Ga naar inhoud


VU+ Solo 2 HD geluid ventilator e.a. storende zaken


Satrobgina

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb diverse twin sat receivers gehad en waar ik echt een hekel aan heb zijn bijgeluiden van de ventilator.

In testrapporten hoor je niets hierover. Mijn vrouw wordt gek van het terug sturen. Ik heb nu een Topfield 

SRP 2401 Ci+ en die gaat ook weer terug naar de winkel.

 

Omdat mijn keuze nu beperkt is, heb ik nu de VU+ Solo 2 op het oog en vraag dan ook aan andere

gebruikers van dit forum het volgende:

 

- Maakt deze ventilator van de VU+ solo 2 ook herrie, ook. als het geluid van de tv uitstaat of is dit wel aan-  vaardbaar

- Werkt deze sat receiver ook goed met een CI module van Canaal- Digitaal.

- Zit er ook een fastscan op

- Zitten er ook Led indicaties op het display van het apparaat? De Rebox RE 8220 heeft dat namelijk niet.

  Bijvoorbeeld je hebt iets opgenomen en je zet het toestel in de standby, zodat je kan zijn of er een opname

 gaat plaats vinden d.m.v. een rec lampje.

 

Graag jullie reactie 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


geen probleem met de solo2

bij de duo2 moest ik het toerental iets hoger instellen (via de app) en daarna ook geen probleem met de duo2

dus eigenlijk heel beheersbaar

 

ik denk de meesten zullen het ventilatortje als onhoorbaar klassificeren.

 

ik heb nog nooit naar 't display gekeken, daar die achter mijn rug staat!

of daar een led in zit weet ik dus niet

ja vreemd niet?

ik heb frontaal voor mij enkel een TV staan en richt de afstandbediening altijd over mijn schouder :grin:

vreemder kan haast niet

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

....

 

- Maakt deze ventilator van de VU+ solo 2 ook herrie, ook. als het geluid van de tv uitstaat of is dit wel aan-  vaardbaar

 

Ik weet niet wat aanvaardbaar is maar als ik in de caravan zit staat de SOLO2 op 2 m afstand en ik hoor de ventilator niet.

 

- Werkt deze sat receiver ook goed met een CI module van Canaal- Digitaal.

 

Ja, maar waarom zou jij die willen gebruiken?

 

- Zit er ook een fastscan op

 

Als je één van de beschikbare Images zoals VTI of OpenPli installeert, dan wel

 

- Zitten er ook Led indicaties op het display van het apparaat? De Rebox RE 8220 heeft dat namelijk niet.

 

Ja, er zijn diversen LED indicaties beschikbaar

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Solo 2 al twee jaar, maar heb het ventilatortje nog nooit gehoord. Een CI module is inderdaad niet nodig en de display is erg compleet.

Een betere ontvanger is misschien de Duo 2, maar die heb ik ook in gebruik.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

De huidige ventilators worden aangestuurd volgens de heersende temperatuur.

in de zomer kan die wat harder draaien dan in de winter, maar nooit VOL uit.

Echt hoorbaar zijn die ventilators niet, wat wel al eens gebeurd is dat de kast waarop het toestel staat, gaat mee resoneren met het toestel en dan heb je wel herrie, maar dat ligt aan de kast..

Gelukkig draaien Dreambox en VU+ toestellen op Enigma2 (Linux software) er bestaat een plug-in om de snelheid en temp aan te passen, alsook het minimum en maximale aantal toeren, daar kan men alles naar zijn hand zetten.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...