Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste Sat4All forumleden, ben ten einde raad. Ontvang vrijwel geen zenders op de Astra 3B 23.5E. Signaalzoeker openpli 4.0 geeft wel signaal aan op tuner A en B: SNR 71% (11,5 dB), AGC 85%.

Visiosat met 3 Alps LNB's met 2 diseqcsswitches, 2 kabels naar mijn nieuwe Vu+ Duo2, 2 tuners, Openpli 4.0 -tig keer geflashed, alle andere images geflashed, diseqc checker, CD kaart geheractiveerd: allemaal zonder resultaat.

Bij Openpli setup de setting diseqc a/b/c/d, bij 23.5E geeft hij zowel bij tuner A en B tuning even kort FAILED, vervolgens stemt hij eerst de 19.2 af, dan de 28.2 en als laatste de 23.5E, waarvan het signaal dus wel binnenkomt en zichtbaar is op de signaalzoeker. Andere volgorde sats geeft ook geen HD beeld op 23.5E.

Programmadata komt dus gewoon binnen, geeft ook aan op bijv. SBS6 HD dat er signaal is, voortgangsbalk, tijd en vervolgprogramma, signaalsterkte enz, alles is te zien, alleen geen beeld en geluid.

BBC en Duitse HD zenders prima ontvangst, wel TVOost, BVN en CD info & nieuws op SD 23.5E, geen NPO, RTL4/5/6/7/8, SBS, Canvas, Ketnet, NG, Discovery, Mezzo, Brava enz. op SD en HD.

Vanacht tot 03:00 uur bezig geweest, gisteren alle denkbare binnen- en buitenlandse fora doorgelezen, de magische truc niet gevonden.

Flinke teleurstelling na de Rebox9000HD, die wel gewoon alle 23.5E HD en SD zenders ontvangt op dezelfde set.

Geplaatst:

met OpenPli 4.0 tigmaal flashen wordt dat natuurlijk ook niet beter

er zijn driver updates geweest (zeer recent) en die bepalen ten dele of je dan ook signaal hebt

er zijn natuurlijk de Softcam afhankelijkheden (die moet erop staan en juist zijn geconfigureerd wil je beeld krijgen)

er is ook de tunerconfiguratie, maar daar zul je wel Qua volgorde en diseqc met de rebox voorkennis uitgekomen zijn

en

er is iets als een settingslijst gebruiken van derden of zelf een aanmaken opdat je elke NL zender ziet

wel TVOost, BVN en CD info & nieuws op SD 23.5E

er moet een simpel foutje in je opstelling algemeen zijn geslopen

kun je een screenshot maken van de Tunerconfiguratie (je weet wel via het webinterface en hier als bestand toevoegen met de volledige editor)

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

er zijn natuurlijk de Softcam afhankelijkheden (die moet erop staan en juist zijn geconfigureerd wil je beeld krijgen)

Softcam (cccam/oscam) staat er bij mij niet op, ik dacht dat je die toch alleen nodig had voor cardsharing, of zeg ik nu iets heeeeel erg doms?

Geplaatst: (aangepast)

yep

als de kaart op de juiste wijze in de cardreader gestoken is, doet de VU+ DUO2 helemaal niks ermee

mits je een softcam installeert

het rare is althans (voor mij) dat Openpli die CCcam er al standaar in heeft...

staat die ook AAN

heb je de kaart juist om

maar TV-Oost krijg je enkel met kaart

dus heb je een zenderlijst die niet klopt

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

yep

als de kaart op de juiste wijze in de cardreader gestoken is, doet de VU+ DUO2 helemaal niks ermee

mits je een softcam installeert

het rare is althans (voor mij) dat Openpli die CCcam er al standaar in heeft...

staat die ook AAN

heb je de kaart juist om

maar TV-Oost krijg je enkel met kaart

dus heb je een zenderlijst die niet klopt

Ik heb gisteren geprobeerd om een softcam te downloaden via het vu+ applicatiemenu, maar dat is niet gelukt want die stond er niet tussen. Ook bij softcam instellingen staat geen vermelding. Ik zag op deze site een bestandje voorbijkomen, als ik het goed begrijp moet ik cccam 2.3.0 hebben.

