Ga naar inhoud


Toch TV kijken als Nederlandse zenders op Astra 19,2 verdwijnen?


Sprietje

Aanbevolen berichten

Flink wat Nederlanders zien de bui al hangen als CanalDigitaal per april volgend jaar stopt met de doorgifte van de Nederlandse zenders via de Astra 19,2 satelliet.
In een aantal delen van Europa zullen mensen met een caravan of camper geen ontvangst meer hebben van de Nederlandse zenders omdat de schotel te klein is. Het gaat dan om Zuid-Spanje, Portugal en midden en noord Scandinavië.
Investeren in een veel grotere schotel vinden ze geen optie en ook een abonnement op CanalDigitaal vinden ze te duur, zeker als de vakantie buiten de periode valt van het recreatie-abonnement van 21 maart tot 20 september en er dan een duur Basispakket-HD genomen moet worden.

Een oplossing is om via internet naar "uitzending gemist" te kijken.
Wat dat betreft stond er vandaag in Totaal TV weer een positief bericht:

NPO gemist breidt aanbod fors uit

Het aanbod van programma's op NPO Gemist wordt uitgebreid. Het publiek kan vanaf volgend jaar meer programma's terugkijken dan nu. Of de beeldkwaliteit verbeterd wordt is niet bekend.

De NPO heeft maandag haar nieuwe toekomststrategie aangeboden aan het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. De publieke omroepen besteden volgens de nieuwe plannen de komende jaren extra aandacht aan de genres journalistiek, series en films van Nederlandse bodem. Daarnaast ook aan meer kinderprogramma's, documentaires, educatie en informatie, muziek en kunst. Dit gaan de kijkers ook online terug zien bij NPO Gemist.

NPO ziet kijkgedrag veranderen

De NPO wil inspelen op snel veranderend kijkgedrag. Daarom wordt de centrale website NPO.nl uitgebreid en toegankelijker gemaakt. In het zogeheten Concessiebeleidsplan 2016-2020 van de Nederlandse Publieke Omroep staat eveneens dat de omroepen investeren in de interactie met het publiek rond hun eigen radio- en tv-programma's. Dat doen ze via hun eigen websites, maar ook via sites als Facebook en YouTube. Hiermee hoopt de NPO de vindbaarheid en aantrekkelijkheid van de programma's van de publieke omroep te versterken. Voor een groep gebruikers ligt die aantrekkelijkheid ook in hogere beeldkwaliteit, maar daarover is niets bekend.


Samen met de programma's "Uitzending gemist" die ook nu al te zien zijn bij de commerciële zenders, betekend dit dat het aantal programma's dat via uitzending gemist bekeken kan worden flink uitbreidt.

Tja, nu is het wel zo dat de meeste programma's van "Uitzending gemist" vanuit het buitenland niet bekeken kunnen worden, maar daar is een mooie gratis app voor waardoor het wel kan. Die heet "Hola Beter Internet", zie: http://hola.org/

De enige beperking is of de internetverbinding op vakantie niet al te langzaam is maar voor kijken via je laptop of tablet heb je zeker geen snelle verbinding nodig. Op deze manier kun je ook de Engelse zenders bekijken.

CanalDigitaal heeft al de nodige mensen met het SetTopBox-pakket over kunnen halen om over te stappen naar het Basis HD-pakket maar het ziet er naar uit dat er toch ook nog flink wat mensen zullen kiezen voor kijken naar "Uitzending gemist" en CanalDigitaal de rug toe keren.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Moet je er wel bij vermelden dat Hola Better Internet onbetaald jou computer gebruikt in zijn netwerk om andere Hola gebruikers weer bij te staan. Dit kan vervelende gevolgen hebben als de bandbreedte voor andere dingen nodig is. Of als je een data limiet hebt.

