Ga naar inhoud


[Pioneer] Update 120NL


Satori

Aanbevolen berichten

Een tijdje geleden hebben Sneeky en ik geprobeerd zijn 120NL te upgraden. Daarbij is de hele flash gewist en dus zaten we met een dode decoder. Ik heb toen heel veel tijd besteed aan jtag_chk omdat de claim was dat deze weer contact met de deocder zou kunnen krijgen zonder bootloader. maar dat werkte niet. Hobbyman heeft toen de flash voor me er af gehaald, geprogd en weer terug geplaatst. En we hadden weer een werkende deco.

Natuurlijk ben ik weer gaan experimenteren en daarbij heb ik met het schrijven van de kanalenlijst (meestal 512k=0x80000) de bootloader overschreven, want in de 120NL is maar ruimte voor 0x78000.

Maar ik wist nu zeker dat ik de flash kon beschrijven, dus heb ik weer contact gezocht met Deemonru (Dmitri) die JTAG_chk geschreven heeft. Na een aantal keren heen en weer schrijven heb ik de documentatie van de flash en de originele 120NL firmware naar Dmitri gestuurd en daaruit bleek dat er 1 klein verschil zat in de initiele EMI register waarden. Dmitri heeft een nieuwe INI file gemaakt en daarmee heb ik softwarematig controle over de dode decoder gekregen en vervolgens mbv Pionero weer van de originele full firmware kunnen voorzien. Alles werkte weer naar wens. Inmiddels heb ik daarna met Pionero de firmware weer vervangen door 4.37 van Dynamit.

 

PS: Dus let op dat je geen kanalenlijst van 512kb schrijft, want dan overschrijf je de bootloader!!

 

Conclusie: Eind goed, al goed.

Voor mensen die dus hun 120NL willen flashen: We hebben een way-out als het onverhoopt fout mocht gaan. (geen garantie)

 

Groeten

Satori

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...