Geplaatst: (aangepast)

ja,

softwarebeheer heet dat geloof ik in Openpli via PPanel

eigenlijk is elke plugin die op jouw Image draait in de feed van dat image

dus je moet die plugin (in dit geval een softcam) downloaden en ook configureren en opstarten

als er geen cccam werkende is (zei dat al; heb je niets aan de Kaart in de Kaartlezer)

gegarandeerd vindt je dat met een weinig zoeken in je menu's

ik gebruik een ander image en kan je dus niet een stappenplannetje geven

daar komt zeker een Openpli gebruiker achteraan die dat wel weet

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

ja,

softwarebeheer heet dat geloof ik in Openpli via PPanel

eigenlijk is elke plugin die op jouw Image draait in de feed van dat image

dus je moet die plugin (in dit geval een softcam) downloaden en ook configureren en opstarten

als er geen cccam werkende is (zei dat al; heb je niets aan de Kaart in de Kaartlezer)

gegarandeerd vindt je dat met een weinig zoeken in je menu's

ik gebruik een ander image en kan je dus niet een stappenplannetje geven

daar komt zeker een Openpli gebruiker achteraan die dat wel weet

Het vreemde is dat ik de softcams niet vind in de beschikbare plugins van softwarebeheer/applicaties: kan ik dit ook flashen?

Geplaatst:

Het vreemde is dat ik de softcams niet vind in de beschikbare plugins van softwarebeheer/applicaties: kan ik dit ook flashen?

Redelijk omslachtig allemaal, maar ik heb het gevonden - je moet in het applicatiemenu nog een keer op de groene knop drukken... - en oscam geinstalleerd: meteen beeld!!!

En wat voor beeld: ik vond het al jammer om de duo2 te moeten retourneren, hij geeft echt een heel mooi plaatje!

Aan alle forumleden hier - en Tonskidutch in het speciaal - heel erg bedankt voor het meehelpen en -denken, ik zie hoeveel tijd jullie besteden om sukkels zoals ik iedere keer een beetje op weg te helpen. Weet dan dat al jullie inspanningen heel erg gewaardeerd wordt.

Geplaatst:

Aan alle forumleden hier - en Tonskidutch in het speciaal - heel erg bedankt voor het meehelpen en -denken, ik zie hoeveel tijd jullie besteden om sukkels zoals ik iedere keer een beetje op weg te helpen. Weet dan dat al jullie inspanningen heel erg gewaardeerd wordt.

Nee, niet sukkels maar beginnelingen. Veel plezier met jouw nieuwe hobby.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

Na een tijdje spelen met de Vu+ kan ik toch al wel concluderen dat we het hier over een heel mooi apparaat hebben.

De ontvangst is vele malen beter dan van mijn Rebox9000HD, het beeld is strakker en kleurrijker, hoewel ik toch op fora commentaren las over 'goedkope tuners' in de Vu+: onzin dus.

Van alle images heb ik het meest met Openpli, maar dat is een puur persoonlijke smaak en voorkeur. Sommige dingen zijn m.i. wat onlogisch opgezet in menu's en lay-out, maar daar ligt ook meteen de uitdaging. Heb ook voor de Vu+ gekozen vanwege de grote ontwikkelingscommunity.

Na inbouw van de harddisk was het mounten wat lastig, heb alle foutmeldingen weten te omzeilen door de zaak maar te formatteren. Opnemen gaat snel en zonder problemen, dat is wel een verademing vergeleken met de Rebox en zijn tuneromschakelproblemen. Overigens heb ik toch veel plezier gehad van de Rebox, ook mede dankzij de vele tips en trucs op dit forum.

Ook het inladen van kant en klare zenderlijsten met webcam feeds is geweldig. Nu nog eens even kijken of tv kijken op de iPad gaat lukken. Voor evt. verdere vragen/problemen zal ik een nieuw onderwerp aanmaken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...