 

Daarnaast is dit enkel maar een oplossing voor NPO 1, 2, 3 en de kwaliteit van de gemiste uitzendingen is niet al te best te noemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Penthe

Als je op de camping staat, heb je geen breedband internet. Dan mag je blij zijn dat je 4-5Mbs download hebt en 0,5 upload.
Met 4-5Mbs download, kun je prima uitzending gemist bekijken, zelfs nog wel met 3Mbs en met slechts 0,5Mbs upload, kunnen ze jou computer niet gebruiken als doorgeefluik dus dat probleem wat je schets is er niet.

En stel dat je dit bijvoorbeeld thuis gebruiken waar je wel een snellere internetverbinding hebt, dan is dat heel eenvoudig op te lossen.
Ik gebruik bijv. normaal gesproken altijd Firefox maar ik heb ook Google Chroom geïnstalleerd. "Hola Beter Internet" heb ik geïnstalleerd op Google Chroom en zolang je dat niet hebt geopend, kan jou pc daar niet voor gebruikt worden. Dit probleem is er dus ook niet.

En "Hola Beter Internet" is zeker geen oplossing voor alleen NPO 1-2-3. Ik bekijk er net zo goed de commerciële zenders mee vanuit Spanje en ook de programma's van de BBC.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry hoor maar ben het niet met jou eens Hola Better Internet is eigenlijk helemaal geen oplossing je betaald een dikke prijs ervoor namelijk je bandbreedte, daarnaast werkt het ook niet perfect want van SBS 6, NET 5, Veronica en nog een aantal kun je gewoon niet bekijken.

 

Er zijn andere alternatieven via het internet, echt die zijn er maar deze zijn duurder dan een schotel op je dak van CanalDigitaal, en dan nog de vraag of het echt legaal is.

 

http://www.nl-tv.asia/ BIed een behoorlijk aanbod maar wel 28 euro per maand dokken.

http://expatinternet-tv.com/Android kastje voor 299 euro plus een jaar TV kijken.

http://www.nltvmee.com/De minste van allemaal en ook erg duur voor maar een paar luttele kanalen

 

Voordeel van alle 3 is live TV kijken en dus geen uitzending gemist zolang er maar een minimale 3Mbps internet verbinding aanwezig is.

 

Alle Engelse zenders plus nog veel meer kun je in SD voor noppes bekijken op http://www.filmon.com/Wel een adblocker installeren anders wordt je moe van de commercials, Ublock is zo´n beetje de beste verkrijgbaar momenteel aangezien deze niet vertraagd en geen geheugen vreet zoals de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Penthe

Je gaat er volgens mij helemaal aan voorbij dat dit een oplossing is voor mensen met een camper of caravan, niet voor iemand die gewoon thuis alle zenders life willen bekijken.
Het mag denk ik duidelijk zijn dat als je vanaf volgend jaar april géén Nederlandse TV kan bekijken omdat de Astra 23,5 te zwak is of wél Nederlandse TV kan bekijken, de keuze eenvoudig is. Dat je niet alle zenders kunt bekijken is een feit maar als je helemaal gratis en voor niets NPO 1-2-3 en RTL 4-5-7 en 8 kunt bekijken, dan is dat een hele mooie oplossing, beter dan alleen maar BVN.
En met die brandbreedte is op vakantie geen probleem zoals ik al eerder schreef.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle Engelse zenders plus nog veel meer kun je in SD voor noppes bekijken op http://www.filmon.com/Wel een adblocker installeren anders wordt je moe van de commercials, Ublock is zo´n beetje de beste verkrijgbaar momenteel aangezien deze niet vertraagd en geen geheugen vreet zoals de rest.

 

 

Noem je dat TV.  Dit is zelfs nog geen SD.  Een beschamende resolutie.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Penthe

 

Je gaat er volgens mij helemaal aan voorbij dat dit een oplossing is voor mensen met een camper of caravan, niet voor iemand die gewoon thuis alle zenders life willen bekijken.

