Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds enige tijd bekijk ik de inkomende vragen om programma 's te updaten via Firewall.

Misschien is er niets aan de hand, maar vreemd vindt ik het dat er op één dag wel 12 verzoeken binnen komen.  Via de beveiligde 443 wordt er vervolgens verschillende andere poorten aangesproken.  Dit is het geval bij: Facebookupdate.exe en Dropbox.exe  Langzaam aan worden de files groter en groter op je PC.

Geplaatst:

Dat is de truuk om je te laten upgraden, ze laten alles behoorlijk snel in grote groeien zodat het uiteindelijk onwerkbaar wordt en jij je knip trekt om weer iets snellers met meer geheugen te kopen waar vervolgens de zelfde riedel heerlijk weer op doorgaat.

Geplaatst:

Dat is de truuk om je te laten upgraden, ze laten alles behoorlijk snel in grote groeien zodat het uiteindelijk onwerkbaar wordt en jij je knip trekt om weer iets snellers met meer geheugen te kopen waar vervolgens de zelfde riedel heerlijk weer op doorgaat.

Hou toch op, alsof Facebook of Dropbox hardware verkopen...   

Dropbox update zichzelf automatisch naar de laatste versie. Een nieuwere versie met meer mogelijkheden zou natuurlijk best iets groter kunnen zijn. Het hele programma is nu ongeveer 180 MB. Nog een paar MB erbij en ben genoodzaakt om mijn hele pc te upgraden  :crazy:

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Jullie hebben beide gelijk Penthe en winwiz, langzaam aan zie je inderdaad de schijven vol lopen........zijhet met weinig mb's tegelijk !

Ik neem aan dat ook al bekend is dat Dropbox een link heeft aangemaakt naar Office, en dat niet iedere update.exe een programma update is(12 verschillende poorten) in één dag is opmerkelijk.  ;)

Geplaatst:

Je ziet het ook al gebeuren met de oudere mobiele telefoons en tablets deze kunnen niets meer extra hebben dan enkel het android systeem zelf de rest kan er door de snelle groei niet meer op, enige oplossing nieuwe telefoon of tablet. Je betaald gewoon als leverancier andere bedrijven om de software te laten groeien zodat iedereen behalve de klant er gebaat bij is. Simpel maar effectief!

Geplaatst:

Niets nieuw aan dat Dropbox nu linken heeft met Office. Dit zijn gewoon nieuwe functies binnen Dropbox  https://www.dropbox.com/help/7037

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Je ziet het ook al gebeuren met de oudere mobiele telefoons en tablets deze kunnen niets meer extra hebben dan enkel het android systeem zelf de rest kan er door de snelle groei niet meer op, enige oplossing nieuwe telefoon of tablet. Je betaald gewoon als leverancier andere bedrijven om de software te laten groeien zodat iedereen behalve de klant er gebaat bij is. Simpel maar effectief!

Niks nieuws aan dat gebeurt sinds de eerste pc .

De consument wil steeds meer en mooier maar ook beter dit gaat gepaard met apparaten die verouderen.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst:

Niks nieuws aan dat gebeurt sinds de eerste pc .

De consument wil steeds meer en mooier maar ook beter dit gaat gepaard met apparaten die verouderen.

Dat is op zich geen probleem maar het gaat steeds sneller en sneller en dan is het niet leuk meer want je moet geforceerd upgraden.

Geplaatst:

Valt wel een beetje mee elke 2 jaar is een verdubbeling van de voorgaande 2 jaar dus als de snelheden omhoog gaan zal de verdubbeling iedere 2 jaar ook sneller omhoog gaan.

Geplaatst:

De beroemde Wet van Moore.....

Geplaatst:

Ja maar daar ging mijn opmerking niet over, mijn opmerking was gebaseerd op de groei van de aplicaties in zijn algemeen, hoe sneller deze groeien hoe sneller je zult moeten gaan upgraden, dit zal in de meeste gevallen beginnen met het beschikbare geheugen en als dat niet mogelijk deze te upgraden is er nieuw apparaat moet worden aangeschaft.

Geplaatst:

Dat komt ook vooral door mensen die steeds meer willen en vooral steeds makkelijker. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de ontwikkeling van Photoshop.... Wat je nu  doet met een paar klikjes was je een paar jaar geleden een halve dag voor bezig.

Geplaatst:

Als het nou om snelheid groote of de applicaties gaat de verdubbeling is er en gaat steeds sneller immers 2 + 2 = 4 4 + 4 = 8 enzovoort

Geplaatst:

Dat het sneller gaat is een feit dat men daardoor verliezen gaat draaien op den duur ook want niet iedereen is er zo blij mee zulke uitgaven te doen op een steeds korter termijn, Steeds meer mensen krijgen keer op keer ook steeds minder te besteden dus 1+1=2. Hardlopers zijn ten alle tijden nog doodlopers.

Geplaatst:

Ik let tegenwoordig heel goed op de specificaties hierdoor hoef ik heel weinig nieuw te kopen want zoals je zei het kost allemaal geld.

Mijn advies koop niets waar je niet veel vanaf weet.

Dit bericht is getypt op 1 van de eerste samsyng s3 jaar of 4 oud en werkt nog steeds goed wel inmiddels met een custom ROM.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...