Ga naar inhoud


Uche, uche rook van de buren, vuurkorf...


rolandroland

Aanbevolen berichten

Gezellig even bij een vuurtje zitten, dat is leuk natuurlijk. Maar anders wordt het dat het structureel wordt. Dan is dat minder leuk. De buren halen zelf de was van de lijn en dan gaan ze stoken. Maar dat onze was nog hangt daar wordt helaas niet naar gekeken. Uche, uche en branderige ogen. Wie heeft hier ook hinder van? En gesprek met de buren, wat leverde dat op? Wat hebben jullie hieraan gedaan?

 

Zie ook http://houtrook.nl/ 

aangepast door rolandroland
Link naar reactie
Delen op andere sites


Zelf heb ik geen gesprek nodig. Als ik m'n bed ruik slaap ik al. Dus binnen 2 minuten ben ik vertrokken. Lekker, ik hoor en ruik niemand.

Kan me nog goed herinneren dat ik 'n keer toen ik in mil.dienst zat tijdens een nachtelijke loopoefening staande/hangende tegen een boom heb geslapen.

Met een flinke por in de rug hebben ze me toen wakker gemaakt.

 

Woon in een 2onder1kap. Buren zijn buitenzitters en laatkletsers. Heb ik geen last van omdat mijn slaapritme te goed is.

Ga vaak vroeg ( 22.00uur) naar bed om de volgende morgen vroeg op te staan omdat ik 2 tot 3x in de week om 08.00uur op de golfbaan wil zijn.

 

Dus ik heb geen probleem. Maar heb er begrip voor dat dat niet voor iedereen is weggelegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buren gewoon vragen of ze een schoorsteen op hun buiten toestel willen zetten, heb je ook geen (of in ieder geval een stuk minder) last van rook.

Alternatief is natuurlijk om, als de wind hun kant op staat, zelf even wat coniferen te gaan verbranden :whistle:

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Eerder dan de aktualiteit van 2015 schreef ik al over de wetgeving en de noodzaak van een gecontroleerde rookgas afvoer via schoorsteen met katalysator en rookgasfilters.

 

Open haard is illegaal vuilverbranden.

Barbeque op balkon of in tuin is idem zonder die noodzakelijke katalysatoren en rookgasfilters.

School - live at the Pavillion Paris

Supertramp 1979

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...