wrc1 Geplaatst: 12 juni 2015 Geplaatst: 12 juni 2015 (aangepast) Ik wil voor op vakantie tv vlaanderen hebben. Heb me een 2e hands setje gekocht met statief en bij tvv een abo genomen. Ik wil het setje eens testen om niet voor onaangename verassingen te komen op vakantie maar het lukt me echt niet om alles in te stellen. Ben een leek op dit gebied. Misschien eerst eens vertellen wat ik heb : - schotel (60cm) met tvv letters erop (denk triax schotel want er staat een gradenboog op achteraan) - een duo lnb zo 'n model : zie link http://satvision.nl/37-large_default/canaaldigitaal-duo-lnb.jpg - een ontvanger van sab (sab ultimate hd super plus : http://www.sabsatellite.nl/nl/sab-ultimate/1/sab-ultimate-hd-s-plus-s700(eigenschappen van decoder staan ook op deze site als ik mijn schotel uitricht naar de plaats waar astra 3 zit krijg ik geen ontvangst. dus hier doe ik waarschijnlijk al iets verkeerd. Heb dat zwarte plastiek ringetje rond 23.5 gestoken zoals in de handleiding. als ik op de knop "fastscan" klik dan krijg ik alle kanalen van TVV maar geen beeld. Signaal zit op 65 % en quality op 10 %. Op welke uitgang van mijn lnb duo mag ik mijn kabel inschroeven ? Ik lees hier op het forum instelling van DiSEqC maar ik weet echt niet wat dit is en kan er mij iemand helpen hoe ik dit kan instellen ? alvast bedankt ! 12 juni 2015 aangepast door Johan45 Onderwerp aangepast
mebo870 Geplaatst: 12 juni 2015 Geplaatst: 12 juni 2015 (aangepast) In een duo lnb zitten 2 lnb’s in een behuizing, tussen die lnb’s kan worden geschakeld mits een diseqc, dat is een elektronische schakelaar, die zit eveneens ingebouwd in de duo lnb. Men moet dat gaan instellen op de ontvanger, welke lnb er dient aangesproken te worden.(geschakeld) Astra 19.2 is A (poort 1) Astra 23.5 is B ( poort 2) Misschien interessant om vermelden, als er niks wordt ingegeven in de ontvanger, dan wordt de lnb voor Astra 19.2 aangesproken. Wat betreft uitgangen van de duo lnb, dat maakt niet uit welke je daar kiest, bij u kunnen er 2 ontvangers op. 12 juni 2015 aangepast door mebo870 The key to happiness. Stay away from idiots
Sprietje Geplaatst: 12 juni 2015 Geplaatst: 12 juni 2015 Beste wrc1Welkom op dit forum.Het feit dat je bij het binnenhalen van de fastscanlijst wel alle zenders in de lijst krijgt maar ze niet ontvangt, duidt er op dat je wel ontvangst hebt op de Astra 19,2 maar waarschijnlijk niet op de Astra 23,5.Je moet de ontvanger dus eerst op diseqc 1.0 in stellen en dan Astra 19,2 op A en Astra 23,5 op B.Zorg er voor dat de duo-lnb ongeveer 11 graden schuin staat, dus de vrijhangende kop van de Astra 19,2 hoger.Ik mag aannemen dat je de zender BVN op de Astra 19,2 ontvangt.Kijk eens even of je de regionale zenders van Nederland ontvangt zoals TV Gelderland.
Marc-Sim Geplaatst: 12 juni 2015 Geplaatst: 12 juni 2015 Die 2de hands SAB ontvanger zal hoogst waarschijnlijk nog een hele boel OUDE transponder-gegevens bevatten - Ik meld dit uit ervaring - Werk aan de winkel.... 1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....
wrc1 Geplaatst: 13 juni 2015 Auteur Geplaatst: 13 juni 2015 Iedereen bedankt voor jullie reacties. Ga deze week mijn 'camping' setje nog eens uithalen en jullie tips bij de hand nemen. Ik laat jullie nog weten of het gewerkt heeft !! Thx !
wrc1 Geplaatst: 16 juni 2015 Auteur Geplaatst: 16 juni 2015 probleem opgelost. Heb een M7 SAT801 ontvanger gekocht en had direct beeld. Gaat aan de sab ontvanger gelegen hebben dat het niet lukte
a33 Geplaatst: 16 juni 2015 Geplaatst: 16 juni 2015 (aangepast) Gaat aan de sab ontvanger gelegen hebben dat het niet lukte Ligt het aan de SAB ontvanger dat het JOU niet lukte hem aan de praat te krijgen? Of hoe moeten we deze zin begrijpen? Hij maakt me in ieder geval aan het glimlachen.... groet, A33 16 juni 2015 aangepast door a33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen