Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In cardclient.conf stond alleen

newcamd:127.0.0.1:15050:1/0604/ffff:gebruiker1:xxxxxxx1:0102030405060708090A0B0C0D0E

 

Ik heb al eens geprobeerd een regel toe te voegen voor dvbapi, maar ik heb geen idee hoe en wat.

 

Welke gegevens heb je nodig om me te helpen?


  • Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Wie kan me helpen mijn setup van oscam goed te krijgen, zodat ik weer emm's binnen krijg? Volgens mij moet ik daar mee beginnen. Ik denk dat als ik naar de buren ga om de kaart in een decoder te stoppen, ik daarna wel weer updates krijg. Maar ik wil niet telkens naar de buren daarvoor moeten.

Geplaatst:

Je hebt dit in je config staan:

chid = 0604:000000,000B,7FFD,0384,0028,FFE0,FFD8

 

Je log zegt dit:

•2015/06/19 22:26:21 8005E248 c (ecm) gebruiker1 (0604&000000/000B/4C05/44:82E4206BC9AC87B543E1F9ADA9E81988): not found (1 ms) by Ziggo - RTL 4 HD

•2015/06/19 22:26:21 8005E248 c (ecm) gebruiker1 (0604&000000/270E/4C05/44:7FB055D9BB219BD5B9D090CC339110A4): rejected group (0 ms) - RTL 4 HD (no matching reader)

 

Update eerst je kaart bij je buurman en kijk dan bij entitlements voor welke chids je betaald.

In ieder geval moet er de 270E bij.

En zover ik weet zijn de chids 6 cijferig....

 

chid = 0604:000000,00000B,007FFD,000384,000028,00FFE0,00FFD8,00270E

Geplaatst:

Ik heb het basis-abonnement. Voor RTL4HD vraagt hij blijkbaar om 270E. Dat had ik  in het verleden niet bij de chids staan in oscam.server, nu dus wel maar die wordt niet binnengehaald. Ik zie ook geen enkele emm binnenkomen en geen ok ecm's, alleen NOK ecm's.

 

Kan ik niet zonder naar mijn buurman gaan (en de kaart in een decoder te steken), nieuwe emm's binnenhalen (met oscam)?

Geplaatst:

Haal alle filters eens weg, totdat de kaart updates krijgt:

 

[reader]

label = Ziggo

protocol = mouse

device = /dev/ttyS10

smargopatch = 1

caid = 0604

boxkey = 1122334455667788

rsakey = 3C8633AAC0D367533DEC7BB2EEEDEB8CA3ADA52E58B99BB34672783277A1DAAC3B6106AD0909774E031B2A6E30195B437683AD0FC599B87D08CEA47BE1B6C76A

detect = cd

mhz = 600

cardmhz = 600

ident = 0604:000000

group = 1

emmcache = 1,1,13

 

Alle EMM block verwijderen.

Geplaatst:

Ik heb trouwens

auprovid                      = 000604

 

veranderd in:

 

auprovid                      = 09ACF6

(ik meen dat ik die kon lezen in de logs).

En vooralsnog geen emm's of ok ecm's, alleen NOK ecm's.

  • 2 weken later...
Geplaatst:

Heb die thread bekeken maar het geeft mij geen aanknopingspunt. Ik heb daar ook gepost voor hulp, maar tot nog toe niets.

 

Mijn eerste vraag is: is het normaal dat als entitlements verlopen, je de kaart in een decoder MOET stoppen om hem weer aan de praat te krijgen (dat oscam met een smargo+ dat niet lukt onder windows)?

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Ik kan uit eigen ervaring mededelen dat de Ziggo kaart (oranje/wit) in mijn Smargo prima update (ook als de entitlements zijn verlopen). Ben deze week teruggekomen van vakantie. Had uit voorzorg alles stroomloos en dataloos gemaakt (i.v.m. Blikseminslag). Bij het aanzetten van de Dreambox bleek dat de Ziggo kaart op 2 provID's geen beeld meer gaf. Datum was verlopen en stond nog op 18-06-2015. Na een paar minuten werden ze opgewaardeerd naar 01-07-2015 en dat ik uren later nog eens controleerde stond alles op 31-07-2015. Lijkt dus echt een kwestie van configuratie te zijn..

 

Mijn Ziggo kaart begint met 4121-

Geplaatst:

Hoi Mimisiku,

 

Bedankt voor je reactie. Denk je dat het ook goed werkend te krijgen is onder windows?

Zo ja, zou je mij willen helpen? Tot nog toe is het niet gelukt met de hulp die ik gekregen heb.

 

Ik werk dus onder windows met oscam (of newcs) en mediaportal of nextpvr.

Ik heb een smargo "smartreader+ maxdgital" en een ziggo smartcard irdeto, kaartnr 1023.....

 

Ik heb al zoveel veranderd, ik heb geen idee meer wat mijn laatste instellingen zijn. Hoe kan ik het beste beginnen?

 

Wim

 
Gast Mimisiku
Geplaatst:

Overigens is ProvId 270E de preview provider. Deze zal na 14 dagen?? niet meer werken. Deze heeft een aflopende timer. Na eenmalige activatie (eerste gebruik van de kaart) telt deze af en bij 0 werkt hij niet meer. Overigens kan Ziggo deze ProvID wel weer resetten als bijvoorbeeld de kaart overgaat van gebruiker naar nieuwe gebruiker.. Blijft de kaart echter in je eigen bezit is deze niet meer interessant.

 

@WimK

Als ik het goed lees gebruik je een Smargo kaartlezer. Deze is er in vele varianten en moet je eerst instellen op je PC naar het gewenste protocol. Dus óf instellen als Smartmousr (3.59Mhz) of als Smartreader. Als je hem als SmartReader geconfigureert hebt kies je bij protocol voor 'Smargo' en eventueel voor Smargopatch=1. Als je hem als Smartmouse hebt geconfigureerd is deze patchregel niet nodig...

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Ik wil je best helpen, maar ik heb geen Windows ervaring. Mijn OSCAM Server is de hoofd ontvanger (een Dreambox 8000) waarbij de Smargo V1 (een blauwe) in één van de USB poorten zit.

Geplaatst:

Ik wil je best helpen, maar ik heb geen Windows ervaring. Mijn OSCAM Server is de hoofd ontvanger (een Dreambox 8000) waarbij de Smargo V1 (een blauwe) in één van de USB poorten zit.

Heel graag. Hoe wil je beginnen? Met de instellingen zoals uit de eerste post met de aanpassingen die in deze thread gedaan zijn? Zal ik die posten?

Geplaatst:

@Mimisiku

 

Dit is mijn huidige setup en log.

 

Het was een keer beter ingesteld dan dit, want ik heb bij deze setup 2 foutmeldingen die ik eerder niet had:

AU disabled for user gebruiker1
(newcamd) no valid PROVID(s) found in CAID for user 'gebruiker1'
 
maar zoals gezegd, ik heb zoveel veranderd dat ik het nu helemaal niet meer weet.
 
Dit staat in cardclient.conf:
newcamd:127.0.0.1:15050:1/0604/ffff:gebruiker1:wachtwoord1:0102030405060708090A0B0C0D0E
 
Misschien dat je al wat correcties kunt doorgeven, dan kan ik een nieuwe log plaatsen.
 
Ik moet nu de kinderen halen en ben vanavond om 20.00 weer "online".
 
Alvast bedankt,
 
Wim
 

oscam.rar

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...