Ga naar inhoud


Duitse tv met CD instellen.


Knoet

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

wij wonen en werken in zuid Duitsland en hebben een nieuwe Samsung UE55JU6480UXZG televisie gekocht. Daarbij dacht ik ... CI + CD-kaartje erin, installatie doorlopen, zenders scannen en klaar is kees.

 

Verkeerd gedacht dus.

 

Na meerdere dagen veel zoeken en lezen heb ik inmiddels via deze workaround de smarthub op NL kunnen instellen. Voor mijn overige plannen twijfel ik nog een beetje. Mijn idee is nu om de NL-versie van de firmware erop te zetten, hopelijk kan ik dan als land NL of BeNeLux kiezen en misschien dat er dan een smartscan komt. Zo niet, dan is plan B een zenderlijst via usb te laden.

 

Mijn vragen:

- heeft het zin om de via samsung.nl gedownloade firmware erop te zetten?

- zou er dan een smartscan zichtbaar kunnen worden?

- is het mogelijk om de zenderlijst via usb in te laden?

- waar zou ik de zenderlijst kunnen vinden om via usb te laden 

 

Alvast dank voor de expertise

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zou zeggen probeer het.

En het lijkt me logisch dat het dan zal werken, aangezien dit ook zo is bij sommige satelliet ontvangers.

Want de CD fastscan is een instelling die in de firmware zit van samsung en die zal ongetwijfeld in de NL firmware versie zitten

aangepast door sjappie666
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Johan45,

ja de taal is wel instelbaar op NL, maar de landenkeuze tijdens de standaard tv installatie geeft alleen Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland, en daarmee ook niet de mogelijkheid om voor fastscan (CD TVV Telesat) te kiezen.

 

sjappie66:

Ik probeer de firmware update uit te voeren, maar de tv stopt bij de stap "Nu bijwerken". Hij reageert niet op de bevestiging. Ben al aan het zoeken wat dat kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, Knoet.

 

Ik heb een link gevonden met ongeveer hetzelfde probleem, maar de televisie werd aangekocht in Spanje.

 

https://www.sat4all.com/forums/topic/327373-samsung-ue40es5700-fastscan/

 

Alvast succes !

 

Satfeeds-DX

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Firmware update functioneert niet, vermoedelijk omdat op de tv versie 1210 geïnstalleerd is en de versie van de samsung.nl website 1207 is. Hij zou dus eigenlijk moeten downgraden.

 

Inmiddels ook al via de toetsencombinatie INFO > MENU > MUTE > POWER in het menu gezocht naar de landen (bedankt voor de link Satfeeds-DX), maar hier staan PANEURO, PANNORDIG, ASIA_DTV etc. als regios, dus geen keuze voor DE, NL of Benelux.

In datzelfde menu een factory reset gedaan, had de hoop dat daardoor de firmware misschien terug gezet werd, maar helaas, versie 1210 staat er nog op.

 

Ik vraag me nu af hoe de tv weet welke land(en) hij moet laten zien tijdens de installatie.

- is dit door de geïnstalleerde firmware of

- op basis van ip-adres

 

Weet iemand dit?

Nog ideeën die ik zou kunnen proberen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Tonskidutch,

 

dat paneuro heeft dus alleen met de taalinstellingen te maken. Blijft de vraag, waar zit de instelling van DE/AT/CH en NL/BeNeLux locatie verstopt?

Met alleen de taal wijzigen wordt bij het zenderscanner niet de CD TVV Telesat zichtbaar.

 

Heb nu een tussen oplossing, zenderlijst via tv menu exporteren naar usb, met programma ChanSort van Horst Beham op de Windows pc de lijst sorteren en opslaan, op de tv via usb weer importeren.

Dat werkt heel eenvoudig en goed, totdat natuurlijk Canal Digitaal weer eens zenders en/of frequenties gaat wijzigen, dan kun je weer opnieuw beginnen. 

 

Ultieme oplossing blijft volgens mij de mogelijkheid om via de CD TVV Telesat te scannen (FastScan).

 

Mocht iemand nog ideeën hebben ... ik ben een en al oor :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

De local set staat op EU-GERMAN deze kan je wijzigen naar EU BENELUX.

 

Lees deze draad even door LOCALset Wijzigen .

 

JE hoeft alleen de localset te wijzigen en voor de rest niets je sloopt zo de hele tv .

 

En een zenderlijst uit een NL tv kan je niet laden in een duitse tv daar hebben ze een truc toegepast.

 

Mazlzlz

Avalon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Avalon,

 

bedankt voor de tip, eindelijk een oplossing zo te lezen.

 

Ik zal hem echter niet toepassen, dat is me iets te veel technisch "gedoe" met die IR-verlenger.

Ik heb ook al gemerkt dat sommige apps op het Duitse IP-adres reageren en niet goed functioneren. Datzelfde heb ik ook op de laptop, daar moet ik een VPN opbouwen om een NL IP-adres te krijgen, dan kan ik bijv. rtlxl bekijken.

En als ik geen NL zenderlijst kan inladen dan heeft het allemaal niet zoveel zin voor mij.

 

Heb me er al min of meer bij neergelegd dat het een Duitse tv is. Vind het wel jammer dat er in deze tijd van globalisering nog steeds zulke beperkingen zijn. Wordt langzaam eens tijd dat de mensen die zich met de rechten bezig houden, ook globaal gaan denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

Even iemand zoeken met een service remote van samsung  die zet hem binnen 10 seconden om voor een paar tientjes.

 

Er zijn veel mogelijkheden logitech harmony, iphone of Samsung S4, of een ouwe afstand bediening uit mekaar slopen en aan de ir led een 3,5 mm stekker + kabeltje solderen en die in je notebook pluggen en de ir bestanden afspelen.

 

 

Mazlzlz

Avalon

aangepast door Avalon
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan Knoet,

 

Ja, nu moet je even doorzetten, als ik lees wat je al allemaal weet hierover, is het even wat tijd en moeite erin steken en dan heb je het werkende of even iemand vragen om te helpen.....

 

Je samsung tv werkt perfect als je die localset op Benelux hebt gezet, ik ben zelf ook niet zo heel erg handig met deze materie, maar ik heb al van 3 samsung tv's de local set op Benelux gezet!

 

Als ik het kan , kan jij het ook!!!    En hou ons op de hoogte hé.....

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...