Ga naar inhoud


Wat is jullie ervaring met de TP-LINK archer C7


muppet

Aanbevolen berichten


Niet specifiek met dit model, maar in het algemeen is mijn ervaring met TP-link dat ze toch minder stabiel zijn en dat apparaten regelmatig de netwerk verbinding kunnen verliezen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meningen zijn verdeeld. Ik ben bijzonder tevreden met mijn TP-Link powerline adapters.

 

Ben net terug van vakantie. In onze gästezimmer kregen we ook een powerline adapter mee omdat de de kamers dikke muren hadden.Inprikken en probleemloos internet.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar de Archer C7 werkt goed, heb er een paar weg gezet bij mensen in belgie, en ze zijn tevreden, bij iemand ging het telenet modem over de rooie met een stuk of 4 iphones, 2 ipads, pc op wifi en wifi printer.

Het draait nu al een half jaar probleemloos daar, ook wifi en hotspots uitgeschakeld op telenet modem. Zodat ze niet automatisch inlogde op telenet modem, had ik in het begin niet gedaan, moest ik nog even terug...

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heeft TS het over een router en niet over de PowerLine adapters.

 

Klopt, ik reageerde ook op winwiz die stelt dat TP-Link in het algemeen minder stabiele apparaten levert. Hetgeen ik dus nuanceer.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, ik reageerde ook op winwiz die stelt dat TP-Link in het algemeen minder stabiele apparaten levert. Hetgeen ik dus nuanceer.

 

Ik antwoordde dus specifiek op de vraag betreffende routers. Ik had het over apparaten die de verbinding met een tp-link router verliezen. Een klein nuance verschil ;)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De AC750 vind ik niet zo stabiel als de archer C5 of C7 in ieder geval, die ervaring had ik ook

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de archer C8, die ik gebruik als AP. Zeer stabiel, goede dekking, flinke doorvoorsnelheid.

Kun je mij vertellen hoe je die c8 als AP geconfigureerd hebt.

Heb het wel eens met een c7 geprobeerd maar wilde niet lukken.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

DHCP uitzetten en de Wan verbinding omzetten naar een van de LAN verbindingen

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wan naar Lan bedoel je denk ik de kabel als ik de dhcp uitzet moet ik hem ook direct een vast IP adres geven ?

Zo heb ik het al eens geprobeerd toen wilde het niet ga het binnenkort nog eens proberen.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wan kabel verbinden met een Lan poort.  Geef hem meteen een vast ip adres in je normale range zodat je hem makkelijk kunt benaderen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Heb ook ondervonden dat er bij Tp-Link veel meer uitval is van WiFi dan bij andere merken als Asus en Netgear.Tp-link werkt schijnbaar ook met goedkopere componenten; bv tss twee zelfde types router kan er een groot verschil zijn qua stabiliteit.Tp-Link heeft ook altijd erg veel versies van eenzelfde type router , wat soms problemen geeft bij updaten naar alternatieve software!

Bij een foute update naar DD-WRT of OpenWrt zijn de tp-link routers moeilijker te "debricken".

 

Ik geef toch liever tien of twintig Euro meer uit voor een merk als Asus of Netgear die toch meestal een stabielere software hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb liever een rotsvaste verbinding zoals met mijn Asus dan dat ik een paar euro minder uitgeef en regelmatig even een hikje heb.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...