Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

mebo, dit gaat zeker niet lukken. Jou afbeelding is geen Multytenne.

Kan de @mebo-oplossing dan bij de multytenne per se niet?

Ik zie twee U-profielen, die in elkaar steken. Als die een beetje buigen, zou het wellicht op de door @mebo getekende manier kunnen.

Als die niet buigen, kan van het binnenste U-profiel 'e'en poot naar buiten gebracht worden, en heb je binnenin (aan de andere kant van de U) veel opvulringen nodig. Het verdient niet de schoonheidsprijs en het zal wellicht ook niet de stabiliteitsprijs verdienen, maar het zou wel moeten kunnen?

Zijn er mensen die uit ervaring met hun schotel kunnen zeggen, dat je op deze manier stabiel de goede schuinte krijgt?

Het heeft een hoop froebel-gehalte, maar goed, @san moet maar kijken wat hij wil proberen.

Groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Geplaatst:

Ik zit te bedenken kan ik niet gewoon de schotel er af halen en er een grotere er voor in de plaats op schroeven of help dat niet.

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Geplaatst:

Dat zal sowieso een verbetering geven natuurlijk, maar eigenlijk moet de schotel dan ook gekanteld dan wel met een gekantelde multifeed rail. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Bedoel alleen de wok verwijderen grotere er wok er op en derest hengel, lnb ophanging lekker laten zitten natuurlijk.

En om hem schuiner te zetten zou zo schotel motor geen oplossing zijn die heeft al zo buis die wat schuin staat hoe meer je naar de hotbird draait.

Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Geplaatst:

Alleen de schotel vervangen en de LNBS laten zitten gaat nooit werken want het is de combinatie bij de multytenne die werkt. Je zult dan een grotere schotel met multiraciale en nieuwe LNBS moeten ophangen. Als de paal waterpas is kun je die gewoon laten zitten.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Geplaatst:

En om hem schuiner te zetten zou zo schotel motor geen oplossing zijn die heeft al zo buis die wat schuin staat hoe meer je naar de hotbird draait.

Ja dat zou kunnen.

Of iedere andere constructie, waarmee je een buis ietwat schuin aan je huidige buis of aan de muur vastmaakt.

Een losse muurbeugel, zoals @Sprietje aangaf, is dus net zo goed, en waarschijnlijk goedkoper.

Maar inderdaad, met een motor kan dat ook... :)

groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Geplaatst:

Je zult dan een grotere schotel met multiraciale en nieuwe LNBS moeten ophangen. Als de paal waterpas is kun je die gewoon laten zitten.

Multiraciale LNBs? Oeps ik heb alleen nog maar Monoraciale LNBs, geloof ik; loop ik nu erg achter? ;) ;) ;)

gr.,

A33

Geplaatst:

Sorry duurde wat langer op de een of andere manier krijg je geen bestand kiezen, bijlage toevoegen knop vanaf een mobiel.

post-32571-0-70959900-1434816144_thumb.jpg

post-32571-0-03628100-1434816189_thumb.jpg

Geplaatst:

Tja, ik heb het nagemeten maar die schotel staat helemaal geen 3,5 graden scheef opgesteld, zelfs geen 0,2 graad. Het is dus niet verwonderlijk dat je de Hotbird nog niet goed ontvangt.

Geplaatst:

Klopt maar dat stond die eerder heel even wel maar zoals je misschien gelezen hebt in een eerder bericht waren na 3x de schotel bij stellen de aluminium tapenten al dol.

Dus moest vlak voor sluitingstijd snel boutjes halen en voor het donkee nog de schotel weer ophangen.

Alles bij elkaar is de schotel gewoon niet geschikt om thuis te kijken o.a discovery 19.2 valt al weg bij een druppel regel heb het dus een beetje op gegeven eerlijk gezegd.

Geplaatst: (aangepast)

Tja, blijf maar eigenwijs doen. Gewoon een hoekmuurbeugel plaatsen zoals ik in bericht 12 al had aangegeven of koop een multifocusschotel.

De schotel is wel geschikt om de vier satellieten te ontvangen, zelfs NGC Wild HD op de Astra 23,5 maar deze zender niet met een flinke regenbui. Om te beginnen heb je een regenkapje nodig en moet je hem optimaal afstellen.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Tis goed hoor geen idee wat je nu precies van me wil bereiken met die uitspraken schijnbaar wil je alleen lezen wat je wil lezen.

Ik liet al weten dat ik zelf ook al door had dat dit het niet is Prettige dag.

Geplaatst:

Nou san , is allemaal goed gemeend hoor , ook van Sprietje. Enkel zeg je in de topic titel dat je de 13°E zwak ontvangt . Daarom hebben wij jou het advies gegeven om de schotel een viertal graden te laten kantelen naar rechts. Als je echt niet aan die lange buis wil komen die daar al jaren staat , geen probleem daar heb ik begrip voor.

Waarom probeer je gewoon niet even wat ik eerder heb gepost. Voor jou gemak vervang die stukjes lood gewoon door een houten spie of als het kan door de helft van een wasknijper in hout. Is toch geen grote moeite en is in een kwartiertje gedaan.

Gebruik twee houten spieën of de helften van een houten wasknijper. Los de onderste beugel , pas op dat de bovenste goed vast blijft zodat je de richting naar 19,2E niet verliest , sla voorzichtig één  aan de linkerzijde tussen de beugel en de pijp. Goed vastdraaien. Nu de bovenste beugel lossen en het tweede stukje spie of wasknijper plaats je tussen beugel en pijp nu aan de rechterkant. Alles goed aanspannen en normaal staat je schotel nu onder een helling van +/- 4 graden.

Deze methode heb ik in het verleden reeds meerdere malen toegepast en werkt effectief.

feedhunting , a crazy hobby !

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...