Het mag denk ik duidelijk zijn dat als je vanaf volgend jaar april géén Nederlandse TV kan bekijken omdat de Astra 23,5 te zwak is of wél Nederlandse TV kan bekijken, de keuze eenvoudig is. Dat je niet alle zenders kunt bekijken is een feit maar als je helemaal gratis en voor niets NPO 1-2-3 en RTL 4-5-7 en 8 kunt bekijken, dan is dat een hele mooie oplossing, beter dan alleen maar BVN.

En met die brandbreedte is op vakantie geen probleem zoals ik al eerder schreef.

 

Weet niet waar jij RTL 4 5 7 en 8 vandaan haalt want deze hebben toch echt een geo block, het meeste op RTL gemist kun je dus NIET bekijken vanuit het buitenland. En wie zegt dat een maandje internet TV niets voor een camper of de camping is? Makkelijk toch gewoon live kijken in je camper naar alle Nederlandse zenders zonder een schotel nodig te hebben. prima oplossing voor het wegvallen van de 19.2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat ik vanochtend schreef dat ik RTL 4-5-7 en 8 kon bekijken, heb ik dat natuurlijk nog even gecontroleerd want het zou natuurlijk zo ineens anders kunnen zijn maar er is geen vuiltje aan de lucht. Die kun je vanuit het buitenland (Spanje) gewoon bekijken. Voor RTL8 moet wel "Microsoft Silverlight" geïnstalleerd zijn.

En natuurlijk hebben ze een geo-lock, ook NPO1-2-3 maar daar is nu juist "Hola Beter Internet" voor. Daarmee kun je surfen vanuit elk land.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik Firefox en Chrome komt de video helemaal niet te voorschijn met Hola Better Internet, met Internet Explorer komt het wel naar voren maar met een GEO BLOK zonder Hola.

 

Kortom het is gewoon zwaar aankloten, dan kun je beter gewoon 28 euro betalen voor een maand en probleemloos kijken.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb afgelopen winter in Spanje eens een poging ondernomen om een gemist NPO programma (Voetbal) via Uitzending gemist te bekijken en kreeg dan inderdaad een Geo Block.

 

Dus als ik "Hola Beter Internet" op mijn MacBook Pro of Ipad Air 2 zou downloaden en installeren dan zou ik de Geo Block kunnen omzeilen en b.v. wel d.m.v. Uitzending gemist naar een NPO uitzending kijken?

 

Hoe werkt dat dan precies?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was al uitgelegd een keer maar Hola Better Internet geeft je gratis een Nederlands IP waardoor je de GEO BLOCK kunt omzeilen, nadeel is dat de IPs bekend zijn en dus de SBS groep deze IPs geblokkeerd heeft waardoor je alsnog niet kunt kijken buiten Nederland, dit heeft SBS bij alle gratis methodes gedaan en ook bij een aantal betaalde VPN opties.

 

NPO uitzending gemist en live kijken werkt met Hola enkel als het erg druk wordt op Hola kun je alsnog niets bekijken omdat de server het dan niet meer bijhoud, dus voetbal kun je per direct vergeten.

 

Op RTL werkt hola ook maar niet met alles.

 

Hola onbetaald maakt gebruik van jou internet snelheid om die voor anderen te gebruiken, dit gebeurd zodra je zelf hola niet gebruikt maar het wel aktief is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje ondertussen heb ik de oorzaak gevonden waardoor de gehele video niet verschijnt in Firefox en Chrome, ik gebruik Ublock als adblocker en zelfs als je die uitzet voor een site houd deze toch nog bepaalde dingen tegen, door Ublock uit te schakelen in de settings kwam de video wel te voorschijn.

 

Enkel zal ik er verder geen gebruik van maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja eindelijk. Ik zit toch niet te fantaseren. Hier "Hotter Than My Daughter" vanuit Spanje.

En wat is er mis met het beeld? Nikt mis mee hoor, prima te bekijken en zo zullen er binnenkort flink wat camperaars zijn die de schotel met CanalDigitaal vaarwel zeggen.

Ik gebruik AdBlock en heb geen enkel probleem.
 

post-60869-0-10633700-1434481829_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...