Ga naar inhoud


intern sharen werkt niet


Aanbevolen berichten

Beste Mensen,

 

Ik ben in het bezit van een vu duo als woonkamer receiver  en heb voor op de slaapkamer een dreambox 500hd,

 

Ik heb trouw in de vu duo een kaartje zitten van Canaal digitaal en wil graag via cccam ook tv op de slaapkamer kunnen kijken.

 

Ik heb een cccam cfg aangemaakt met een f:  <user> <password>   lijntje,  deze cccam.cfg heb ik netjes in de /etc map geplaats in de vu duo,

 

ik heb tevens een cccam.cfg aangemaakt met daarin c: <intern ip van server> <user><password>  lijntje aangemaakt en die geplaatst in de dreambox500hd,

 

echter werkt het niet...

 

Wie kan mij op een simpele manier helpen deze manier van tv kijken toch werkend te maken?

 

Ik ben al het gehele weekend hiermee bezig en heb het idee dat het ergens in een klein hoekje zit,  echter snap ik er niks meer van.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

CCCamInfo even installeren. Kun je in elk geval zien of ze elkaar zien.

Netwerk correct instellen. Dus server een vast IP geven!! Anders blijf je aan de gang bij een reset van je server.

Zelfde IP reeks? Zelfde netmask? Zelfde Gateway?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

DCC starten. Decoder verbinden met FTP. Linker kolom directory etc kiezen. Scroll naar CCCam.cfg rechtermuis knop. Attributen aanklinken. Rest wijst zich vanzelf

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ mimisiku:

 

Uiteraard heb ik de softcam meerdere keren (alsmede de beide boxen) opgestart en gereboot,  echter dus geen resultaat

 

ik ga nu ff met dreambox control center aan de slag.

 

Ik had namelijk zelf mijn cccam.cfg's  in elkaar gezet en via ftp overgezet,  misschien dat dcc me daar nog in kan helpen

 

 

 

Edit:

 

ik heb dcc werkend,  heb in het netwerk de dm500 gevonden,  nu vraagt dcc om een password om in te loggen op het apparaat..

 

Ik heb met filezilla nergens last van en kan gewoon zonder wachtwoord inloggen, echter lijkt dcc hier dus over te struikelen.  en doet niks zonder wachtwoord.

 

Het is mij ook niet helemaal duidelijk wat ik precies moet doen met DCC?  Het is blijkbaar een ftp programma, 

echter had ik de cccam bestanden als klaar...

 

Waar kan ik DCC voor laten dienen?

 

En die rechten 644?  mag ik daarmee aannemen dat dat de c: line is die ik al in de ts gepost had?  dat idee krijg ik namelijk

aangepast door sattriax
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met dreambox control center kan je inderdaad de rechten aanpassen, dat is nodig anders krijgt de client box niks te zien.

Login op een VU is,

login: root

paswoord: leeg laten.

 

Het lijkt er op dat je nog wat vergeten bent in de cccam.cfg van de client, namelijk de poort, standaard is dat 12000

zoiets dus  C: 192.168.x.xxx 12000 user paswoord

Nog een opmerking, het is C: en F:

In Linux word er onderscheid gemaakt tussen gewone letters en hoofdletters, let daar mee op, een fout is snel gemaakt.

 

ik heb tevens een cccam.cfg aangemaakt met daarin c: <intern ip van server> ???poort ???<user><password>  lijntje aangemaakt en die geplaatst in de dreambox500hd,

 

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

mebo870,

 

poort had ik aangepast maar gaf ook geen soelaas.

 

644 gedeelte stond al goed, 

 

voor vandaag stop ik er mee, aangezien het al vrij laat is,

eens kijken of ik er morgen tijd voor heb.

 

Ik had gehoopt dat het zo makkelijk was als (zoals ik in de ts al aangaf) van een paar simpele regeltjes in cccam.cfg te plaatsen,  echter is dat het waarschijnlijk dus niet,  best jammer,  het heeft me een heel weekend gekost. echter zonder gewenst resultaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen,

 

Rechten op 644 zetten hoeft niet ( is hetzelfde in putty als: chmod 644 )  Pas wanneer het een uitvoerend programma is ( netals softcam CCcam ) dan wel chmod 755 toepassen.

Voor config files, netals CCcam.cfg is standaard 644 meer dan genoeg. Dit heeft te maken met lees / schrijf en uitvoer rechten binnen linux.

         

 

644 = owner, lees en schrijfrechten; group lees rechten; other: leesrechten

 

Maar op jouw verhaal terug te komen, volgens mij ben je op de server ( waarin jouw smartcard in zit ) dit vergeten:

 

SERVER LISTEN PORT : 12000

 

Nu vertel je CCcam, dat de poort, waarop je gegevens wordt verstuurd 12000 is ( je mag ook een ander poort gebruiken ). Uiteraard moet deze poort overeenkomen met de client.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

 

aangepast door paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

SERVER LISTEN PORT : 12000 moet normaal al in je cccam.cfg file staan, met een hekje voor, d.w.z # weghalen.

(een regel met een hekje # ervoor wordt niet gelezen)

Staat er niks in dan zet je SERVER LISTEN PORT : 12000 gewoon ergens neer, maakt niet uit waar boven, onder.

 

Nog snel een opmerking aansluitend op wat Tonskidutch vraagt.

Bij sommige images, ik dacht onder meer bij open atv, moet de cccam.cfg geplaatst worden onder /usr/keys/

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik weer,

 

Ik heb inmiddels de "server listen port"  regel toegepast in de server cccamcfg,  en de cam opnieuw opgestart,  bij de "active clients" ziet ie geen verbonden clients (wat wel een verbetering is, aangezien er eerst helemaal niks stond)

 

de dm500 verbind nog steeds niet met vu duo (server) 

 

probleem lijkt dus ergens in een klein hoekje te zitten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Post je complete config eens.

 

Als je een editor gebruikt zorg dan dat hij als gewone tekst opslaat de meeste tekst verwerkings programma's onder Windows kunnen hier niet mee overweg.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...