Underworld
Johan45 Geplaatst: 12 juni 2015 Geplaatst: 12 juni 2015 Even een kosten bate analyse op loslaten. Dat gedaan zijnde besluit je of het de moeite waard is om op de ingeslagen weg door te gaan. Vult u rustig aan !!!
musz Geplaatst: 12 juni 2015 Auteur Geplaatst: 12 juni 2015 (aangepast) Jongens...waar lullen we over? Wat kost zo´n ding? 15-20 €uro..? Haal een nieuwe en flikker het oude ding gewoon weg. Het gaat mij niet om de prijs drs. Ijzerbout, maar het principe vind ik wel belangrijk. Ik vind wel dat ik recht heb op wat dienstverlening en informatieverstrekking over het product. Het is vervelend dat ik niet terecht kan bij mijn webshop met mijn kapotte lnb. De lnb's kosten tussen de 20 en 25 euro. Staat er wel 13 of 18 volt voeding op de coaxkabel? Ja. Kabels getest. Ook heb ik een nieuwe kabel gestript en aangesloten op de lnb en aan de receiver. Geen signaal op alle vier de uitgangen van de lnb. Daarna een andere quad lnb gepakt en getest onder dezelfde omstandigheden. En hier uiteraard wel signaal. Ik heb vier inverto quads op de multifeed zitten. Dus genoeg lnb's om te testen. Ik heb de lnb die niet werkt onder de loep genomen, en niks viel mij op. Alleen wat verkleuring aan het plastic zwarte kapje die je omlaag trekt om de kabelaansluitingen te beschermen. Aan de f-connector ingangen zag ik ook niks vreemds. Het zag er nog nieuw uit door de vulkaniserende tape die ik om de connectoren had aangebracht. 6 jaar garantie staat op de verpakking en op de kassabon ik zou de verspilling niet willen aanmoedigen, maar een RMA procedure is enkel een brief en het apparaat versturen, het zou kunnen zijn dat het versturen duurder is dan een nieuwe kopen gewoon doen Dat is een lange garantietermijn. Ik wil graag een RMA procedure, maar als de heren bij inverto niet reageren op een support aanvraag, dan wordt het wel erg stil. Misschien moet ik wel een maand wachten voordat ze terug mailen. Even een kosten bate analyse op loslaten. Dat gedaan zijnde besluit je of het de moeite waard is om op de ingeslagen weg door te gaan. Ik kan de inverto black ultra quad op dit moment in Duitsland kopen voor 21,18 euro exclusief verzendkosten. En in Nederland 22,50 euro exclusief verzendkosten. 12 juni 2015 aangepast door musz
Drs. IJzerbout Geplaatst: 12 juni 2015 Geplaatst: 12 juni 2015 Ik vind het sowieso onserieus om 6 jaar garantie te geven op een product dat in weer, wind en zon buiten moet overleven waarbij een foutvrije montage nooit door de leverancier overzien kan worden en eventueel de oorzaak kan zijn van het haperen. (zoals b.v. vocht in de connectoren) Als ik zoiets onserieus op de verpakking zie staan is het voor mij een teken dat ik hoe dan ook sceptisch moet worden. Ik zie me al terug komen na 5 jaar een 11 maanden met een defecte LNC en om garantie verlang. Zolang bewaar ik niet eens mijn bonnetjes en verpakking. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Tonskidutch Geplaatst: 12 juni 2015 Geplaatst: 12 juni 2015 tja het gaat soms toch raar, met dit soort kwesties. koop je bij mister Ullo heb je alle services en de volle afhandeling van een mogelijke RMA koop je bij mister lUllo heb je eigenlijk enkel het product ontvangen en kan RMA vergeten waarom zwijgt de importeur of fabrikant van de producten als een graf? dat weten de echte handelaren best wel... die betalen bij inkoop niet voor de hele Tour hee uh IJzerbout, zag je ertussen funken die doen het echt al meer dan 6 jaar hier bij mij op 12 hoog Dark & Long , Drift 2 Dark Train Underworld
Moderator ceesv Geplaatst: 12 juni 2015 Moderator Geplaatst: 12 juni 2015 Het is vervelend dat ik niet terecht kan bij mijn webshop met mijn kapotte lnb. Voor garantie moet je bij je handelaar zijn, daar heb je een overeenkomst mee gesloten. De fabrikant kan,mag, maar moet geen garantie verlenen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Jan Ambers Geplaatst: 12 juni 2015 Geplaatst: 12 juni 2015 Ik vind als garantie gebruikt wordt als verkoopsmiddel, dat je daar de fabrikant mag op aanspreken! Die handelaar heeft die verpakkingen toch niet zelf gedrukt?
Drs. IJzerbout Geplaatst: 12 juni 2015 Geplaatst: 12 juni 2015 Mijn Invacom´s quattro LNC´s met C120 flange doen het al meer dan 10 jaar maar die kosten ook wel wat meer. Nu staan ze hier in extreme hitte in de woestijn en doen het nog steeds perfect. Toch zou ik een garantie-tijd van 2-3 jaar meer dan redelijk vinden op zulke producten. Voor een fabrikant betekend het in feite omruilen indien defect want wat wil je er nog aan repareren? Ik wil het niet goedpraten dat Inverto er niet op reageerd en zouden de RMA aanvrager de "benefit of the doubt" kunnen geven en gewoon een andere opsturen. Dan laat je je niet kennen. Reden temeer deze fabrikant niet serieus te nemen maar ook om naar de "Verhältnissmäßigkeit" van de kwestie te kijken. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Tonskidutch Geplaatst: 12 juni 2015 Geplaatst: 12 juni 2015 (aangepast) Ja maar zo is het ook Jan Ambers indien je "kocht met EU of wereldwijde" garantie. Zo heb ik een heel duur apparaat kunnen laten repareren ondanks dat de winkel zelf pleite was... ook in het bouwwezen is dat voor vele componenten zo geregeld, al gaat de firma over de kop je hebt als firma en klant meebetaald aan de certificering en dus verzekering indien iets mankeert aan het bouw component ergo KOMO-CE en nu ISO certifikaten. dat is enkel een voorbeeld hoe de grote bekende firma's met RMA en hun product garanties omgaan dat je dan daarnaast ook weer een paar slimmerikken in de EU op basis van de lobby hebt, die bedingen enkel 2 jaar garanderen is voldoende, tja dan weet je wel wiens time-share bungalow goed onderhouden wordt. 12 juni 2015 aangepast door Tonskidutch Dark & Long , Drift 2 Dark Train Underworld
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen