Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In Totaal TV is het volgende te lezen:

De Nederlandse publieke omroep (NPO) wil de frequentie overnemen waarop nu de publieke omroep via het KPN tv-product Digitenne te zien is. Dat meldt Villamedia.

Het ministerie van Economische Zaken moet nog een beslissing over de toekomst van digitale ethertelevisie nemen. De verwachting is dat voor de periode na 31 januari – tot deze datum lopen de huidige vergunningen –nieuwe uitzendvergunningen beschikbaar komen. De NPO heeft de interesse in een brief aan de overheid bekendgemaakt. Door gebruik van de bandbreedtebesparende DVB-T2 uitzendtechniek kunnen – mogelijk in combinatie met de nieuwe HEVC compressietechniek – de publieke tv-zenders in HD-kwaliteit via de ether uitgezonden worden.

NPO wil meer zeggenschap over distributie

Door de uitzendvergunning zelf te exploiteren, wil de NPO meer zeggenschap krijgen over de distributie van de eigen kanalen. Via HbbTV kan men daarnaast eigen interactieve- en video on demand-diensten zonder tussenkomst van tv-aanbieders via de ether de huiskamer in brengen. NPO-baas Henk Hagoort ziet ook mogelijkheden voor andere mediabedrijven om zich bij dit initiatief aan te sluiten. Arno Otto – managing director Digital bij RTL – wees tijdens het Mediapark Jaarcongres het idee niet direct van de hand, maar vraagt zich wel hardop af of lineaire broadcasting via de ether in de toekomst door de opkomst van online en Over The Top (OTT) diensten nog noodzakelijk is. NPO wil ook in de toekomst de HD-zenders gratis via DVB-T2 aanbieden.

Geplaatst:

Ik heb dat bericht met enige verbazing gelezen. De koers was steeds meer de gebruiker betaalt zijn distributiekanaal. Er mocht geen geld meer naar satelliet uitzending en nu willen ze zelf in DVB-T2 gaan uitzenden. En waar wil NPO die centjes vandaan toveren? Ik denk dat het handiger is alleen naar MPEG4 over te schakelen in HD. Dan heb je nog kans dat er PO kijkers zijn die zonder investering direct op de TV in HD kunnen kijken. Niemand heeft een T2 toestel met HEVC staan. Dat is helemaal een kansloze missie.

Geplaatst:

Ze zullen toch iets moeten ondernemen, als Digitenne in zijn huidige vorm stopt en dat zit er dik in.

FTA ontvangst via de ether van de NPO kanalen of toch 1 kanaal moet altijd gegarandeerd blijven.

The key to happiness. Stay away from idiots

Geplaatst:

heel goed van die henk hagoort

waarom altijd onder vreemde vleugels verschuilen

Nu is het wel zo dat als die oude vergunning uitloopt er op een nieuwe een bod wordt uitgebracht door diverse bekende als ook nieuwe bieders >> dus overnemen is de intentie maar wat gebeurt of staat te gebeuren zal men wel zien.

DVB- T of DVB- T2 is geen drempel

Traces Of You

Anoushka Shankar, Norah Jones

Geplaatst:

En waar wil NPO die centjes vandaan toveren?

Het jaarbudget van de Nederlands Publiek Omroep (NPO) 2013 is 796,5 miljoen euro.

Moet lukken lijkt me. Zeker als er eindelijk eens bezuinigd gaat worden op al die

'unieke & onvervangbare talenten'.

Geplaatst:

Het jaarbudget van de Nederlands Publiek Omroep (NPO) 2013 is 796,5 miljoen euro.

Moet lukken lijkt me. Zeker als er eindelijk eens bezuinigd gaat worden op al die

'unieke & onvervangbare talenten'.

Waaruit leidt je dat af?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Geplaatst:

Zou freeview hier toch ook een feit gaan worden in navolging van oa. Engeland via bv DVB-T2 , want als RTL het idee niet direct van de hand doet dan zit men denk ik wl in dat het verdien model tv zendertje aanbieden aan de kijker dat dat langzamerhand niet meer werkt .

Geplaatst:

Erg goed initiatief om de Nederlandse televisie FTA te blijven aanbieden. De kijker heeft er namelijk al voor betaald via zijn belastinggeld...  Het zou dus misdadig zijn om alle ontvangstwegen te blokkeren door codering. Niet iedereen is bereid te betalen voor die content.

Ieder land stelt zijn public service FTA beschikbaar, en dit minimaal via "gewone" landzenders.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

Het zal misschien een ideaalbeeld van mij zijn maar hoe mooi zou het zijn als de omroepen (dus ook de commerciële) de macht van de grote distributiekanalen doorbreken door zelf voor de distributie te zorgen. Iets wat ze m.i. altijd al hadden moeten doen, eerst via satelliet en nu dan (ook) via ether. Dan wel in HD mét surround sound en (via bijv. hbbTV) zelf zorgen voor OTT content zonder dat er bij Ziggo of KPN of wie dan ook van alles aan de strijkstok blijft hangen via hun eigen on demand diensten.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

Erg goed initiatief om de Nederlandse televisie FTA te blijven aanbieden. De kijker heeft er namelijk al voor betaald via zijn belastinggeld...

En gij geleuft echt dat dit initiatief de belastingbetaler geen extra geld gaat kosten ? DUH !!

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Geplaatst:

En gij geleuft echt dat dit initiatief de belastingbetaler geen extra geld gaat kosten ? DUH !!

Tja... 'geloven' doe ik gelukkig niet... maar als het in alle andere landen zo is, dat de public service zonder "abonnement" te bekijken is, moet dat in een land als Nederland toch ook kunnen denk ik?

Er wordt omroepbijdrage betaald... wat ze er daadwerkelijk mee doen, is waarschijnlijk wat anders, maar dat is met iedere belasting zo, het kind moet een naam hebben om een reden te vinden het geld van je af te pakken....  Maar ik vind wel dat de burger het recht heeft om de public service FTA te kunnen bekijken.

En voor mij hoeft dat niet echt in HD te zijn... Ik kijk Duitse en een aantal Zweedse commerciele zenders ook in SD, en ben best tevreden over de kwaliteit... maar er moet wel een mogelijkheid zijn om die 3 (of wat mij betreft maken ze er 2 van) zenders zonder verdere kosten te kunnen zien.

Nu is er op de nederlandse tv nooit echt iets wat "onmisbaar" is in mijn ogen.... maar als je ergens gedwongen voor moet betalen, vind ik dat je het eindproduct moet kunnen zien als je dat wil.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

Ik woon in Frankrijk, en betaal een klein (vast) bedrag, voor het kijken naar de Franse tv. Wij krijgen een stuk of 20 kanalen, via DVB, gratis. Nou ja gratis, toch een kleine 100 euro per jaar kijkgeld.

Nu betaal ik toevallig nog belasting in Nederland. Hierover wordt een bedrag ingehouden over de eerste schijf voor ondersteuning van de publieke omroep. Ik heb eens uitgerekend dat me dat bijna 300 euro per jaar kost, en dan mag ik nog niet eens naar de publieke omroep kijken, officiel dan.

• Moderator
Geplaatst:

Ik weet toevallig uit eerste hand dat je in Frankrijk € 130,-/jaar betaalt, en ja, dat is goedkoper als de € 215,76 / jaar die je in Duitsland betaalt..

Deze bedragen zijn wel per gezin, in Nederland ben je met meerdere belasting betalende personen in een huishouden beduidend duurder uit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Voor eenieder die wilt weten hoeveel hij cq. zijn gezin kwijt is aan "Omroepbijdrage" in Nederland, lees even hier en reken het zelf maar uit.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...